Hellblade: Senua's Sacrifice kasuje save, jeśli zbyt często giniemy
Pomyłka czy ciekawostka?
Gra akcji Hellblade: Senua's Sacrifice debiutuje dzisiaj na rynku i zbiera wysokie oceny, lecz już teraz zdołała wywołać małe zamieszanie i kontrowersje - ze względu na pewne rozwiązanie.
Jak się okazuje, tytuł kasuje postępy i każe zaczynać kampanię od nowa, jeśli zbyt często giniemy.
UWAGA NA SPOILERY PONIŻEJ!
Mechanika działa w następujący sposób: na samym początku dochodzi do potyczki, której tytułowa bohaterka nie może wygrać. Walka kończy się, a na ręce Senuy pojawiają się czarne znaki.
Zobacz: Hellblade: Senua's Sacrifice - Poradnik, Solucja
Od tego momentu każda śmierć sprawia, że symbole pną się w górę ramienia postaci. Jeśli dotrą do głowy, musimy zacząć kampanię od nowa. Bez resetowania punktu kontrolnego czy wczytywania, lecz od samego początku.
Warto dodać, że wiadomości wyświetlane na ekranie ostrzegają gracze przed takim rozwiązaniem, a po śmierci bohaterka zawsze spogląda na swoje ramię.
Całość jest oczywiście nawiązaniem do rozwijającej się choroby psychicznej Senuy, co stanowi motyw przewodni całej produkcji.
Jak można się domyślać, rozwiązanie podzieliło graczy. Część chwali pomysł studia Ninja Theory, inni uważają, że tak radykalne podejście powinno być opcjonalne, nawet jeśli produkcja nie jest specjalnie trudna.
- To ciekawy pomysł, pasujący do konwencji gry. Senua ma tylko jedno życie i zdrowie, które w pełni poświęca na jeden, konkretny cel. W ten sposób czujemy powagę sytuacji i rangę tego wyzwania. Podróż do serca Hel to przecież nie jest niedzielny spacerek - uważa Łukasz, autor naszej recenzji Hellblade: Senua's Sacrifice.
Tytuł jest dostępny od dzisiaj na PC i PS4.