Hearthstone - Czarna Góra - Ukryte Laboratorium (Hidden Lab)
Ostatni rewir.
To już jest koniec - przynajmniej Czarnej Góry, bo Hearthstone oferuje jeszcze inne atrakcje. Finałowy rewir to cztery starcia z bossami. Przygotujcie się na spore wyzwanie, szczególnie na wyższym poziomie trudności!
System Obronny Omnotron (Omnotron Defense System)
Pierwszy przeciwnik w tym skrzydle posługuje się mocą specjalną przywołującą sojuszników (zdolność uruchamiana automatycznie). Pierwszy z nich posiada statystyki 2/2 oraz umiejętność specjalną dającą +2 do siły zaklęć obu graczy. Toksytron, o statystyce 3/3, zadaje 1 punkt obrażeń wszystkim innym stronnikom na początku tury bossa (w tym również po stronie przeciwnika). Trzeci z przyzywanych minionów, o statystykach 5/5, powoduje zmniejszenie kosztu wszystkich zaklęć o 3 punkty many. Natomiast ostatni, Magmatron, posiada statystyki 7/7 oraz zdolność specjalną zadającą 1 punkt obrażeń temu, kto zagra jakąkolwiek kartę.
Po przyzwaniu sojusznika każdego typu, moc specjalna bossa zmienia się w Aktywacja! (Activate!) - od tego momentu przyzywany będzie losowy z powyższych stronników.
Omnotron na poziomie normalnym posiada 30 punktów zdrowia, natomiast na heroicznym dodatkowo otrzymuje 15 pancerza.
Karty w talii bossa
Stronnicy:
- Wihajmistrz (Cogmaster)
- Nakręcany gnom (Clockwork Gnome)
- Mikromaszyna (Micro Machine)
- Naganiacz mechów (Mechwarper)
- Technik z Majsterkowa (Tinkertown Technician)
- Żelazny sensei (Iron Sensei)
- Tajemny golem (Arcane Golem)
- Monterka smokorów (Dragonling Mechanic)
- Odmagiczniacz X-21 (Arcane Nullifier X-21)
- Mechano Wzmacniano (Enhance-o Mechano)
- Magmor (Magmaw)
- Antyczny medibot (Antique Healbot)
Zaklęcia:
- Doładowanie (Recharge)
- Tajemne pociski (Arcane Missiles)
- Wirujące ostrza (Whirling Blades)
- Wstrząs ziemi (Earth Shock)
- Ogniste działo (Flamecannon)
Walka z Omnotronem powinna być zgrana z przyzywanymi z jego mocy specjalnej stworzeniami. Dla przykładu - Arkanotron może nam posłużyć jako darmowy dopalacz do obrażeń naszych zaklęć, Elektron pozwoli na złożenie zaklęć w długie kombosy, a Toksytron przyczyni się do usuwania wrogich stronników o niskim poziomie zdrowia.
Pamiętajcie, że pozostawienie przeciwnego miniona może nam czasem bardziej pomóc niż jego usunięcie. Najlepiej sprawdzającą się talią w tej rozgrywce jest Mag wyposażony w dużą liczbę zaklęć (z powodu Arkanotrona i Elektrona). Co do stronników, ze względu na Toksytrona nie jest opłacalne wystawianie większej liczby stworów o niskim koszcie i zdrowiu (chyba, że zdążycie ich wzmocnić przed jego pojawieniem się). Przy odrobinie szczęścia zdążycie wygrać rundę przed pojawieniem się Magmatrona (w przeciwnym wypadku dobrze mieć coś na podorędziu w celu jego najszybszego usunięcia).
Nagrodą za pokonanie Systemu Obronnego Omnotron jest Wulkaniczny smokowiec (Volcanic Drake). Ten stronnik o koszcie 6 many i statystykach 6/4 posiada umiejętność zmniejszającą jego koszt - kosztuje 1 mniej za każdego stronnika, który zginął w tej turze. Może to być pomocne ze względu na brak wskazania o czyich stronników chodzi - naszych czy przeciwnika. W przypadku eliminacji 6 minionów po stronie przeciwnika Wulkaniczny smokowiec będzie zagrany za darmo.
