Hellblade - odzyskanie głowy, walka z bossem: Fenrir
Ostatnia prosta do trudnego pojedynku.
Zanim nastąpi walka z ogromnym bossem przypominającym wilka, czeka nas jeszcze jedna zagadka związana z odnajdywaniem run. W poprzedniej części opisu odnaleźliśmy trzy inne symbole. Proces ich zdobywania opisaliśmy na tej stronie - Hellblade - droga do władcy ciemności, wielkiego wilka Fenrira: trzy runy.
Po otwarciu drzwi z trzema runami biegnij ile sił przed siebie, w kierunku światła. Senua w ostatniej chwili rzuci się na drewnianą konstrukcję i znajdzie się w tarapatach, jednak uratuje ją to przed ścigającym nas potworem. To jednak nie jest jeszcze czas na główną potyczkę. Musimy bowiem odzyskać głowę ukochanego, którą straciliśmy wskutek upadku.
Po odzyskaniu kontroli nad postacią przejdź na drugą stronę przepaści po wąskich półkach skalnych z prawej strony. Podążaj przed siebie, aż trafisz na pierwsze źródło ognia. Podpal pochodnię, gdyż bez tego nie ukończysz dalszej części misji. Zmierzaj przed siebie, po kładce przy wodospadzie, a następnie do pomieszczenia z runicznymi drzwiami.
Czeka cię tu walka ze sporą ilością coraz silniejszych przeciwników. Dopiero po ich zgładzeniu będziesz mógł zapoznać się z runą. Po walce podnieś też pochodnię i wejdź schodkami nieopodal. Tam podpal znicz - zauważysz wymagany kształt, ale odwrócony. Zejdź schodkami i udaj się w lewo, przechodząc pod belką. Następnie skręć ostro w lewo, przed wodospadem, a nieco dalej zauważysz wymagany symbol.
Po przejściu przez drzwi podążaj przed siebie, podpalając przy tym kolejne gniazda. Przejdź po belce, a następnie zeskocz na niższy poziom. Dotrzesz do ostatnich drzwi przed Fenrirem. Symbol przypominający literę „M” znajdziesz na ścianie obok. Będzie to cień rzucany na okrągły emblemat - podpal znajdujące się obok źródło światła.
Potrzebna jednak będzie też druga pochodnia, która znajduje się za lejącą się wodą po prawej stronie. Po przejściu tam twoja pochodnia zgaśnie, a więc będzie trzeba wykonać prostą łamigłówkę. Przebiegnij mimo wszystko przez wodospad i błyskawicznie skręć w prawo, biegnąc do samego końca - dotrzesz do niewielkiego źródła światła, opuszczając tym samym kładkę (1).
Następnie wróć do pierwszej komnaty tą samą drogą i szybko podbiegnij do ognia. Podpal pochodnię i cofnij się w kierunku, z którego przyszedłeś do jaskini. W ciemności musisz wypatrzeć niewielkiego tunelu (2), przez który dostaniesz się opuszczonej przed chwilą kładki. Biegnij tam z zapaloną pochodnią i szybko podpal drugie gniazdo. Możesz już wrócić obok, przez wodospad i skupić się na runie.
Po przejściu przez odblokowane drzwi ruszaj naprzód, zeskakując przez dziurę i przedzierając się przez stosy szkieletów. W końcu trafisz na arenę, gdzie czeka cię walka z Fenrirem.
Walka z bossem: Fenrir, wielki wilk
Fenrir początkowo będzie podchodził do ciebie powoli. Staraj się wyczuć jego pierwszy atak paszczą i w ostatniej chwili odskocz do tyłu. Doskocz szybko, wykonaj ciężki cios, a następnie ponownie odskocz do tyłu. Wieli potwór prawdopodobnie zacznie uderzać w ciebie łapami. Postaraj się wówczas odskakiwać w bok w przeciwnym kierunku.
Za każdym razem doskakuj go i uderzaj jak najszybszą serią. Gdy tylko pojawi się możliwość skupienia, aktywuj ją pozostając blisko Fenrira. Zadaj mu wówczas jak największą liczbę ciosów, a gdy skupienie się skończy, odskocz od przeciwnika.
Od czasu do czasu boss będzie zionąć w twoim kierunku ciemnością. Wówczas na ekranie pojawiać się będą straszne obrazy, a widoczność zostanie ograniczona niemal do zera. W takiej sytuacji po ciosach Fenrira możesz bardzo szybko zginąć. Jedynym sposobem na ten rodzaj ataku jest aktywowanie skupienia, co przywróci rozświetlenie areny.
- Spis treści: Hellblade: Senua's Sacrifice - Poradnik, Solucja
- Następnie: Hellblade - zakończenie: naprawa mostu i finałowa walka
Fenrir będzie się również chował z mroku, na skraju areny. Wówczas przyglądaj się dobrze zakamarkom, a gdy go zauważysz, przygotuj się na błyskawiczne odskoczenie. Nieprzyjaciel rozpocznie bowiem szarżę w twoim kierunku. Jeśli wyprowadzisz trzy skuteczne serie w skupieniu, wróg powinien być pokonany.
Co ciekawe, w krótkim przerywniku okaże się, że Fenrir robił to od początku dla twojego dobra i jest twoim sprzymierzeńcem. Po odzyskaniu głowy ukochanego i kontroli nad postacią ruszaj przed siebie, aż dotrzesz do zawieszonego mostu.