Skip to main content

Hearthstone - Czarna Góra - Leże Czarnoskrzydłego (Blackwing Lair)

Przedostatni rewir.

Kolejny rewir, Leże Czarnoskrzydłego, dostarcza nam czterech przeciwników. Przygotujcie się na Brzytworoga Nieokiełznanego, Vaelastraza Plugawego, Chromagusa oraz Lorda Victora Nefariusa.

Brzytworóg Nieokiełznany (Razorgore the Untamed)

Kamehameha?

Pierwszy z przeciwników posługuje się umiejętnością specjalną Wylęgarnia (The Rookery). Kosztem 1 punktu many (umiejętność uruchamiana automatycznie) przyzywa Splugawione jajo (Corrupted Egg) o statystykach 0/1 oraz dodaje 1 HP pozostałym jajom na stole. Na poziomie normalnym boss posiada standardową liczbę 30 punktów zdrowia, lecz na heroicznym dostaje dodatkowe 15 pancerza. Zmiane ulega również moc specjalna Brzytworoga - Jaja posiadają statystyki 0/3, a sama moc uruchamiana jest bez kosztu many.

Karty w talii bossa

Stronnicy:

  • Pisklę Zmierzchu (Twilight Whelp)
  • Okrutny nadzorca (Cruel Taskmaster)
  • Siepacz z Mroźnych Wilków (Frostwolf Grunt)
  • Baśniowy smok (Faerie Dragon)
  • Wilczy jeździec (Wolfrider)
  • Technik Czarnoskrzydłego (Blackwing Technician)
  • Głodny smok (Hungry Dragon)
  • Lazurowy smokowiec (Azure Drake)
  • Smoczy towarzysz (Dragon Consort)
  • Plugawiciel (Blackwing Corruptor)
  • Wulkaniczny smokowiec (Volcanic Drake)
  • Drakonid miażdżyciel (Drakonid Crusher)

Zaklęcia:

  • Splugawienie (Corruption)
  • Ogniste Serce (Flameheart)
  • Smocze zionięcie (Dragon's Breath)
  • Żądza krwi (Bloodlust)

Najważniejszym w walce z Brzytworogiem jest utrzymanie jego strony stołu pustą. Zwłaszcza ze względu na Splugawione jaja (gdy jajo osiągnie przynajmniej 4 punkty zdrowia, a na heroicznym 5 punktów, przeistacza się w smoka o statystykach 7/7). Bardzo skuteczną może okazać się talia agresywna w oparciu o stronników z niskim kosztem. Jest to dobry wybór tym bardziej, że przeciwnik nie posiada bojowych zaklęć obszarowych. Możecie użyć klasy Maga, który dodatkowo może posługiwać się zaklęciami bojowymi.

W nagrodę za zwycięstwo otrzymamy zaklęcie dla Wojownika - Zemsta (Revenge). Ta karta za koszt 2 many zadaje 1 punkt obrażeń wszystkim stronnikom lub 3 punkty obrażeń jeśli gracz posiada 12 lub mniej HP.

Vaelastraz Plugawy (Vaelastrasz the Corrupt)

Vaelastraz nie szczędzi kart

Kolejny boss posiada moc specjalną Esencja Czerwieni (Essence of the Red). Jest darmowa i powoduje ona automatyczne dobranie przez każdego gracza 2 kart. Podobnie jak poprzedni przeciwnik, Vaelastraz posiada 30 hp na poziomie normalnym, a na heroicznym otrzymuje dodatkowo 15 pancerza. Na wyższym poziomie trudności jego umiejętność specjalna dobiera każdemu graczowi po 3 karty, a sam boss dodatkowo otrzymuje kryształ many.

