Hereos of the Storm - Słownik pojęć i skróty
Warto wiedzieć.
Poznanie mechaniki rozgrywki w Heroes of the Storm jest podstawą. Jednak komunikacja z drużyną stanowi pierwszy krok do zwycięstwa. Jeśli nie porozumiewasz się z drużyną poprzez komunikator głosowy, przydatne stają się skróty na chacie.
Poniżej prezentujemy często występujące wyrażenia:
AFK (away from keyboard) - oznacza nieobecność gracza, zapewne niebędącego przy komputerze
AOE (area of effect) - określenie używane dla ataku lub umiejętności, które mają obszarowy zasięg działania
Backdoor - taktyka mająca na celu niespodziewany, szybki atak na fortyfikacje wroga, najczęściej przez jednego gracza, gdy drużyna przeciwnika jest zajmowana przez resztę graczy
Bot/Mid/Top - oznaczenie linii, odpowiednio dolna/środkowa/górna
BRB (be right back) - informacja dla drużyny/gracza z jednej linii, że zaraz wraca
Bug - wystąpienie błędu w grze; zamiennie używane również pojęcie glitch, czyli usterka
Care - używane dla zwrócenia uwagi danego gracza, by ten uważał, np. w momencie, gdy zostawiamy go samego na linii
CC (crowd control) - określenie dla umiejętności, których użycie umożliwia kontrolę zachowania przeciwników, np. spowolnienie, ogłuszenie, unieruchomienie
CD (cooldown) - czas odnowienia umiejętności, po którym można ją ponownie użyć
Def - skrót od słowa defend, czyli bronić
Dive - zagrywka mająca na celu niespodziewany atak przeciwnika pod jego fortyfikacjami; najczęściej inicjuje najwytrzymalszy bohater w drużynie, który bierze na siebie ostrzał z fortyfikacji
Focus + nazwa postaci - zwrot dla wskazania na jakiej postaci w przeciwnej drużynie trzeba najbardziej skupić atak, np. focus Kerrigan
Gank - czyli zasadzka na przeciwnika; najczęściej jest to zejście graczy ze swojej linii w celu niespodziewanego ataku na nieprzyjaciela w innej linii
GG (good game) - pochwała dla rozgrywki i drużyny, dobra gra
GJ (great job) - pochwała dla gracza za dane zagranie
Harras - działania bojowe wobec przeciwnika, mające na celu jego ciągłe nękanie, osłabianie i przeszkadzanie
Initiate - polecenie, by któryś z graczy (najczęściej ten, który posiada umiejętności z CC) zainicjował walkę z przeciwnikiem
Miniony - stwory maszerujące w alejach
OMW (on my way) - informacja od gracza, że jest w drodze (może też wskazać do którego miejsca, np. omw bot)
OOM (out of mana) - skrót do poinformowania o braku many
OP (overpowered) - określenie używane wobec bohaterów, którzy są szczególnie potężni i trudni do skontrowania
Push/Pushowanie - jest to takie działanie gracza, które ma na celu przesunięcie własnych minionów w głąb alei, pomaganie im w niszczeniu fortyfikacji i wrogich minionów
Re - informacja dla drużyny, że przeciwnik powrócił na swoją linię (gdy uprzednio zauważono poprzez skrót SS, że go nie ma)
Split push - rodzaj pushowania, który obejmuje więcej niż jedną linię; taktyka skuteczna przeciwko graczom trzymających się w grupie - wymusza do podzielenia drużyny, wysłania bohaterów do obrony poszczególnych alei
SS/miss (+ nazwa linii) - informacja dla drużyny, że wróg zniknął ze swojej linii i nie jest widoczny na mapie
Ulti - skrót od ultimate, czyli najsilniejszej umiejętności bohatera
Zoning - taktyka mająca za zadanie zmuszenie przeciwnika do trzymania się z daleka od minionów (ma to na celu odcięcie go od zdobywania doświadczenia); służą do tego m.in. umiejętności bohatera lub ataki podstawowe
Następnie: Heroes of the Storm - Mapa: Zatoka Czarnosercego (Blackheart's Bay)
Powrót do spisu treści: Heroes of the Storm - Poradnik, Solucja - przewodnik po grze