Skip to main content

Hearthstone: Klątwa Naxxramas - Rewir Zarazy (Plague Quarter)

Bossowie drugiego rewiru Naxxramas.

Nicz Siewca Zarazy, Heigan Nieczysty, Ohydziarz. Oto bossowie kolejnego rewiru Klątwy Naxxramas. Jak ich pokonać, czego się wystrzegać - wszelkie porady zamieszczamy poniżej.

Nicz Siewca Zarazy (Noth the Plaguebringer)

Nicz posiada irytującą moc, ale łatwo go pokonać

Umiejętność pierwszego przeciwnika w Rewirze Zarazy, Ożywienie Zmarłych (Raise Dead), jest zdolnością pasywną. Za każdym razem, gdy nasz stronnik zostanie zabity, Nicz przyzywa Szkielet 1/1 (na poziomie normalnym) lub 5/5 (na poziomie heroicznym). Oprócz tego, na poziomie heroicznym Nicz posiada 45 punktów zdrowia.

Karty w talii bossa

Stronnicy:

  • Grabarz (Undertaker)
  • Szalony naukowiec (Mad Scientist)
  • Szalony alchemik (Crazed Alchemist)
  • Mag krwi Thalnos (Bloodmage Thalnos)
  • Akolita bólu (Acolyte of Pain)
  • Szpikożerny ghul (Flesheating Ghoul)
  • Szkieletowy kowal (Skeletal Smith)
  • Nekrorycerz (Necroknight)
  • Przywódczyni kultu (Cult Master)
  • Widmowy rycerz (Spectral Knight)
  • Plugastwo (Abomination)

Zaklęcia:

  • Śmiertelny wir (Mortal Coil)
  • Lodowy blok (Ice Block)
  • Kontr-zaklęcie (Counterspell)
  • Duplikacja (Duplicate)
  • Plaga (Plague)

Nicz nie jest wymagającym przeciwnikiem. Jego moc specjalna na normalnym poziomie nie stanowi utrapienia. Dlatego postawcie na grę agresywną z użyciem tanich i słabych stworów. Świetnie nadaje się do tego klasa Maga ze względu na dodatkowe obrażenia z zaklęć.

Inaczej wygląda rozgrywka na poziomie heroicznym. Zdolność pasywna Nicza tworzy niebezpieczną zagrywkę z jego główną kartą - Plaga. Zaklęcie to powoduje zniszczenie wszystkich stronników, oprócz szkieletów. Z tego powodu odradzamy gry talią zaproponowaną w normalnym trybie. Skuteczny okazuje się Kapłan. Dzięki jego zdolności i kartom wzmacniającym, możecie utrzymywać pojedyncze jednostki na stole. Niweluje to skutki Plagi i pozwala dotrwać do późnej fazy gry. Wtedy wykorzystajcie najsilniejszych stronników jakich posiadacie.

Zwycięstwo w walce z Niczem nagradza nas kartą Kamiennoskóry gargulec (Stoneskin Gargoyle). Jego zdolność specjalna powoduje, że na początku naszej tury przywraca sobie pełnię zdrowia.

Heigan Nieczysty (Heigan the Unclean)

Heigan - pamiętają go gracze World of Warcraft

Kolejny boss posiada umiejętność aktywną Erupcja (Eruption). Jest to zdolność bojowa za 1 jednostkę many, która zadaje 2 punkty obrażeń naszemu stronnikowi z lewej strony stołu. Na poziomie heroicznym wartość zadawanych uszkodzeń wzrasta do 3 punktów, a koszt użycia zmniejszony zostaje do 0. Również zdrowie Heigana ulega zmianie - zwiększa się do 45 punktów.

