Skip to main content

Harry Potter Wizards Unite - fortece, komnaty, czarodziejskie wyzwania, runy, nagrody

W jaki sposób funkcjonują twierdze i czy warto je odwiedzać.

Fortece w Harry Potter Wizards Unite są miejscami, w których możesz samemu lub wraz ze znajomymi brać udział w czarodziejskich wyzwaniach. Warto się nimi zainteresować, ponieważ zapewniają punkty doświadczenia i nagrody rzeczowe. W sumie do walk w fortecach może przystąpić jednocześnie pięciu graczy jednocześnie.

Czarodziejskie wyzwania umożliwiają też wykorzystanie kamieni runicznych, które zdobywasz w różnych kategoriach w rejestrze.

Na tej stronie dowiesz się:

Co to są fortece i czarodziejskie wyzwania w Harry Potter Wizards Unite

Forteca z aktywnymi graczami w środku.

Fortece to wielkie zamki z czerwonymi dachami, które można znaleźć na mapie. W każdej z nich znajduje się określona liczba komnat, w których wypełnia się czarodziejskie wyzwania. Początkowo w każdej fortecy będziesz miał dostęp jedynie do jednej komnaty, ale wypełnianie zadań odblokuje dostęp do kolejnych, coraz bardziej wymagających miejsc i wyzwań.

Czarodziejskie wyzwania to serie potyczek czasowych. Informacje związane z ilością wrogów do pokonania oraz czasem, jaki jest na to przewidziany, znajdują się na górze ekranu areny. Jeśli pokonasz rywali przed upływem czasu, to zostaniesz nagrodzony, w innym przypadku odejdziesz z pustymi rękami oraz utraconą energią magiczną.

Do fortec możesz wchodzić z innymi graczami lub samemu. Należy też pamiętać, że kolejne wyzwania stawiają przed graczem coraz większe wymagania, dlatego zawsze należy mierzyć siły na zamiary oraz pamiętać o zadbaniu o zapasy energii magicznej.

Czasami możesz natknąć się na fortece z zieloną poświatą. Oznacza to, że w środku trwa właśnie czarodziejskie wyzwanie. Jeśli się do niego przyłączysz i wspomożesz biorących w nim udział graczy, to zostaniesz wynagrodzony doświadczeniem za wsparcie drużyny.

Warto starać się ukończyć czarodziejskie wyzwania każdego dnia, ponieważ zaliczają się do codziennych wyzwań. Ich wypełnianie zapewnia złoto, czyli wewnętrzną walutę w grze.

Co to są runy w Harry Potter Wizards Unite?

Zanim przystąpisz do wypełniania czarodziejskich wyzwań musisz najpierw zdobyć kamienie runiczne.

Nagrody za awansowanie na wyższy poziom danej kategorii w rejestrze.

Runy otrzymuje się za awansowanie na wyższy poziom w danej kategorii rejestru lub za ranking wyzwań. Dana kategoria i kamienie ruczninczne, które otrzymasz za awans, są ze sobą połączone. Przykładowo jeśli awansujesz w kategorii Ministerstwa Magii, to otrzymasz kamień runiczny związany właśnie z Ministerstwem Magii. Im wyższy poziom runy, tym większa nagroda związana z daną kategorią w rejestrze.

Po dotarciu do fortecy i wybraniu komnaty, w której dojdzie do wyzwania, trzeba jeszcze wybrać odpowiedni kamień runiczny, z którego chcesz skorzystać.

Poziom run (kamieni runicznych) określa poziom trudności wrogów, natomiast kategoria jest związana z nagrodą, jaką możesz potencjalnie otrzymać. Przykładowo runa 4-go poziomu z dziedziny Tajemniczych Artefaktów zapewni większe wyzwanie niż runa 1-go poziomu. Jeśli wypełnisz wyzwanie, to dodatkowo otrzymasz nagrodę związaną właśnie z kategorią Tajemniczych Artefaktów (tym wyższą, im trudniejszego zadania się podjąłeś).

