Hearthstone - Czarna Góra: Opis, rewiry, karty
Druga przygoda.
Udostępniono już wszystkie części drugiej przygody Hearthstone, Czarnej Góry. Co nowego wprowadza dodatek? Jak zmieniła się rozgrywka? Przedstawiamy zestawienie najważniejszych informacji.
Nowe karty
Czarna Góra dostarcza trzydzieści jeden nowych kart, z czego trzynaście z nich należy do kategorii neutralnych. W przeciwieństwie do poprzedniej przygody, ponad połowa kart (czyli pozostałe osiemnaście) stanowi karty przeznaczone dla konkretnych klas (po dwie dla każdego bohatera).
Charakterystycznymi elementami nowej przygody są jaskinie, lawa i... smoki. Te ostatnie wyróżniają nowe karty, gdyż większość z nich to stronnicy sklasyfikowani jako smoki lub karty mające synergię ze smokami. Dla przykładu, Technik Czarnoskrzydłego posiada okrzyk bojowy dający mu +1/+1 w wypadku, gdy mamy w ręce smoka.
Jednak tego typu zagrania nie ograniczają się tylko do zwykłych kart. Legendarna karta, Rwij Czarnoręki, uzyskana po ukończeniu Iglicy Czarnej Góry, posiada również okrzyk bojowy związany z mechaniką gry smokami. W wypadku, gdy w ręce trzymamy smoka, zagranie Rwijem Czarnorękim umożliwia nam zniszczenie wybranego legendarnego stronnika.
Tak samo jak w Klątwie Naxxramas, karty zdobywamy poprzez walkę z przygotowanymi przez twórców przeciwnikami. Po ich pokonaniu, otrzymujemy przyporządkowane do danego bossa nagrody. Nie ma możliwości uzyskania w ten sposób złotych wersji kart. Te możemy wytworzyć jedynie za pomocą magicznego proszku. Koszty ich wyprodukowania nie różnią się od tych z serii kart klasycznych i Gobliny vs Gnomy.
Rewiry Czarnej Góry
Zabawa w kolejnej przygodzie do Hearthstone: Heroes of Warcraft swoimi zasadami nie różni się od poprzedniej. Walczymy tutaj z przygotowanymi przez twórców komputerowymi oponentami, bossami. Za każdą wygraną walkę otrzymujemy nagrody w postaci kart, przy czym ukończenie danego skrzydła nagradza nas legendarną kartą. Co ciekawe, wśród nagród nie ma jakichkolwiek epickich kart.
W każdym rewirze czeka na nas trzech lub czterech bossów. Na początku możemy grać tylko na normalnym poziomie trudności. Kończąc dane skrzydło, odblokowujemy tryb rozgrywki na poziomie heroicznym. Oprócz o wiele silniejszych przeciwników, dostajemy możliwość otrzymania specjalnego rewersu kart związanego z przygodą Czarna Góra.
Wyzwania klasowe zostają odblokowywane po ukończeniu danego rewiru. Każda z dziewięciu klas bohaterów otrzymuje tego rodzaju próbę. Nie gramy tam własnymi taliami, lecz zestawami kart wybranych przez twórców gry. Pomimo tego, że Czarna Góra posiada aż osiemnaście kart klasowych w formie nagród, to z wyzwań dla bohaterów otrzymujemy ich dziewięć. Reszta jest przydzielana w ramach potyczek z bossami.
Nim jednak przystąpimy do Czarnej Góry, musimy zakupić rewiry. Dostęp do pojedynczego skrzydła kosztuje 700 sztuk złota lub 5,99 EUR. Jeśli chcecie kupić więcej za jednym razem, to jedyną możliwością jest wydanie więcej euro. Dwa rewiry to koszt 8.99 €, trzy 13.99 €, cztery 17.99 €, a pięć 21.99 €. Kolejnym wymogiem, lecz nie tak kosztownym jak ten wyżej, jest kryterium odblokowania wszystkich bohaterów.
Lista rewirów:
- Otchłań Czarnej Góry (Blackrock Depths)
- https://www.eurogamer.pl/articles/2015-09-20-hearthstone-czarna-gora-ognista-czelusc-molten-core
- Iglica Czarnej Góry (Blackrock Spire)
- Leże Czarnoskrzydłego (Blackwing Lair)
- Ukryte Laboratorim (Hidden Laboratory)
Pierwszy rewir miał swoją premierę 2 kwietnia, natomiast ostatni ukazał się 30 kwietnia. Przed wprowadzeniem Czarnej Góry, Blizzard ogłosił przedsprzedaż nowej przygody. Cena nie różniła się od aktualnej wartości. Jednak gracze, którzy wykupili wszystkie rewiry przed premierą pierwszego skrzydła, otrzymywali gratis specjalny rewers kart.
Wróć do głównej strony: Hearthstone - Poradnik, Solucja.