Helldivers 2 - najlepsze Manewry na każdy poziom postaci
Które Manewry warto kupić.
Manewry w Helldivers 2 to nieodłączny element walki z Terminidami i Automatami. Pozwalają nie tylko wezwać potężną broń, ale też dokonywać ostrzału na wskazane pozycje czy rozstawiać wieżyczki obronne. Jest ich jednak całe mnóstwo, a nowe rodzaje trzeba kupować za wirtualną gotówkę, więc warto wiedzieć, które Manewry są najlepsze w grze.
Dobra wiadomość jest taka, że prawdziwie przydatnych, najlepszych Manewrów jest stosunkowo niewiele. Ich liczba może początkowo przerażać, ale społeczność jest zgodna co do kilku typów, które są warte odblokowania.
Na tej stronie:
Najlepsze Manewry w Helldivers 2 we wszystkich kategoriach
Na wszystkie poniższe Manewry możesz spokojnie wydać wirtualną gotówkę w grze. W nawiasie podajemy poziom, na którym dany Manewr zostaje odblokowany.
Patriotyczne centrum administracji
- Karabin maszynowy (poziom 1) - Świetna broń wsparcia na początek. Absolutnie rozrywa na strzępy wszystkich „miękkich” przeciwników, ale jest zupełnie nieskuteczna na gruby pancerz, z którym będziesz mieć bardzo dużo do czynienia na wyższych poziomach trudności.
- Jednorazowy ppanc (poziom 3) - Niedoświadczeni gracze często omijają ten Manewr, bo otrzymujemy tylko dwa strzały z wyrzutni, jednak tej broni używają nawet wysokopoziomowe postacie. Czas regeneracji wynosi tylko 70 sekund, a liczba użyć jest nieograniczona, więc otrzymujemy de facto dwa piekielkie mocne strzały co ok. minutę.
- Karabin bezodrzutowy (poziom 5) - Dobry, jeśli masz kogoś, kto będzie nosił plecak z amunicją i podawał Ci naboje. Jeśli musiałbyś go nosić sam, to są lepsze wybory, np. Automatyczne działko.
- Automatyczne działko (poziom 10) - Potężna broń do samodzielnego unicestwiania średnio opancerzonych wrogów. Będziesz też w drużynie odpowiedzialny za zamykanie gniazd Terminidów. Można używać zamiennie z Granatnikiem, choć działko przeładowuje się dłużej i nie możesz zrobić tego w biegu. Nie możesz też używać Manewrów plecakowych, bo miejsce na plecach zajmuje ci amunicja.
- Działko elektromagnetyczne (poziom 20) - Ostateczna broń wsparcia, używana niemal przez wszystkich doświadczonych graczy Helldivers 2. Przebija ciężki pancerz i pozwala Ci pokonać solo właściwie wszystkich dużych przeciwników obu frakcji.
Działa orbitalne
- Orbitalny laser (poziom 15) - Potężny, długo trwający laser, który automatycznie namierza najsilniejszych wrogów i usiłuje ich unicestwić.
- Orbitalny atak działem energetycznym (poziom 20) - coś jak Orgitalny atak precyzyjny, z tym że z autonamierzaniem. Salwa sama namierzy największy cel w sąsiedztwie nadajnika. Świetne do zranienia Tytana Żółci
Hangar
- Nalot Orła (poziom 2) - Podstawowy, niezawodny nalot przydatny w wielu sytuacjach.
- Zasobniki rakietowe 110 mm Orła (poziom 10) - Potężny atak wymierzony w największy cel w sąsiedztwie nadajnika.
- 500 kg bomba Orła (poziom 15) - Najpotężniejszy zrzut, którego masz jednak tylko jedno użycie na mecz (chyba że kupisz ulepszenia Hangaru - wtedy będzie ich więcej)
Mostek
- Orbitalny atak precyzyjny (poziom 1) - Sprawdzi się na niskich poziomach trudności i niższych poziomach postaci. Minusem jest to, że zanim zostanie przeprowadzony atak, wróg może zmienić pozycję.
Luk inżynieryjny
- Plecak zaopatrzeniowy (poziom 3) - Świetne wyposażenie na niższych poziomach trudności i dla postaci o niższych poziomach. Doskonałe w parze z Granatnikiem. Amunicję z plecaka możesz brać sam, ale pamiętaj, żeby dzielić się też z członkami oddziału.
