Skip to main content

Hearthstone: Klątwa Naxxramas - Leże Żmija Mrozu (Frostwyrm Lair)

Finałowe starcia w Naxx.

Oto opis ostatnich potyczek w przygodzie Klątwa Naxxramas. To najpoważniejsze starcia, szczególnie przy heroicznym poziomie trudności. Warto jednak ukończyć te bitwy.

Szafiron (Sapphiron)

Nieumarły smok posługuje się mocą specjalną o nazwie Mrożące zionięcie (Frost Breath). Koszt many wynosi 0, a co za tym idzie - umiejętność jest uruchamiana automatycznie. Aktywacja powoduje zniszczenie wszystkich naszych stronników, którzy nie są Zamrożeni. Boss posiada 30 punktów zdrowia, a żywotność wzrasta do 45 punktów na poziomie heroicznym. Moc specjalna pozostaje bez zmian.

Szafiron w Naxxramas z WoW-a

Karty w talii bossa

Stronnicy:

  • Żmij many (Mana Wyrm)
  • Niestabilny ghul (Unstable Ghoul)
  • Zbieracz łupów (Loot Hoarder)
  • Tańczące miecze (Dancing Swords)
  • Cień z Naxxramas (Shade of Naxxramas)
  • Szkieletowy kowal (Skeletal Smith)
  • Zawodząca dusza (Wailing Soul)
  • Nekrorycerz (Necroknight)
  • Śluzożer (Sludge Belcher)
  • Żywiołak mrozu (Frost Elemental)

Zaklęcia:

  • Lodowa lanca (Ice Lance)
  • Pocisk lodu (Frostbolt)
  • Stożek zimna (Cone of Cold)
  • Przejmujące zimno (Pure Cold)
  • Zamieć (Blizzard)

Walka z bossem nawiązuje do rajdu w World of Warcraft. Tam, walcząc z Szafironem, trzeba było ukrywać się za lodowymi kolumnami, które chroniły przed jego mroźnym oddechem. W Hearthstone, zamiast kolumny, oddano do dyspozycji gracza Zamrożonego czempiona (Frozen Champion). Ten stronnik o statystykach 2/10 jest wiecznie zamrożony i chroni sąsiednie miniony. Podobnie jak w rajdzie, trzeba go wykorzystać dla ochrony stronników przed mocą specjalną Szafirona.

W swojej talii powinniśmy posiadać względnie silne jednostki o średnim koszcie many, np. Yeti z Zimnych Wichrów (Chillwind Yeti), oraz zaklęcia wzmacniające i podtrzymujące nasze miniony przy życiu - z tego powodu bardzo dobrze sprawdzą się klasy Druida czy Kapłana.

Zwycięstwo nad Szafironem nagradza nas Replikującym szlamem (Echoing Ooze). Jest to karta o koszcie 2 punktów many, ze statystykami 1/2. Szlam stanowi silny dodatek do talii opartej na wzmocnieniach sojuszników, jak w przypadku klas Kapłana, Paladyna czy Druida. Wszystko za sprawą Okrzyku bojowego, który powoduje skopiowanie tego stronnika na koniec naszej tury.

Kel'Thuzad

[OBRAZEK: hearthstone-naxxramas-kel'thuzad-02.jpg; Widok pacjenta po szpitalnej diecie...]

Ostatnim przeciwnikiem w finałowym rewirze Naxxramas jest nekromanta Kel'Thuzad. Posiada 30 punktów zdrowia, 10 pancerza oraz dwie umiejętności specjalne. Pierwsza, Lodowy pocisk (Frost Blast), nie wymaga użycia many (a co za tym idzie - aktywuje się automatycznie). Zadaje 2 punkty obrażeń naszemu bohaterowi i go zamraża. Druga moc specjalna, Łańcuchy (Chains), pojawia się w trakcie gry. Za koszt 8 many Kel'Thuzad może do końca tury sprawować kontrolę nad naszym losowym stronnikiem (przypomina to działanie karty Szaleństwo cieni [Shadow Madness]).

Jakiś wychudzony ten boss...

Na poziomie heroicznym, oprócz zwiększenia zdrowia z 30 punktów na 45 oraz pancerza z 10 do 20, zmianie ulegają moce specjalne. Lodowy Pocisk zadaje 3 pkt. obrażeń, a Łańcuchy na stałe przejmują kontrolę nad naszym losowym stronnikiem.

