Hearthstone: Klątwa Naxxramas - Rewir Zbrojnych (Military Quarter)
Bossowie trzeciego rewiru Naxxramas.
Kolejni bossowie z Naxxramas to jeszcze większe wyzwanie. Na szczęście, do pomocy macie nasz poradnik. Oto jak najlepiej zabrać się za każdego przeciwnika w trzecim rewirze.
Instruktor Razuwiusz (Instructor Razuvious)
Mocą specjalną pierwszego bossa w tym skrzydle jest Powalające uderzenie (Unbalancing Strike). Za jej sprawą, kosztem 2 many zadaje wybranemu celowi 3 punkty obrażeń. Razuwiusz na poziomie normalnym posiada 40 punktów zdrowia. Poziom heroiczny zwiększa jego żywotność do 55 punktów oraz modyfikuje umiejętność specjalną - zmniejsza koszt użycia do 1 oraz zwiększa zadawane obrażenia do 4.
Pierwszy boss Rewiru Zbrojnych stanowi przykład agresywnej talii wojownika. Występują w niej stronnicy o średnim koszcie z wysokim współczynnikiem ataku. Dodatkowo, Razuwiusz posiada moc specjalną oraz 2 zaklęcia obszarowe. Może również przywołać broń za 3 punkty many - Ogromne Runiczne Ostrze. Oręż ten jest głównym zagrożeniem. Dzięki niemu przeciwnik zadaje 5 punktów obrażeń (10 punktów, gdy atakuje bohatera), a na poziomie heroicznym aż 10 punktów obrażeń (i 20 punktów, gdy atakuje bohatera). Z tego powodu w naszej talii musi znajdować się 2x Żrący bagienny szlam (Acidic Swamp Ooze) do niszczenia broni przeciwnika.
Polecamy stosowanie talii Maga, wyposażonej w stronników zamrażających (dla unieruchomienia ewentualnych ataków bronią Razuwiusza) oraz zaklęcia bojowe do czyszczenia planszy ze stworów przeciwnika.
Nasz oponent na samym początku starcia ma po swojej stronie 2 jednostki - Uczniów (Understudy) o statystykach 0/7. Z drugiej strony, twórcy gry wyposażyli nas w kartę Kryształ kontroli umysłu (Mind Control Crystal). Jest to zaklęcie, dzięki któremu przejmujemy kontrolę nad wspomnianymi Uczniami. Otwiera to nam możliwość gry Druidem lub Paladynem ze względu na ich zaklęcia wzmacniające stronników.
W przypadku gry pierwszą z tych klas, wykorzystajcie kartę Gwałtownego Wzrostu dla szybkiego położenia na stół mocniejszych stronników oraz zaklęcia wzmacniające takie jak Znak ostępów (Mark of the Wild). Natomiast w przypadku Paladyna w talii nie może zabraknąć Daru mocy (Blessing of Might), Daru królów (Blessing of Kings), Ręki ochrony (Hand of Protection) oraz Skruchy (Repentance) dla wspomagania przejętych Uczniów.
Karty w talii bossa
Stronnicy:
- Grubiański sierżant (Abusive Sergeant)
- Rumak Śmierci (Deathcharger)
- Mistrz miecznictwa (Master Swordsmith)
- Akolita bólu (Acolyte of Pain)
- Pan Śmierci (Deathlord)
- Tańczące miecze (Dancing Swords)
- Nekrorycerz (Necroknight)
- Zawodząca dusza (Wailing Soul)
- Mściwy Kowal (Spiteful Smith)
- Widmowy rycerz (Spectral Knight)
- Czarny Rycerz (The Black Knight)
Zaklęcia:
- Bójka (Brawl)
- Rozpłatanie (Cleave)
Broń:
- Ogromne Runiczne Ostrze (Massive Runeblade)
Wygrana z Razuwiuszem nagradza nas kartą Tańczące miecze (Dancing Swords) - ze statystykami 4/4 przy niskim koszcie użycia 3 punktów many. Niestety, posiada efekt Agonii dający możliwość dobrania karty przez przeciwnika.
Gotyk Żniwiarz (Gothik the Harvester)
Gotyk posługuje się umiejętnością Żniwa (Harvest). Kosztuje 2 punkty many (moc podobna do tej używanej przez Czarnoksięznika, lecz bez dodatkowego kosztu w postaci zdrowia). Dzięki niej przeciwnik dobiera jedną kartę. Boss posiada pulę 30 punktów zdrowia, która na poziomie heroicznym zwiększa się do 45. Na wyższym poziomie trudności zmianie ulega również moc specjalna Gotyka. Oprócz obniżenia jej kosztu użycia do 1 many, Żniwa dobierają kartę oraz dają kryształ many.
Drugi boss Rewiru Zbrojnych ma tendencję do stosowania swojej mocy specjalnej przy każdej możliwości. Wykorzystajcie to. „Pomóżcie” przeciwnikowi wyciągnąć jak najwięcej kart. Doprowadźcie tym działaniem do jak najszybszego uszczuplenia talii wroga. Kara w postaci braku kart przyczyni się do pokonania oponenta.