- Granatnik (poziom 5) - Obok Automatycznego działka jedna z najlepszych broni wsparcia na niższych poziomach, choć nie tylko. Nosząc tę broń jesteś odpowiedzialny za unicestwianie grup wrogów i zamykanie gniazd Terminidów. Dużymi plusami są brak plecaka na amunicję i możliwość przeładowania w biegu.
- Łazik Azor (poziom 10) - Dron, który automatycznie ostrzeliwuje wrogie cele w pobliżu laserem. Ty i Twój oddział musicie jednak uważać na jego ogień sojuszniczy.
- Plecak generatora tarczy (poziom 20) - Wysokolevelowe postacie zmieniają Azora na ten Manewr, który kompletnie zmienia (a właściwie ułatwia) grę. To zdecydowanie jeden z najlepszych Manewrów w grze, jeśli nie najlepszy. Jedynym - i całkiem sporym - minusem jest to, że nie możesz nosić innych plecaków.
Warsztat robotyki
- Strażnik z karabinem maszynowym / Strażnik z działkiem gatlinga (poziom 3 / 5) - Podstawowe strażniki o dużej mocy obalającej. Oba działają świetnie.
- Strażnik z moździerzem (poziom 8) - Jeszcze skuteczniejszy niż dwa poprzednie, a w dodatku możesz przy nim bezpiecznie stać, bo strzela w górę. Trzeba jednak pilnować się, żeby nie przebywać zbyt długo w okolicy wrogów, bo może właśnie leci na nich pocisk, który może zranić lub nawet zabić Helldivera.
- Strażnik z wyrzutnią rakiet (poziom 15) - Weź go na misje obronne przeciwko Automatom - będzie zestrzeliwał statki ze wsparciem z powietrza, zanim zdążą zrzucić wrogów. W innych sytuacjach jego przydatność jest raczej niewielka.
Gotowe zestawy Manewrów na każdy poziom postaci
Zestawy Manewrów na poziomy 1-9:
Zestaw I
- Karabin maszynowy
- Nalot Orła
- Orbitalny atak precyzyjny
- Strażnik z karabinem maszynowym
Zestaw II
- Granatnik
- Plecak zaopatrzeniowy
- Nalot Orła
- Strażnik z moździerzem
Zestawy Manewrów na poziomy 10-19:
Zestaw I
- Automatyczne działko
- Nalot Orła
- Orbitalny laser
- Strażnik z moździerzem
Zestaw II
- Granatnik
- Łazik „Azor”
- Orbitalny laser
- Strażnik z moździerzem
Zestaw Manewrów na poziom 20 wzwyż:
- Działko elektromagnetyczne
- Plecak generatora tarczy
- Orbitalny laser
- Strażnik z moździerzem LUB inny czerwony manewr, by zwiększyć siłę ataków z powietrza, np. Nalot Orła czy 500 kg bomba Orła
UWAGA: choć powyższe zestawy proponują optymalne wyposażenie, to na wyższych poziomach trudności wchodzi już w grę synergia między członkami oddziału. Przykładowo Działko elektromagnetyczne jest jedną z najmocniejszych broni w grze, ale służy do neutralizacji pojedynczych celów. Przydałoby się więc, żeby ktoś skontrował tę niedogodność przykładowo Granatnikiem.
Jak kupować nowe Manewry
Manewry kupujesz na swoim statku, na którym znajdujesz się pomiędzy misjami. Musisz podejść do stacji ulokowanej po lewej stronie głównego korytarza.
Manewry kupuje się za walutę oznaczoną jako R (1) - zdobywa się ją w ramach gry, przy czym im wyższy poziom trudności i więcej wykonanych misji na mapie, tym dostaniesz jej więcej. Zwróć uwagę nie tylko na wymagany poziom i cenę Manewru, ale też na statystyki (2), szczególnie liczbę użyć i czas regeneracji.
Niektóre Manewry, jak bomba 500 kg, wydają się świetne, ale możesz ich użyć tylko raz na mecz. Inne, jak jednorazowy ppanc, wydają się z kolei nieprzydatne, ale można je przyzywać bez ograniczeń i mają krótki czas regeneracji.