Karty w talii bossa

Stronnicy:

  • Płomienny chochlik (Flame Imp)
  • Gobliński saper (Goblin Sapper)
  • Smokowiec zmierzchu (Twilight Drake)
  • Wulkaniczny smokowiec (Volcanic Drake)
  • Nakręcany olbrzym (Clockwork Giant)
  • Ognisty olbrzym (Molten Giant)

Zaklęcia:

  • Płonąca adrenalina (Burning Adrenaline)
  • Wewnętrzny szał (Inner Rage)
  • Tajemne pociski (Arcane Missiles)
  • Naturalizacja (Naturalize)
  • Splugawienie (Corruption)
  • Trzech na jednego (Gang Up)
  • Chochlikoza (Imp-losion)
  • Smocze zionięcie (Dragon's Breath)

Najskuteczniejszą taktyką przeciwko Vaelastrazowi jest talia oparta na jak najszybszym wyciąganiu i wypalaniu kart przez przeciwnika. W takim przypadku adwersarz polegnie od własnej mocy specjalnej. Najlepiej nada się do tego Łotr lub Druid (Łotr ze względu na uzyskaną w Otchłani Czarnej Góry kartę Trzech na jednego, natomiast Druid dzięki Naturalizacji oraz Piastunce Gaju).

Stronnika, którego trzeba mieć, jest Wyrocznia Światłociemnych (w połączeniu z Trzech na jednego stanowi śmiertelne połączenie). Oprócz niego, wyposażcie się we wszystko, co powoduje wyciąganie kart u przeciwnika. Przydatne są też zaklęcia i miniony leczące. Nagrodą za zwycięską walkę z drugim przeciwnikiem jest Żarzyciel (Flamewaker). Ten stronnik dla Maga o koszcie 3 many posiada bardzo przydatną umiejętność. Gdy gracz rzuci zaklęcie, zadaje on 2 pkt. obrażeń rozdzielone losowo pomiędzy wszystkimi wrogami.

Chromagus (Chromaggus)

Co dwie głowy to nie jedna!

Chromagus za pomocą swojego Piętna (Brood Affliction) dodaje kartę piętna do ręki gracza (kosztem 0 many - umiejętność aktywowana automatycznie). Tak jak poprzednicy i tutaj przeciwnik posiada 30 punktów zdrowia. Jednak na poziomie heroicznym zamiast pancerza twórcy gry podwoili jego wartość zdrowia (60 hp - kawał smoka...).

Karty w talii bossa

Stronnicy:

  • Dziki piromanta (Wild Pyromancer)
  • Chromatyczny drakanin (Chromatic Dragonkin)
  • Baśniowy smok (Faerie Dragon)
  • Technik Czarnoskrzydłego (Blackwing Technician)
  • Głodny smok (Hungry Dragon)
  • Smokowiec zmierzchu (Twilight Drake)
  • Smoczy towarzysz (Dragon Consort)
  • Drakonid miażdżyciel (Drakonid Crusher)

Zaklęcia:

  • Dzikość (Savagery)
  • Pazur (Claw)
  • Ogniste Serce (Flameheart)
  • Ugryzienie (Bite)
  • Zamaszysty cios (Swipe)
  • Smocze zionięcie (Dragon's Breath)

Walka z Chromagusem nastręcza pewnych trudności ze względu na karty Piętna. Są to karty dodawane do ręki gracza, które powodują niekorzystne efekty. Jest pięć rodzajów Piętn - Zielone (przywraca przeciwnikowi 2 pkt zdrowia na początku naszej tury), Czerwone (otrzymujemy 1 punkt obrażeń na początku naszej tury), Niebieskie (zaklęcia Chromagusa kosztują 1 mniej), Brązowe (stronnicy Chromagusa kosztują 1 mniej) i Czarne (gdy Chromagus wyciąga kartę, otrzymuje dodatkowo jej kopię).

Na poziomie heroicznym wartości Piętn wzrastają odpowiednio - Zielone: przywraca 6 pkt. zdrowia; Czerwone: otrzymujemy 3 pkt. obrażeń; Niebieskie: zaklęcia kosztują 3 mniej; Brązowe: stronnicy kosztują 3 mniej. By zapobiec tym efektom, należy wyrzucać te karty tak jakbyśmy wykorzystywali zaklęcie lub przyzywali stronnika.