Dobierzcie do talii takie karty jak Tańczące miecze (Dancing Swords) oraz Wyrocznia Światłociemnych (Coldlight Oracle). Dla zwiększenia efektywności możecie zagrać klasą Druida - Naturalizacja (Naturalize) oraz Piastunka Gaju (Grove Tender) przyspieszą wyciąganie kart. Resztę talii wybierzcie do defensywy i wsparcia własnych stronników - miniony z Prowokacją oraz efekty podnoszące statystyki.
Karty w talii bossa
Stronnicy:
- Grabarz (Undertaker)
- Rumak Śmierci (Deathcharger)
- Nieustępliwy giermek (Unrelenting Trainee)
- Niestabilny ghul (Unstable Ghoul)
- Protektorka Słonecznej Furii (Sunfury Protector)
- Szalony alchemik (Crazed Alchemist)
- Nieustępliwy wojownik (Unrelenting Warrior)
- Plugastwo (Abomination)
- Widmowy rycerz (Spectral Knight)
- Nieustępliwy jeździec (Unrelenting Rider)
- Arcymag (Archmage)
- Zabójca z Krukowiska (Ravenholdt Assassin)
Zaklęcia:
- Splugawienie (Corruption)
- Śmiertelny wir (Mortal Coil)
- Wyssanie życia (Drain Life)
- Pocisk cienia (Shadow Bolt)
Po zwycięstwie z Gotykiem w nagrodę otrzymujemy Widmowego rycerza (Spectral Knight) o statystykach 4/6. Cecha specjalna tego stronnika nie pozwala, by wróg wybrał go za cel zaklęcia lub mocy specjalnej.
Czterech Jeźdźców (The Four Horsemen)
Umiejętność specjalna ostatniego bossa, Przeklęty cień (Unholy Shadow), dobiera przeciwnikowi 2 karty kosztem 5 many. Czterech Jeźdźców posiada... 7 punktów zdrowia. Na poziomie heroicznym poziom zdrowia wzrasta do 14. Tak, to nie jest pomyłka. I nie, nie wystarczy Mag z kulami ognia.
Ostatni przeciwnik w tym rewirze przedstawia nietypową mechanikę rozgrywki. W swojej talii nie posiada stronników, a jedynie zaklęcia oraz broń. Z drugiej strony, po stronie bossa od początku starcia występują trzej stronnicy o statystykach 1/7 każdy. Natomiast sam boss jest niewrażliwy na jakąkolwiek formę ataku. Jego odporność zanika w momencie zniszczenia wspomnianych potworów.
Polecamy zagranie klasą posiadającą potencjał niszczenia minionów - w tym wypadku Mag czy Kapłan (ze względu na Słowo cienia: Ból) nadają się idealnie. Niech wasza talia zawiera również miniony z jak największym współczynnikiem ataku oraz stronników wzmacniających atak, takich jak Grubiański sierżant (Abusive Sergeant) czy też Krasnolud z Czarnorytnych (Dark Iron Dwarf). Ze względu na dużą liczbę zaklęć przeciwnika, warto dodać Baśniowego smoka (Faerie Dragon) oraz Widmowego rycerza (Spectral Knight).
Karty w talii bossa
Zaklęcia:
- Wyciszenie (Silence)
- Splugawienie (Corruption)
- Śmiertelny wir (Mortal Coil)
- Ogień duszy (Soulfire)
- Odkupienie (Redemption)
- Skrucha (Repentance)
- Pomsta (Avenge)
- Pocisk lodu (Frostbolt)
- Słowo cienia: Ból (Shadow Word: Pain)
- Wyssanie życia (Drain Life)
- Pocisk cienia (Shadow Bolt)
- Słowo cienia: Śmierć (Shadow Word: Death)
- Konsekracja (Consecration)
- Znak Jeźdźców (Mark of the Horsemen)
Broń:
- Runiczne Ostrze (Runeblade)
Pokonanie Czterech Jeźdźców jest równoznaczne ze zgarnięciem kolejnej karty - Pana śmierci (Deathlord). Potwór ten stanowi świetną żywą tarczę o statystykach 2/8 i umiejętności Prowokacja (przy niskim koszcie 3 many). Pomimo tych zalet, dodatkowy efekt Agonii sprawia, że zagrywanie kartą wymaga rozwagi - w przypadku zniszczenia Pana śmierci, przeciwnik umieszcza losowego stronnika ze swojej talii na polu bitwy.
Oprócz wyżej wymienionej nagrody, za oczyszczenie Rewiru Zbrojnych otrzymujemy legendarną kartę Baron Zerwikrusz (Baron Rivendare). Jest on świetnym dodatkiem do każdej talii opartej o efekt Agonii ze względu na umiejętność specjalną - gdy Baron przebywa na stole, nasi stronnicy aktywują Agonię dwukrotnie.
-
Powrót do spisu treści: Hearthstone - Poradnik