Maloriak
Maloriak stosuje automatycznie aktywowaną zdolność specjalną Alchemik (The Alchemist). Powoduje ona, że każdy przyzwany stronnik ma zamienione współczynniki ataku i zdrowia. Przeciwnik na poziomie normalnym posiada 30 punktów zdrowia, a na heroicznym otrzymuje dodatkowo 15 punktów pancerza (w tym trybie również zmienia się jego moc specjalna - miniony bossa otrzymują dodatkowo +2/+2).
Karty w talii bossa
Stronnicy:
- Wędrowiec Pustki (Voidwalker)
- Żmij many (Mana Wyrm)
- Żrący bagienny szlam (Acidic Swamp Ooze)
- Szalony naukowiec (Mad Scientist)
- Szalony alchemik (Crazed Alchemist)
- Szpikożerny ghul (Flesheating Ghoul)
- Śluzożer (Sludge Belcher)
- Beztwarzowy manipulator (Faceless Manipulator)
- Drakonid miażdżyciel (Drakonid Crusher)
Zaklęcia:
- Wyzwól Aberracje! (Release the Aberrations!)
- Duplikacja (Duplicate)
- Wyssanie życia (Drain Life)
- Kontr-zaklęcie (Counterspell)
- Chochlikoza (Imp-losion)
- Polimorfia (Polimorph)
Rozgrywka z Maloriakiem jest dosyć łatwa gdy skutecznie wykorzystamy jego moc specjalną. W tym wypadku możemy zastosować talię typu zoo deck, czyli skupiającą się na posiadaniu dużej liczby stronników o niskim i średnim koszcie. Założenie tej talii jest proste - jak najszybsze zalanie pola bitwy naszymi jednostkami.
Idealnymi klasami do rozgrywki są Czarnoksiężnik (moc specjalna do wyciągania dodatkowych kart), Mag (likwidacja przeciwnych stronników zaklęciami) lub Łotrzyk (zgranie kombosów ze stronnikami o niskim koszcie).
Pokonanie kolejnego bossa nagradza gracza stronnikiem Plugawiciel (Blackwing Corruptor). Minion, ze względu na Okrzyk bojowy, idealnie nadaje się do każdej talii typu control deck opartej o smoki. W przypadku, gdy w ręce mamy Smoka, możemy zadać 3 pkt. obrażeń wybranemu celowi.
Atramedes
Kolejny boss posługuje się Echolokacją - Atramedes wyposaża się w broń, która staje się potężniejsza, gdy zagrywamy karty (po jej użyciu boss otrzymuje broń Smocze Kły - Dragonteeth, o statystyce 0/6). Tak jak poprzecznicy, na poziomie normalnym posiada 30 punktów zdrowia, a na heroicznym dodatkowo 15 punktów pancerza.
Karty w talii bossa
Stronnicy:
- Smocze jajo (Dragon Egg)
- Pisklę Zmierzchu (Twilight Whelp)
- Upiorny Pajęczak (Haunted Creeper)
- Baśniowy smok (Faerie Dragon)
- Technik Czarnoskrzydłego (Blackwing Technician)
- Smokowiec zmierzchu (Twilight Drake)
- Krasnolud z Czarnorytnych (Dark Iron Dwarf)
- Lazurowy smokowiec (Azure Drake)
- Magmor (Magmaw)
- Drakonid miażdżyciel (Drakonid Crusher)
- Wulkaniczny smokowiec (Volcanic Drake)
- Imperator Thaurissan (Emperor Thaurissan)
- Onyxia
Zaklęcia:
- Soniczne zionięcie (Sonic Breath)
- Uroczyste czuwanie (Solemn Vigil)
Kluczem do zwycięstwa z Atramedesem jest zablokowanie mu możliwości korzystania ze Smoczych Kłów. Najprostszy sposób to zastosowanie klasy Maga w oparciu o zaklęcia i stronników zamrażających - Lodowa lanca (Ice Lance), Pocisk lodu (Frostbolt), Śniegoczłap (Snowchugger) czy Żywiołak wody (Water Elemental) stanowią tutaj podstawę.
