Helldivers 2 dostało wielki patch. Automatony nie będą już oszukiwać, a Terminidy zaczną wybuchać
Koniec 60-dniowego planu odbudowy.
Do Helldivers 2 trafił dziś zapowiadany od dłuższego czasu patch, którym studio Arrowhead Game domknęło 60-dniowy plan „ratowania” gry. Sporo pozmieniało się w kwestiach balansu broni i przeciwników. Dodatkowo niektóre Terminidy mogą od teraz wybuchać, a Automatony nie będą strzelać przez ściany.
Na początku wypada wytknąć, że 60-dniowy plan zajął tak naprawdę 63 dni, ale to detal. Aktualizacja 01.001.104 zawiera wszystkie zmiany i poprawki, które nie zmieściły w patchu wrześniowym, wliczając w to osłabienie Automatonów, zwiększenie przeżywalności Helldiversów i wzmocnienie części wyposażenia.
Pełna lista zmian jest całkiem długa, więc poniżej przedstawimy te, które zapewne najbardziej rzucą się w oczy podczas rozgrywki. Mowa między innymi o:
- oznaczeniu na minimapie egzoszkieletów i manewrów wsparcia
- usunięcie rykoszetów od manewrów orbitalnych, bomb Orła-1 i pocisków FAF-14 Włócznia
- zwiększeniu redukcji obrażeń lekkich i ciężkich pancerzy (kolejno o 8 i 5 procent)
- wzmocnienia plecaka odrzutowego i drona AX/AR-23 Azor
- zmniejszeniu częstotliwości pojawiania się wrogich patroli po wykonaniu celu misji
- sprawieniu, że Terminidzi Łowcy i Zbieracze wybuchną, jeśli zada się im wystarczająco obrażeń
- osłabieniu Automatonów, aby nie namierzały już graczy ukrytych lub pozostających poza ich wzrokiem
- naprawieniu błędu, przez który w misjach likwidacji było mało przeciwników
Do tego trzeba też doliczyć sporo zmian w sile niektórych broni i konkretnych przeciwników, jak również usunięcie szeregu błędów. Twórcy opublikowali też listę problemów, które zamierzają rozwiązać w kolejnej aktualizacji. Niektóre są dosyć poważne, jak choćby możliwość scrashowania gry w trakcie filmowego intra.
„Mamy nadzieję, że spodobają wam się te zmiany!” - piszą twórcy. „Zespół Arrowhead z przyjemnością pracował nad 60-dniowym zobowiązaniem dla was, naszej społeczności i graczy. Cieszymy się z waszych reakcji na wykonaną przez nas pracę! Wspólnie chcemy, aby Helldivers 2 realizowało nasze główne cele i pozostało grą, w którą wszyscy chcemy grać”.