Skip to main content

Hellblade - zdobycie miecza Gramr: tajemnica Baldura, trzy symbole w starym domu

Przedostatnia zagadka przed zdobyciem miecza.

Jeśli wcześniej zdecydowałeś się na aktywowanie kamienia, który przeniósł cię do głębokich ciemności (stosowny opis znajdziesz tutaj - Hellblade - zdobycie miecza Gramr: studnia mądrości Mimira, ucieczka z ciemności), możesz zająć się kolejnym, który znajduje się jak najbliżej ciebie. Po jego aktywacji trafisz na pomost przed rozpadającym się domostwem.

Idź mostem, aż dotrzesz do jego końca. Skręć w prawo, a następnie opuść znajdującą się tam kładkę. Podejdź jak najbliżej do wielkiej maski i skup się na niej. Zostaniesz przeniesiony do alternatywnego świata. Wróć do miejsca, w której most był urwany, a następnie obejdź dookoła platformę z maską.

Opuść drugą kładkę, po czym skorzystaj raz jeszcze z maski i wróć do deszczowej rzeczywistości. Przejdź przez bramkę z prawej strony domu, a następnie użyj kolejnej maski i podejdź do drzwi domu. Skup się na nich, aby zaobserwować kształt runy.

Stosowny kształt znajdziesz w środku pomieszczenia.

Wejdź do pomieszczenia i wejdź schodkami po prawej stronie, a następnie obróć się i spójrz na ścianę. Twoim oczom powinien ukazać się poszukiwany kształt z powyższego obrazka. Skup się na nim, a następnie wróć do drzwi z symbolem i otwórz je.

Teraz, za pomocą maski, musisz ponownie przenieść się do deszczowej rzeczywistości i wejść przez otwarte przed chwilą drzwi. Na środku pomieszczenia zauważysz lewitujące jakby kawałki szkła.

Ustaw kawałki tak, aby stworzyły kształt schodów, po czym skup się.

Ustaw się tak postacią, aby kawałki stworzyły widok schodów przed tobą, po czym wykonaj skupienie. Jeśli schody nie powstały, wykonuj drobne korekty pozostając skupionym. Wejdź po powstałych schodach, a na szczycie odnajdziesz drzwi z trzema runami. Skup się na nich i wejdź następnymi schodami, otwierając wszystkie możliwe drzwi i opuszczając przy tym kładkę.

Wyjdź na zewnątrz, abyś widział most. Zauważysz tam pierwszy symbol (1) w kształcie przypominającym literę „M”. Po jego zebraniu cofnij się do opuszczonej kładki, skorzystaj z maski, aby wrócić do pogodnego świata, po czym wróć do głównego pomieszczenia. Dopasuj wystającą z podłogi deskę do otworu w ścianie, aby stworzyć kształt strzałki do góry (2).

Trzy runy do zebrania i odblokowania drzwi.

Ostatni symbol będzie widoczny na ścianie na samej górze wnętrza, jednak jest on lustrzanym odbiciem. Aby dostać się od drugiej strony, najpierw należy opuścić kładkę prowadzącą do maski na wiszącej platformie, pozostając w pogodnym świecie.



Później korzystamy z maski i otwieramy dwoje drzwi w kątach pomieszczenia, po czym wracamy do maski, raz jeszcze zmieniamy świat i przechodzimy przez otwarte przed chwilą drzwi. W ten sposób docieramy do drugiej kładki, z drugiej strony. Opuszczamy ją, aktywujemy maskę i wychodzimy tymi samym drzwiami, dzięki czemu docieramy do ostatniego symbolu (3).

Po zebraniu ostatniej runy wracamy do drzwi i przechodzimy przez nie, pozostając w deszczowym świecie. Zmierzamy mostem do jego końca, nie tracąc przy tym równowagi na cienkiej belce. Po dotarciu na koniec próba zostanie zakończona.

Zobacz także