Polecamy wykorzystanie klasy Kapłana. Jest świetny na wzgląd możliwości niszczenia wrogich stronników (Słowa Cienia) oraz możliwości wzmacniania naszych minionów. Rozgrywkę oprzyjcie o stwory z dużą ilością zdrowia, by wykorzystać kombo zaklęć Boski duch i Wewnętrzny żar. Przetrwajcie pierwsze tury, by następnie zagrać lepsze jednostki.

Pokonanie przeciwnika nagradza gracza Głodnym smokiem (Hungry Dragon). Jest on mocnym stronnikiem o statystykach 5/6 za 4 many. Jego Okrzyk bojowy przyzywa przeciwnikowi losowego stronnika o koszcie 1 many.

Lord Victor Nefarius

Ukryty smok, przyczajony... smok

Nasz ostatni adwersarz na samym początku bitwy przemienia się w smoka. Z 30 hp i 30 pancerzem, z 10 punktami many. I umiejętnością Dzika magia (Wild Magic) za 1 punkt many, która umieszcza losowe zaklęcie z klasy granej przez gracza w ręce bossa. Na poziomie heroicznym zmianie ulega tylko pancerz - wzrasta do 50 punktów. Jak żyć?

Karty w talii bossa

Stronnicy:

  • Pisklę Zmierzchu (Twilight Whelp)
  • Baśniowy smok (Faerie Dragon)
  • Technik Czarnoskrzydłego (Blackwing Technician)
  • Głodny smok (Hungry Dragon)
  • Smokowiec zmierzchu (Twilight Drake)
  • Drakanin czarownik (Dragonkin Sorcerer)
  • Smoczy towarzysz (Dragon Consort)
  • Plugawiciel (Blackwing Corruptor)
  • Drakonid miażdżyciel (Drakonid Crusher)
  • Wulkaniczny smokowiec (Volcanic Drake)

Zaklęcia:

  • Pazur (Claw)
  • Rozpłatanie (Cleave)
  • Ugryzienie (Bite)
  • Smagnięcie (Tail Swipe)
  • Smocze zionięcie (Dragon's Breath)

Kluczem do zwycięstwa, ze względu na przewagę przeciwnika już w 2 turze, jest uzyskanie kontroli na stole. Bardzo ważnym elementem talii są zaklęcia zadające obszarowe obrażenia, wszelkie możliwości zmniejszenia statystyk przyzywanych przez Nefariusa stronników (np. Równość z kart Paladyna) i zagrywki przejmujące kontrolę nad minionami adwersarza (np. Technik kontroli umysłu). Trzeba wytrzymać wczesną fazę rozgrywki do momentu, gdy przeciwnik będzie mieć mało kart na ręce. Wtedy bardzo łatwo można przejąć kontrolę.

Co ważne, w walce ze smoczym bohaterem nie będziemy sami. Wspomoże nas Ragnaros. Tak, ten sam, którego pokonaliśmy w Ognistej Czeluści. Na poziomie normalnym w każdej turze otrzymamy od niego losową kartę stronnika o koszcie 0 many.

Nagrodą za walkę z ostatnim przeciwnikiem jest Niszczyciel Ogniostraży (Fireguard Destroyer). Ten stronnik o statystykach 3/6 za koszt 4 many ze względu na swój Okrzyk bojowy może być niebezpieczny - przy wyłożeniu otrzymuje on 1-4 ataku (w najlepszym przypadku 7/6 za 4 many). Oprócz tego, za pokonanie wszystkich bossów otrzymujemy legendarną kartę Chromagus (Chromaggus) o koszcie 8 many i statystykach 6/8. Jego zdolność specjalna czyni z niego bardzo interesującego stronnika w taliach opartych na zaklęciach bojowych - gdy Chromagus jest na stole, za każdym razem gdy gracz dobiera kartę, otrzymuje dodatkowo jej kopię.

Zobacz także