Skip to main content

Hearthstone - Poradnik, Solucja

Poradnik do Hearthstone: Zobacz jak grać, by wygrywać. Wskazówki i porady do gry.

Witamy w poradniku do gry karcianej Hearthstone: Heroes of Warcraft. Znajdziecie tutaj opisy wszystkich klas, dokładne przedstawienie systemu i rodzajów kart, oraz zbiór ogólnych, najważniejszych porad, które poprowadzą was do zwycięstwa. Gdy pojawi się finalna wersja gry, poradnik zostanie zaktualizowany.

Porady dla początkujących

Hearthstone - Karty i ich atrybuty
Hearthstone - Najlepsza klasa i bohaterowie
Hearthstone - Najważniejsze porady i wskazówki ogólne

Więcej porad

Hearthstone - Najlepsze talie z kart podstawowych
Hearthstone - Jak zdobywać złoto i karty

Hearthstone - Klątwa Naxxramas - Opis, ceny, rewiry
Hearthstone - Klątwa Naxxramas - Rewir Arachnidów (Arachnid Quarter)
Hearthstone - Klątwa Naxxramas - Rewir Zarazy (Plague Quarter)
Hearthstone - Klątwa Naxxramas - Rewir Zbrojnych (Military Quarter)
Hearthstone - Klątwa Naxxramas - Rewir Konstruktów (Construct Quarter)
Hearthstone: Klątwa Naxxramas - Leże Żmija Mrozu (Frostwyrm Lair)

Hearthstone - Czarna Góra - Opis, ceny, rewiry
Hearthstone - Czarna Góra - Otchłań Czarnej Góry (Blackrock Depths)
Hearthstone - Czarna Góra - Ognista Czeluść (Molten Core)
Hearthstone - Czarna Góra - Iglica Czarnej Góry (Blackrock Spire)
Hearthstone - Czarna Góra - Leże Czarnoskrzydłego (Blackwing Lair)
Hearthstone - Czarna Góra - Ukryte Laboratorium (Hidden Lab)

-

Jak zacząć?

  • 1 - Karty w twojej ręce
  • 2 - Kryształy many (w tym przypadku 6 kryształów zostało już wykorzystanych w turze)
  • 3 - Liczba w krysztale to „koszt” użycia danej karty
  • 4 - Opcje, w tym opcja poddania się
  • 5 - Twoje punkty zdrowia
  • 6 - Umiejętność klasowa
  • 7 - Punkty obrażeń i zdrowie stronnika
  • 8 - Twoi stronnicy/jednostki (stronnik po prawej jeszcze nie zaatakował w tej turze, stronnik w środku został dopiero zagrany, stronnik po lewej już zaatakował)
  • 9 - Przycisk zakończenia tury
  • 10 - Lista wszystkich akcji obydwu graczy
  • 11 - Punkty zdrowia wroga

Założenia Hearthstone nie są skomplikowane. Celem każdego starcia jest pokonanie wrogiego bohatera. Każdy rozpoczyna mecz z 30 punktami zdrowia, by zwyciężyć, należy mu całą pulę zdrowia odebrać atakując. Ataki wyprowadzamy używając jednostek, czarów lub broni - wszystkie te elementy występują oczywiście w grze pod postacią kart, które wykładamy na wirtualny stół.

Uruchamiając grę po raz pierwszy, będziemy musieli ukończyć samouczek, który bardzo dobrze przedstawia podstawy rozgrywki. Później zyskujemy pierwszą talię i możemy toczyć starcia z komputerem lub innymi graczami. Na początku dysponujemy jednym bohaterem, by odblokować innych, musimy każdego z nich pokonać jeden raz. Więcej o bohaterach w dalszej części poradnika.

Oferowane przez grę tryby to rozgrywka nierankingowa, rankingowa oraz Arena. W dwóch pierwszych używamy talii stworzonej własnoręcznie z posiadanych kart. Tryb Areny stawia przed nami wybór jednego z trzech losowo dobranych bohaterów. Po wybraniu postaci, przechodzimy do układania talii z prezentowanych kart - na ekranie pojawiają się trzy, za każdym razem musimy wybrać jedną. Czynność powtarzamy 30 razy, w ten sposób kompletujemy talię. W trybie Areny gramy do trzech przegranych lub do dwunastu zwycięstw.

Każdy mecz rozpoczyna się prezentacją trzech lub czterech kart, które dostajemy do ręki - możemy je wymienić na inne, lub zachować. Następnie zaczyna się rywalizacja, w każdej turze zyskujemy dodatkową kartę z talii, a także jeden kryształ many. Kryształami tymi „płacimy” za wyłożenie karty. Używamy kart jednostek i czarów, by atakować jednostki wroga lub samego wroga. Więcej o rodzajach i możliwościach kart w następnej części poradnika.

Na koniec wstępu, kilka słów o złocie - wirtualnej walucie. Kupujemy za nią zestawy kart oraz bilet wstępu na Arenę (Arena to osobny tryb gry). Złoto zarabiamy wygrywając pojedynki i wykonując zadania, które najczęściej polegają na wygraniu określonej liczby walk konkretnym bohaterem. Nowe karty możemy też zdobywać awansując bohaterów na kolejne poziomy doświadczenia, poprzez zwyczajną rozgrywkę.