Skip to main content

Hearthstone - Czarna Góra - Ognista Czeluść (Molten Core)

Bossowie drugiego rewiru Czarnej Góry.

Przed wami druga część przygody w Czarnej Górze. Tym razem przyjdzie zmierzyć się z czterema bossami. Poniżej opisujemy najlepszy sposób na pokonanie każdego z nich.

Garr zazwyczaj zachowuje kamienny spokój

Garr

Moc specjalna pierwszego przeciwnika to Puls magmy (Magma Pulse). Jest to umiejętność za 1 punkt many, która uruchamia się automatycznie na początku tury Garra. Jej aktywowanie powoduje zadanie 1 punktu obrażeń wszystkim stronnikom na stole. Boss posiada na poziomie normalnym standardową pulę 30 punktów zdrowia, natomiast na heroicznym wartość wzrasta do 45. Moc specjalna pozostaje bez zmian.

Karty w talii bossa

Stronnicy:

  • Żarzyciel (Flamewaker)
  • Wyzwolony żywiołak (Unbound Elemental)
  • Niszczyciel Ogniostraży (Fireguard Destroyer)
  • Krasnolud z Czarnorytnych (Dark Iron Dwarf)
  • Miotacz toporów (Axe Flinger)
  • Obłąkany bombiarz (Madder Bomber)
  • Żywiołak ognia (Fire Elemental)
  • Ognisty ogar (Core Hound)
  • Wulkaniczny drzewion (Volcanic Lumberer)

Zaklęcia:

  • Kruszyskalny oręż (Rockbiter Weapon)
  • Wstrząs lawy (Lava Shock)
  • Znak ostępów (Mark of the Wild)
  • Kamieniowanie (Rock Out)
  • Żądza krwi (Bloodlust)

Rozgrywka z pierwszym przeciwnikiem obraca się wokół mocy specjalnej Garra i Sługami Ognia (Firesworn). Od początku bitwy stół po stronie bossa będzie zapełniony wspomnianymi stronnikami o statystykach 0/5. Posiadają Agonię zadającą 1 punkt obrażeń naszemu bohaterowi za każdego Sługę, który zginął w aktualnej turze. W związku z tym pojawiają się kilka problemów:

  • Jeśli ich zostawimy i nie zdążymy zabić Garra w ciągu 4 tur, zginiemy.
  • Nie możemy pozbyć się ich wszystkich naraz.
  • Garr posiada zaklęcia, którymi może wzmocnić swoje miniony lub zaatakować nasze (nie wspominając o jego mocy specjalnej).
  • Poprzez Kamieniowanie przeciwnik może przyzwać Sługi Ognia oraz.
  • Posiada jeszcze innych stronników w zanadrzu. Najprostszym rozwiązaniem w tej walce jest zagranie Kapłanem wyposażonym w karty z Wyciszeniem oraz mogące przejąć kontrolę nad przeciwnikiem.

Za zwycięstwo z Garrem otrzymamy kartę dla Druida - Druidkę Płomieni (Druid of the Flame). Jest to stronnik o koszcie 3 many, który przy rzuceniu na stół daje graczowi wybór przemienienia go w miniona o statystykach 2/5 lub 5/2. Karta stanowi dobry dodatek do każdej talii Druida ze względu na elastyczność i możliwość wyboru między ofensywą a defensywną z uwzględnieniem sytuacji na stole.

Wydaj całą manę, albo przygotuj się na mały armageddon

Garr

Kolejny boss posiada umiejętność specjalną Wybuch many (Ignite Mana). Moc przeciwnika aktywuje się automatycznie (przy koszcie 0 many), jednak tylko pod pewnym warunkiem. Bohater gracza otrzyma 5 punktów obrażeń (na heroicznym aż 10 obrażeń), jeśli pozostanie choćby jeden niewydany punkt many. Geddon na poziomie normalnym posiada 30 zdrowia, jednak na heroicznym wartość wzrasta do 50, a do tego zyskuje 50 punktów pancerza.

