Skip to main content

Hideo Kojima odrzucił wiele propozycji filmu Death Stranding. Wielki budżet i eksplozje go nie przekonały

Deweloper szukał partnera z innym podejściem.

Hideo Kojima nie od dzisiaj ma opinię perfekcjonisty, do każdego projektu podchodzącego z konkretną, często bardzo ambitną wizją. Nikogo nie powinien więc zaskoczyć fakt, że poszukiwania „odpowiedniego” partnera do zrobienia ekranizacji Death Stranding trwały bardzo długo, a w trakcie tego procesu deweloper odrzucił wiele pozornie bardzo kuszących ofert.

Jak ogłosił Kojima w wywiadzie z japońskim magazynem Famitsu - którego fragmenty tłumaczy i cytuje serwis VGC - finalnie jego studio nawiązało współpracę z niezależną wytwórnią A24, znaną z takich filmów, jak Midsommar, Wieloryb czy Wszystko Wszędzie Naraz. Deweloper wyjaśnił, że wybrał amerykańską firmę ze względu na ich unikalne portfolio, stroniące od typowych wysokobudżetowych filmów akcji.

Nie miałem zamiaru reżyserować filmu, pracuję przy projekcie tylko jako producent w kwestii fabuły i tak dalej” - tłumaczy Kojima. „Inne wytwórnie, które się ze mną kontaktowały, w większości proponowały stworzenie filmu z wielkim budżetem i licznymi eksplozjami. Nie chciałem czegoś takiego. Chcę stworzyć z A24 film nieco innego typu”.

Jednocześnie twórca zażartował, że wybrał firmę A24, ponieważ jej nazwa skojarzyła mu się z datą jego urodzin, 24 sierpnia (ang. August 24). Wyraził też nadzieję, że sukces niedawnego filmu wytwórni - Civil War - nie wywoła chęci zmiany ekranizacji Death Stranding w podobny film akcji. „Kiedy czuję, że A24 zwiększa budżet dla Death Stranding i zmienia go w dużą produkcję, ja natychmiast myślę, jak ponownie go zmniejszyć” - dodaje żartobliwie Kojima.

A24 powstało 10 lat temu i ich rola w branży jest wyjątkowa, nie ma drugiej takiej wytwórni. Ich filmy są wysokiej jakości i innowacyjne” - kontynuuje twórca. „Ostatnio wyszło wiele filmowych adaptacji gier, ale my nie chcemy po prostu tłumaczyć gry na język filmu. Cały czas mamy w głowach, że na film wybiorą się nie tylko fani gry, ale także miłośnicy kina. Tworzymy wokół Death Stranding uniwersum, jakiego dotąd nie widziano. To będzie możliwe do uzyskania tylko poprzez film”.

Zobacz także