Karty w talii bossa

Stronnicy:

  • Zombiak (Zombie Chow)
  • Szieletowy kowal (Skeletal Smith)
  • Cień z Naxxramas (Shade of Naxxramas)
  • Kamiennoskóry gargulec (Stoneskin Gargoyle)
  • Mroczny kultysta (Dark Cultist)
  • Akolita bólu (Acolyte of Pain)
  • Plugastwo (Abomination)
  • Śluzożer (Sludge Belcher)
  • Widmowy rycerz (Spectral Knight)
  • Żywiołak mrozu (Frost Elemental)

Zaklęcia:

  • Mroźne porażenie (Frost Shock)
  • Pocisk lodu (Frostbolt)
  • Pocisk cienia (Shadow Bolt)
  • Szaleństwo cieni (Shadow Madness)
  • Zamieć (Blizzard)
  • Wypaczona Otchłań (Twisting Nether)

Nekromanta stanowi bardzo złośliwego przeciwnika, choćby z powodu swoich mocy specjalnych. Jak wcześniej wspomniano, posiada 2 umiejętności, których zmiana następuje po zniszczeniu pancerza. W przypadku zniszczenia pancerza, nasza tura zostaje zakończona. Automatycznie. Kel'Thuzad wymusza swoją turę i dostaje dwóch stronników, Strażników Lodowej Korony (Guardian of Icecrown), z umiejętnością Prowokacja i statystykach 3/3.

Kluczem do zwycięstwa jest uzyskanie przewagi na stole przed zniszczeniem pancerza nekromanty lub przynajmniej doprowadzenie do stanu wyczyszczenia stronników wroga. Jednak nie możemy przeciągać gry w nieskończoność z powodu automatycznie uruchamianego Lodowego pocisku raniącego naszego bohatera. Do walki możecie wykorzystać talię Maga zaproponowaną przez gracza BipsyScott, składającą się z kart podstawowych oraz nagród z pozostałych rewirów Naxxramas:

  • Tajemne pociski (Arcane Missiles) x2
  • Zombiak (Zombie Chow) x2
  • Pocisk lodu (Frostbolt) x2
  • Szalony naukowiec (Mad Scientist) x2
  • Rzeczny krokoliszek (River Crocolisk)
  • Tajemny intelekt (Arcane Intellect) x2
  • Duplikacja (Duplicate) x2
  • Rozbłysk mrozu (Frost Nova) x2
  • Kula ognia (Fireball) x2
  • Polimorfia (Polymorph)
  • Yeti z Zimnych Wichrów (Chillwind Yeti) x2
  • Zawodząca dusza (Wailing Soul)
  • Żywiołak wody (Water Elemental) x2
  • Feugen
  • Ohydziarz (Loatheb)
  • Śluzożer (Sludge Belcher) x2
  • Stalagg
  • Fala płomieni (Flamestrike) x2

Kel'Thuzad po swojej porażce obdarowuje nas Cieniem z Naxxramas (Shade of Naxxramas). Ten stronnik za 3 punkty many, gdy znajduje się na polu bitwy, potrafi przyprawić naszego przeciwnika o apopleksję. Po pierwsze - ukrycie. Cień nie może być celem żadnego bezpośredniego zaklęcia, takiego jak Kula Ognia czy Słowo mocy: Ból, do chwili podjęcia akcji. Po drugie - otrzymuje +1/+1 na początku każdej naszej tury. Przy startowym +2/+2 nie wydaje się tak imponujące. Jednak gdy nasz Cień poczeka spokojnie 3 tury? Statystyka 5/5.

Oprócz tej karty, za ukończenie rewiru otrzymacie kartę „wisienkę na torcie” całych zmagań w Naxxramas. A mianowicie Kel'Thuzada. Stanowi legendarnego miniona za koszt 8 many i statystykach 6/8. Jego umiejętność specjalna potrafi bardzo uprzykrzyć życie naszym przeciwnikom - gdy zostanie przywołany, na koniec każdej naszej tury wszyscy przyjaźni stronnicy, którzy zginęli w jej trakcie, zostają wskrzeszeni.

Zobacz także