Skip to main content

Hellblade - zdobycie miecza Gramr: studnia mądrości Mimira, ucieczka z ciemności

Jak dotrzeć do studni, z której napił się Odyn i ominąć potwory.

Jeśli wcześniej zdecydowałeś się na aktywowanie kamienia, który przeniósł cię do labiryntu w jaskini (stosowny opis znajdziesz tutaj - Hellblade - zdobycie miecza Gramr: podążanie za głosami, wydostanie się z jaskini), możesz zająć się kolejnym, który znajduje się jak najbliżej ciebie. Po jego aktywacji trafisz do niemal zupełnych ciemności.

Ledwo widoczna będzie nawet główna bohaterka gry. Twoim pierwszym celem jest poszukiwanie jak najmniejszych źródeł światła.

Zacznij się więc rozglądać i gdy tylko zauważysz pionowe, lekko świecące kolumny, podążaj w ich stronę. Jeśli grasz na padzie i masz włączone wibracje, właściwy kierunek będzie wspomagany przez lekkie wibracje.

Na potrzeby naszego poradnika znacznie rozjaśniliśmy scenę. W rzeczywistości mrok jest dużo głębszy.

Zmierzaj do kolejnych, lekko rozświetlonych miejsc, po czym dotrzesz do niewielkiego strumienia. Ten również będzie lekko rozświetlony. Podążaj w górę wody, a więc w stronę, z której nadpływa. Po przejściu do niewielkiego wnętrza skorzystaj ze schodów i idź do góry.

W pewnym momencie zostaniesz poinformowany o tajemniczej istocie, skrywającej się w mroku. Potwór będzie niewidoczny, chociaż czasami będziesz mógł dostrzec pewne ruchy. Trzymaj się maksymalnie prawej strony i okrąż pomieszczenie, aby wyjść z obszaru drugą stroną.

Następnie trafisz do pomieszczenia, w którym potworów będzie znacznie więcej. Przechodź od paleniska do paleniska, dobierając odpowiednio moment, w którym dziwne monstra nie będą zbyt blisko ciebie. W pewnym momencie dotrzesz do miejsca, gdzie przy palenisku znajduje się większe przejście z drewna.

Przechodź pomiędzy paleniskami, gdy nadarzy się dobra okazja. Ten etap Hellblade jest dość wymagający.


Zmierzaj cały czas przed siebie, aż w końcu natkniesz się na studnię, o której była mowa na początku trwającej projekcji. Podejdź do niej i wykonaj interakcję, po czym Senua wejdzie do środka. Teraz już wystarczy podążać od światła do światła, ponownie unikając potworów.

Zignoruj ciała zwisające z góry. Nie stanowią one żadnego zagrożenia. Po przejściu do kilku świateł rozpocznie się animacja, po której projekcja się skończy i będziesz mógł przejść do następnej części.

Zobacz także