Karta otrzymana za ukończenie walki z Atramedesem stanowi świetnego stronnika do dobicia przeciwnika. Drakonid miażdżyciel (Drakonid Crusher) posiada statystyki 6/6, do których dodawane jest +3/+3, gdy przeciwnik posiada 15 punktów zdrowia lub mniej (dodatkowe punkty otrzymywane poprzez Okrzyk bojowy).
Nefarian
Ostatni boss tego skrzydła jest w stanie używać specjalnej mocy Kościani stronnicy (Bone Minions), która przywołuje dwa kościane konstrukty o statystykach 2/1. Nefarian na poziomie normalnym posiada 30 punktów zdrowia oraz 10 punktów pancerza (na poziomie heroicznym wartość pancerza wzrasta do 30).
Karty w talii bossa
Stronnicy:
- Smocze jajo (Dragon Egg)
- Pisklę Zmierzchu (Twilight Whelp)
- Nerubiańskie jajo (Nerubian Egg)
- Technik Czarnoskrzydłego (Blackwing Technician)
- Drakanin czarownik (Dragonkin Sorcerer)
- Smokowiec zmierzchu (Twilight Drake)
- Drakonid miażdżyciel (Drakonid Crusher)
- Wulkaniczny smokowiec (Volcanic Drake)
- Chromagus (Chromaggus)
Zaklęcia:
- Ogień duszy (Soulfire)
- Nadmiar mocy (Power Overwhelming)
- LAWA! (LAVA!)
- Cienisty płomień (Shadowflame)
- Smagnięcie (Tail Swipe)
- Smocze zionięcie (Dragon's Breath)
Bitwa z ostatnim bossem dzieli się na trzy fazy:
- 1. Walka z Nefarianem do momentu zlikwidowania jego pancerza;
- 2. Zniszczenie pancerza powoduje zmianę przeciwnika - w miejsce Nefariana pojawia się jego siostra, Onyxia, a on wzlatuje w powietrze i atakuje;
- 3. pokonanie Onyxii powoduje powrót Nefariana, przy czym następuje dodatkowo usunięcie z pola bitwy wszystkich naszych stronników.
W tej rozgrywce polecamy zagranie klasą Kapłana. W tym wypadku świetną zagrywką okazuje się połączenie karty Pan Śmierci (Deathlord) oraz 2x Boski duch (Divine Spirit) i Wewnętrzny żar (Inner Fire). Staramy się wyłożyć Pana śmierci jak najszybciej, a następnie utrzymywać go przy życiu. Wykorzystać w tym celu można Studnię światła (Lightwell), Światło Naaru (Light of the Naaru) czy też Słowo mocy: Tarcza (Power Word: Shield). Cała rozgrywka polega na przetrzymaniu pierwszej fazy bitwy do momentu, gdy nasz Pan Śmierci po wzmocnieniu i użyciu Wewnętrznego żaru będzie mógł pokonać Nefariana jednym ciosem.
Zwycięstwo z ostatnim bossem tego skrzydła nagradza gracza Drakaninem czarownikiem (Dragonkin Sorcerer). Za koszt 4 punktów many możemy przyzwać stronnika o statystykach 3/5. Jego umiejętność specjalna powoduje, że otrzymuje on +1/+1 za każdym razem, gdy stanie się celem zaklęcia. Oprócz niego, za ukończenie całego skrzydła, otrzymujemy legendarną kartę Nefarian. To Smok o statystykach 8/8 i koszcie 9 punktów many. Jego Okrzyk bojowy dodaje 2 losowe zaklęcia z klasy przeciwnika do ręki zagrywającego kartą.