Karty w talii bossa

Stronnicy:

  • Krwawy chochlik (Blood Imp)
  • Płomienny chochlik (Flame Imp)
  • Wędrowiec Pustki (Voidwalker)
  • Rumak Śmierci (Deathcharger)
  • Żrący bagienny szlam (Acidic Swamp Ooze)
  • Strażnik Spaczenia (Felguard)
  • Herold Pustki (Voidcaller)
  • Beztwarzowy manipulator (Faceless Manipulator)
  • Strażnik Zagłady (Doomguard)
  • Przerażający infernal (Dread Infernal)

Zaklęcia:

  • Ogień duszy (Soulfire)
  • Demoniczny ogień (Demonfire)
  • Mózgotrzep (Mindpocalypse)
  • Klątwa zagłady (Bane of Doom)

Na obydwu poziomach trudności, najbardziej istotny element stanowi kontrola stołu. Heigan nie posiada wielu mocnych stronników. Dlatego ważnym jest wykładanie stworów dysponujących prowokacją i dużą pulą zdrowia. Możecie do tego wykorzystać klasę Druida i możliwość wczesnego użycia droższych kart za sprawą Gwałtownego Wzrostu. Jeśli wytrzymacie wczesną fazę gry, z łatwością zwyciężycie.

Za pokonanie Heigana otrzymujemy kartę Niestabilny ghul (Unstable Ghoul). Posiada cechę Prowokacji oraz efekt Agonii - po śmierci zadaje 1 punkt obrażeń wszystkim stronnikom.

Ohydziarz (Loatheb)

Jak na Ohydziarza, wcale nie taki ohydny

Ostatni z przeciwników posługuje się Nekrotyczną Aurą (Necrotic Aura). Jest to aktywna zdolność bojowa za 2 punkty many. Jej użycie powoduje zadanie 3 punkty obrażeń naszemu bohaterowi. Oprócz tego, Ohydziarz dysponuje pulą aż 75 punktów zdrowia. Na poziomie heroicznym koszt Nekrotycznej Aury zostaje zmniejszony do 0, a zdrowie zwiększone do 99.

Karty w talii bossa

Stronnicy:

  • Rumak Śmierci (Deathcharger)
  • Trędowaty gnom (Leper Gnome)
  • Niestabilny ghul (Unstable Ghoul)
  • Żrący bagienny szlam (Acidic Swamp Ooze)
  • Tańczące miecze (Dancing Swords)
  • Cień z Naxxramas (Shade of Naxxramas)
  • Szpikożerny ghul (Flesheating Ghoul)
  • Beztwarzowy manipulator (Faceless Manipulator)
  • Stwór z moczarów (Fen Creeper)
  • Widmowy rycerz (Spectral Knight)

Zaklęcia:

  • Eksplozja zarodników (Sporeburst)
  • Zatrute nasiona (Poison Seeds)
  • Śmiertelny rozkwit (Deathbloom)

Walka z Ohydziarzem na obydwu poziomach trudności opiera się na jego zarodnikach. Za każdym razem, gdy zagrane zostaną Eksplozja zarodników oraz Śmiertelny rozkwit, po stronie przeciwnika pojawi się zarodnik (Spore). Zabicie tego stronnika uruchamia efekt Agonii dający wszystkim naszym stworom +8 ataku.

Ze względu na zdolność specjalną Ohydziarza, rozgrywka posiada pewne ograniczenia czasowe (przeciwnik użyje swojej mocy zawsze, kiedy tylko będzie mógł). Powoduje to wymuszenie użycia jak najtańszych minionów, lecz posiadających więcej zdrowia niż 1 (ze względu na Eksplozję zarodników - karta zadaje wszystkim naszym stronnikom 1 punkt obrażeń).

Polecamy grę Druidem lub Kapłanem. Posiadają oni zaklęcia wspomagające oraz podnoszące statystyki naszych stronników. Dobierzcie wtedy karty tanich stronników posiadających przynajmniej 2 punkty zdrowia.

Nagrodą po pokonaniu Ohydziarza są dwie karty. Pierwsza, Śluzożer (Sludge Belcher), posiada cechę Prowokacji oraz efekt Agonii - po śmierci przyzywa Śluz (Slime) 1/2 z Prowokacją. Druga nagroda to legendarna karta za oczyszczenie skrzydła - Ohydziarz. Dysponuje efektem Okrzyku bojowego, który zwiększa o 5 punktów koszt zaklęć przeciwnika w następnej turze.

Powrót do głównej strony: Hearthstone - Poradnik, solucja.

Zobacz także