Skip to main content

Hełmy w Helldivers 2 miały pełnić ważniejszą rolę. Twórca opowiedział o porzuconym pomyśle

Ale trzeba było zdążyć na premierę.

Obecnie hełmy w Helldivers 2 służą jedynie za ładną ozdobę, choć jeszcze przed premierą deweloperzy mieli wobec nich ambitniejsze plany. Szczegóły zdradził szef Arrowhead Game, Johan Pilestedt.

Jak zauważa serwis GamesRadar+, deweloper wziął niedawno udział w sesji pytań i odpowiedzi na oficjalnym serwerze Discord gry. Jeden z graczy zapytał o to, czy twórcy zamierzają urozmaicić peleryny i hełmy o unikalne statystyki i cechy, tak jak zrobiono to z pancerzami.

Jeśli chodzi o peleryny, to nie. Wiem jednak, że w zespole toczą się rozmowy na temat hełmów” - odpowiedział Pilestedt. „Pierwotnie każdy hełm miał mieć unikalny HUD, w ramach którego medycy mogliby widzieć stan zdrowia [innych graczy - dop. red], a zwiadowcy mieliby wgląd w pozycje wroga, i tak dalej. Niestety musieliśmy to wyciąć, ponieważ... trzeba było wydać grę”.

Może niedługo hełmy będą sprzedawane w osobnej kategorii?

Brzmi to całkiem obiecująco, a wzmianka o „toczących się rozmowach” może tym bardziej napawać optymizmem. Także i deweloperzy zaczęli już dostrzegać, że jeśli jakiś element Helldivers 2 potrzebuje większych poprawek, to jest to właśnie uzbrojenie.

Choć na system transmog niestety nie mamy co liczyć, to przynajmniej wiemy już, że twórcy planują bardziej przyłożyć się do balansowania broni. Sam Pilestedt przyznał niedawno, że „twórcy potrafią usunąć z gry całą frajdę” poprzez wydanie jednej aktualizacji.

Pozostając w temacie uzbrojenia, dziś do Helldivers 2 trafią kolejne Obligacje. W pakiecie Polar Patriots znajdziemy standardowy zestaw nowych broni, pancerzy, peleryn i emotek. Na Steamie trwa tymczasem „Operacja Oczyszczenie”, w ramach której gracze próbują podnieść średnią ocen Helldivers 2 po druzgoczącym review bombingu.

Zobacz także