Karty w talii bossa

Stronnicy:

  • Płomienny chochlik (Flame Imp)
  • Żarzyciel (Flamewaker)
  • Szef chochlików (Imp Gand Boss)
  • Wulkaniczny furiat (Magma Rager)
  • Niszczyciel Ogniostraży (Fireguard Destroyer)
  • Żywiołak ognia (Fire Elemental)
  • Ognisty olbrzym (Molten Giant)

Zaklęcia:

  • Wstrząs lawy (Lava Shock)
  • Eksplozja lawy (Lava Burst)
  • Żywa bomba (Living Bomb)
  • Ogniste Serce (Flameheart)

Walka z Baronem wymaga przede wszystkim przemyślanego zużywania punktów many. W żadnej turze, jeśli to tylko możliwe, trzeba zawsze zużyć wszystkie kryształy. W przeciwnym razie przeciwnik będzie atakować gracza bez przerwy. Z tego powodu talia musi być zbudowana rozważnie, z myślą o koszcie kart. Jeśli chcecie, możecie zagrać talią typu Rush, by zasypać stół swoimi stronnikami. Musicie też posiadać karty z możliwością Wyciszania do skontrowania zaklęcia Żywa bomba.

W nagrodę za pokonanie Geddona otrzymujemy kartę Technik Carnoskrzydłego (Blackwing Technician). Za koszt 3 many możemy przyzwać na pole bitwy stronnika o statystykach 2/4. Minion posiada Okrzyk bojowy - otrzymuje +1/+1, jeśli gracz posiada w ręce smoka. Technik stanowi obowiązkowy element każdej talii opartej na smokach.

Majordomus jest typowym „cwaniaczkiem” - mocny w gębie, ale do bitki woła większego kolegę

Majordomus Egzekutus (Majordomo Executus)/Ragnaros Władca Ognia (Ragnaros the Firelord)

Rozgrywka z ostatnim bossem drugiego rewiru podzielona jest na dwie części. W pierwszej gramy przeciwko Majordomusowi Egzekutusowi, który wykorzystuje moc specjalną Majordomus (The Majordomo). Kosztem 2 many przeciwnik przyzywa Żarzyciela Akolitę (Flamewaker Acolyte) o statystykach 1/3.

Po pokonaniu Majordomo, pojawia się Ragnaros o umiejętności specjalnej GIŃ, ROBAKU! (DIE, INSECT!) - za 2 many zadaje 8 punktów obrażeń losowej postaci po naszej stronie.

Majordomus na poziomie normalnym posiada 30 zdrowia, a na heroicznym otrzymuje dodatkowe 15 pancerza. Jego moc specjalna na wyższym poziomie trudności nie zmienia swojego kosztu, lecz przyzywa stronnika o statystykach 3/3. Natomiast Ragnaros na normalnym posiada jedynie 8 zdrowia, którego pula na heroicznym wzrasta do 30 (plus 30 do pancerza). Dodatkowo jego moc specjalna na wyższym poziomie trudności zadaje obrażenia dwóm losowym postaciom po naszej stronie.

Karty w talii bossa

Stronnicy:

  • Płomienny chochlik (Flame Imp)
  • Żarzyciel (Flamewaker)
  • Wulkaniczny furiat (Magma Rager)
  • Ognisty furiat (Core Rager)
  • Niszczyciel Ogniostraży (Fireguard Destroyer)
  • Żywiołak ognia (Fire Elemental)
  • Ognisty ogar (Core Hound)
  • Ognisty olbrzym (Molten Giant)

Zaklęcia:

  • Wstrząs lawy (Lava Shock)
  • Eksplozja lawy (Lava Burst)
  • Kula ognia (Fireball)
Ragnaros pali się do walki

W walce możecie skorzystać z klasy Kapłana i stworzyć combo ze zwiększaniem życia stronników i użycia na nich zaklęcia Boski duch. Innym sposobem może być zagranie Magiem z talią typu Rush. Ciągłe nękanie zaklęciami i jak najszybsze zabicie Majordomusa może przeszkodzić mu w wystawieniu Ognistych olbrzymów (posiada ich sporo w swojej talii). Jednak najlepiej w takim przypadku mieć przygotowane zaklęcia na wykończenie Ragnarosa.

Nagrodą w przypadku zwycięstwa z ostatnim bossem jest karta dla Czarnoksieżnika. Szef chochlików (Imp Gang Boss) stanowi stronnika o koszcie 3 many i statystykach 2/4. Za sprawą jego umiejętności specjalnej za każdym razem gdy ten stronnik zostanie zraniony, gracz przyzwa Chochlika 1/1.

Oprócz tego stronnika, za przejście całego rewiru otrzymamy legendarną kartę Majordomus Egzekutus (Majordomo Executus). Ten minion o koszcie 9 many i statystykach 9/7 posiada specyficzny rodzaj Agonii - po swojej śmierci zastąpi bohatera gracza Ragnarosem, Władcą Ognia.

Wróć do głównej strony: Hearthstone - Poradnik, Solucja.

Zobacz także