Hideo Kojima tłumaczy, dlaczego tworzy nieszablonowe gry - jak Death Stranding
Chodzi między innymi o rozwój mózgu.
Gry tworzone przez Hideo Kojimę często oferują innowacyjne rozwiązania i odbiegają od tego, do czego przyzwyczajają odbiorców pozostali twórcy gier wysokobudżetowych. Japoński deweloper wytłumaczył, dlaczego stawia na nietuzinkowość.
Podczas panelu zorganizowanego przez BAFTA - Brytyjską Akademię Sztuk Filmowych i Telewizyjnych - Kojima porównał gry wideo do jedzenia. Stwierdził, że docenia prostotę, ale sprawia ona, że dobra są konsumowane zbyt szybko i „nie pozostają w organizmie”.
- Coś dziwnego i trudnego do przyswojenia pozostaje w naszych ciałach - tłumaczy. - Przykładowo jeśli film pozostaje w tobie, oglądasz go raz za razem i rozmawiasz o nim z przyjaciółmi.
- Potem dopiero rozumiesz prawdziwe znaczenie tego filmu. Film staje się twoim ciałem, twoją krwią i tkanką. Zostaje w twoich płynach ustrojowych, a nie wydostaje się na zewnątrz. Chcę tworzyć właśnie takie projekty.
Kojima twierdzi, że bez eksperymentów i trudnych do przetworzenia treści nie można mówić o rozwoju - także mózgu.
Najnowszym projektem Hideo Kojimy jest oczywiście Death Stranding, które zadebiutuje na PS4 już 8 listopada. Od momentu zapowiedzi tytułu fabuła produkcji była przedmiotem debat i rozważań - założenia świata gry są niezwykle skomplikowane i trudno je zrozumieć nawet po obejrzeniu wszystkich zwiastunów.
Zobacz: Death Stranding - Poradnik, Solucja
Hideo Kojima jest ojcem kultowej serii Metal Gear i prezesem studia Kojima Productions. Death Stranding to pierwszy projekt dewelopera po odejściu z Konami.
Źródło: nagranie panelu
Następnie: Pół godziny rozgrywki z Need for Speed Heat. Różnice między dniem a nocą