Hideo Kojima: obniżmy koszty produkcji tworząc piloty gier wideo
„Podobnie do seriali w telewizji.”
Twórca serii Metal Gear Solid, Hideo Kojima zaproponował, by twórcy gier dzielili się z graczami testowymi wersjami produkcji przed przystąpieniem do dalszych prac. - Twórzmy pilot, by sprawdzić zainteresowanie - przekonuje.
Kojima chce w ten sposób zmniejszyć rosnące koszty tworzenia gier. Przewiduje się, że nowa generacja konsol podniesie wydatki wydawców jeszcze bardziej.
- Można inaczej podejść do problemu - mówi Kojima w rozmowie z magazynem Edge. - Coś na kształt seriali telewizyjnych, gdzie najpierw przygotowuje się testowy odcinek - pilot, by sprawdzić zainteresowanie odbiorców przed przystąpieniem do produkcji.
- Taką wersję gry można rozprowadzać za pośrednictwem cyfrowych kanałów dystrybucji, żeby gracze mogli przetestować projekt. Stworzenie czegoś takiego nie zajęłoby dużo czasu. Może rok. Gdyby pilot okazał się sukcesem, można by kontynuować prace - tłumaczy japoński producent.
W jednym z przeprowadzonych wywiadów, menedżer odpowiedzialny w Electronic Arts za finanse, Blake Jorgensen stwierdził, że koszty produkcji na nowej generacji konsol mogą wzrosnąć o 5-10%.
Kojima uważa również, że prace na nowych konsolach umożliwią „ciągłą wymianę opinii pomiędzy twórcami i graczami.”
Producent pracuje obecnie nad Metal Gear Solid: Ground Zeroes i prawdopodobnie także Metal Gear Solid 5.