Heroes of the Storm - Mapa: Ogród Grozy (Garden of Terror)
Opis lokacji i porady.
Kolejna mapa, Ogród Grozy, jest polem bitwy o trzech alejach. Jej wygląd przypomina wielki ogród. Występują tutaj krzewy, drzewa oraz szklarnie, które tworzą ścieżki pomiędzy liniami. Rozmieszczone skupiska krzaków stanowią świetne miejsca do przygotowania zasadzek, wykorzystania w trakcie ucieczki czy ukrycia się przed przeciwnikiem. Szczególną cechą tej planszy jest zmiana dnia w noc. Wtedy zaczyna się prawdziwa rozgrywka.
Noc
Po zapadnięciu zmroku pole bitwy się zmienia. Wyrastają cierniste pnącza, które zmieniają wygląd mapy oraz pojawiają się potwory - truchła. Gracze otrzymują zadanie ich zlikwidowania i zbierania pozostawianych przez stwory nasion. Drużyna, która zdobędzie 100 nasion, wyhoduje Ogrodowy Koszmar (pojawi się w bazie).
Jest to jednostka, którą może kontrolować każdy gracz z danej drużyny. Posiada własny pasek zdrowia oraz umiejętności. Pierwsza ze zdolności, Klątwa Królowej Zarodników (Spore Queen's Curse), powoduje oznaczenie małego obszaru. Przeciwnik, który się w nim znajdzie, przeistoczy się w roślinę. W takim stanie wróg nie może używać umiejętności.
Pod klawiszem W uruchamiamy Rozrost Ogrodowego Koszmaru (Garden Terror Overgrowth). Umiejętność umieszcza we wskazanym miejscu donicę, która wypuszcza pędy. Rozchodzą się one na duży obszar. Każda fortyfikacja objęta działaniem pędów zostaje unieszkodliwiona i otrzymuje obrażenia. Ostatnia zdolność aktywowana to Sprint. Na 3 sekundy zwiększa prędkość poruszania postaci o 30%. Cecha pasywna - Koszmar z Ogrodu - zmniejsza efekty działania umiejętności kontroli tłumu o 50%.
Mapa, obozy najemników
Pole bitwy oferuje wiele ścieżek prowadzących pomiędzy alejami. Umożliwiają one manewrowanie pomiędzy liniami, niespodziewane ataki na tyły wysuniętych przeciwników czy ucieczkę przed ścigającym wrogiem. W ukształtowanych przez przeszkody terenowe wnękach znajdują się obozy najemników. Pomimo braku obozu bossa, możecie znaleźć tutaj aż cztery obozy oblężniczych najemników.
Po lewej stronie znajdują się pomiędzy górną i środkową aleją, tuż przy górnych fortyfikacjami, oraz pomiędzy dolną i środkową aleją, obok środkowych struktur (gdzie znajdziecie również mocarnych najemników). Po prawej stronie umieszczono ich przy środkowych fortyfikacjach, pomiędzy górną i środkową linią (przy obozie mocarnych najemników), oraz tuż obok dolnych budynków, pomiędzy środkową i dolną aleją.
Mapa:
1 - Truchła
2 - Obóz Najemników Oblężniczych
3 - Obóz Mocarnych Najemników
4 - Miejsce pojawienia Ogrodowego Koszmaru
Porady dotyczące rozgrywki:
- Gdy zapada noc, niezwłocznie ruszajcie zbierać nasiona. Wyhodowanie Ogrodowego Koszmaru przed przeciwnikiem stanowi dużą przewagę, zwłaszcza w początkowej fazie gry.
- Od razu zbierajcie nasiona. Nie pozostawiajcie tego aż do czasu ubicia trucheł. Może się zdarzyć, że przeciwnik natknie się na was i ukradnie leżące nasiona.
- Najlepszym wyborem do przejęcia kontroli nad Ogrodowym Koszmarem jest wojownik. Inny wybór spowoduje pewne zmniejszenie potencjału bojowego drużyny. Bohater, który przejmie kontrolę nad Ogrodowym Koszmarem, nie może używać swoich umiejętności. Dlatego nieobecność zabójcy zmniejsza obrażenia zadawane przez drużynę. Brak pomocnika zmusza do gry bez leczenia. W przypadku specjalisty nie jest to zły wybór. Ogrodowy Koszmar posiada zdolność obszarową do niszczenia fortyfikacji. Wybór wojownika do kierowania przyzwaną istotą nie umniejsza potencjału bojowego drużyny. Nadal może inicjować walkę oraz przyjmować na siebie obrażenia.
- Używajcie ukształtowania mapy na swoją korzyść. Pomiędzy liniami występuje wiele ścieżek, przeszkód terenowych i krzaków. Możecie np. urządzać zasadzki w krzakach przy miejscach występowania trucheł.
- Nie pozostawiajcie Ogrodowego Koszmaru. Jeśli nie wymaga tego sytuacja na mapie, ruszajcie na fortyfikacje wroga wraz ze swoim Koszmarem. W późnej fazie gry nie jest na tyle wytrzymały by samemu dać radę całej drużynie przeciwnika. Pod naporem obrażeń padnie dosyć szybko.