Jakie są wymagania związane z fortecami i czarodziejskimi wyzwaniami

Po dotarciu do fortecy musisz wybrać komnatę oraz runę. Jeśli inni gracze spełniają wymagania związane z daną komnatą, to będziecie mogli wejść do niej wspólnie.

Po chwili trafisz do specjalnego lobby, gdzie do wyzwania może dołączyć maksymalnie czterech dodatkowych graczy. Muszą to jednak uczynić przed zakończeniem odliczania.

Z lewej - lobby czarodziejskich wyzwań. Z prawej - miejsce pojedynków w czarodziejskich wyzwaniach.

Jeśli do gry dołączą inni gracze, to będziesz mógł zobaczyć ich profesję oraz runy, które wybrali. Najlepiej, gdy członkowie drużyny posiadają różne profesje, co umożliwia skuteczniejsze prowadzenie walk z różnymi rodzajami przeciwników.

Obok czasomierza znajdziesz też informację od trudności nadchodzącego wyzwania, która jest zależna od komnaty i wybranego kamienia runicznego. Poziom trudności wzrasta również wraz z dołączaniem do gry kolejnych graczy. Warto też wiedzieć, że im trudniejsze wyzwanie, tym więcej czasu na jego wykonanie.

Dodatkowo odblokowywanie kolejnych komnat jest związane z poziomem gracza:

  • Poziom gracza 1: Komnata 1-2
  • Poziom gracza 2: Komnata 3-4
  • Poziom gracza 3: Komnata 5-6
  • Poziom gracza 4: Komnata 7-8
  • Poziom gracza 5: Komnata 9-10
  • Poziom gracza 6: Komnata 11-12
  • Poziom gracza 7: Komnata 13-14
  • Poziom gracza 8: Komnata 15-16
  • Poziom gracza 9: Komnata 17-18
  • Poziom gracza 10: Komnata 19-20

Obecnie najwyższy poziom komnaty to 20 i aby się do niej dostać postać musi być przynajmniej na poziomie 10 oraz mieć ukończone wszystkie pozostałe wyzwania.

Jeśli chodzi o limit czasowy, to wzrasta wraz z odblokowywaniem nowych wyzwań. Co trzy nowe komnaty czas wydłuża się o 60 sekund. Maksymalny czas wynosi 10 minut (600 sekund) i osiąga się go po dotarciu do komnaty 16.

Należy też wiedzieć, że awanse wydłużają też czas nokautu, czyli przerwy od walki, jeśli przeciwnik pokona gracza. Aby przystąpić do walki ponownie trzeba odczekać pewną ilość czasu, a każdy kolejny awans wydłuża go o 2 sekundy. Oznacza to, że w przypadku przegranej w 20 komnacie trzeba będzie odczekać 68 sekund.

Jeśli nagle zdecydujesz się na zmianę runy, to wyjdź z lobby przed zakończeniem odliczania. Nie rób tego podczas trwania wyzwania, ponieważ stracisz kamień runiczny na zawsze.

Po rozpoczęciu czarodziejskiego wyzwania rozpocznie się standardowa walka z różnymi przeciwnikami. Zasady związane z prowadzeniem pojedynków opisaliśmy w innej części poradnika.

Jakie są nagrody w czarodziejskich wyzwaniach i fortecach

Once the Fortress and Wizarding Challenge is complete, you'll earn various rewards. These include:

Po ukończeniu czarodziejskich wyzwań w fortecy możesz otrzymasz różne nagrody, wliczając w to:

Przykład nagród, jakie możesz otrzymać za ukończenie czarodziejskiego wyzwania.
  • Fragmenty ksiąg
  • Szansę na zdobycie fragmentu rejestru (związanego z rodzajem runy - jeśli wybrałeś np. Tajemnicze Artefakty, to masz szanse na odkrycie fragmentu właśnie w tej dziedzinie)
  • Punkty doświadczenia (250 punktów bazowych i 10 punktów za każdy następne piętro)
  • Dodatkowe punkty doświadczenia (+10% punktów za każdego dodatkowego gracza oraz punkty związane z poszczególnymi kategoriami w rejestrze)

Zobacz także