Skip to main content

Hitman - poradnik i opis przejścia

Wszystkie cele, opcjonalne ścieżki i szczegółowe mapy.

Witamy w poradniku i solucji do pierwszego sezonu gry Hitman z 2016 roku. Autorzy znanej i lubianej serii postanowili tym razem wydawać grę epizodycznie - w odcinkach, ale tytuł jest już dostępny w całości w formie cyfrowej. Gra doczeka się również wydania pudełkowego 31 stycznia 2017 roku. Nasz materiał jest aktualizowany na bieżąco.

Najnowszy Hitman jest wielkim ukłonem w kierunku korzeni serii, gdzie największą frajdę sprawia pieczołowite przygotowywanie się do każdego zlecenia, planowanie, obserwacja i nauka otoczenia, a przede wszystkim ukończenie kontraktu bez oddania choćby jednego strzału - co więcej, jest wiele różnych ścieżek do ukończenia misji, a opcjonalne rozwiązania są równie ciekawe, co te najbardziej oczywiste.

W niniejszym poradniku do gry Hitman postaramy się przekazać porady ogólne dotyczące rozgrywki, możliwości ukończenia misji i pomocne mapy, w których nakierujemy na przebrania, przydatne przedmioty i możliwości związane bezpośrednio z celami misji. Będziesz mógł tutaj zapoznać się także z wyzwaniami dotyczącymi każdej lokacji, a także szczegółowym opisem zdobycia osiągnięć i trofeów.

Zaraz po rozbudowanym treningu przeniesiemy się do pierwszego epizodu, czyli Paryża, a następnie skoncentrujemy się na przepięknej, włoskiej Sapienzie. Słońce nie odpuści nam także w kolejnym zadaniu w Marrakeszu, a także później, w Bangkoku. Tam jednak większość czasu spędzimy pod dachem. Ostatnie epizody zabiorą nas do mrocznego Kolorado i tajemniczego Hokkaido w Japonii.

Życzymy miłej zabawy!


Opis przejścia - Sezon 1

W tej sekcji znajdziesz dokładny opis kolejnych misji pierwszego sezonu nowej serii Hitman, z różnymi opcjonalnymi ścieżkami, a także obszerną mapą lokacji, z oznaczeniem wszystkich kluczowych miejsc. Zapoznasz się tu także z wyzwaniami oraz sposobami na zdobycie osiągnięć i trofeów.

Zanim przystąpisz do pierwszych zleceń na poważnie, musisz ukończyć rozbudowany trening oraz egzamin końcowy. Służą one nie tylko do sprawdzenia umiejętności Agenta 47, ale przede wszystkim pozwalają na poznanie mechaniki gry.

Epizod 1:

Pierwsze zlecenie wymaga od ciebie wyeliminowania dwóch celów. Są to Viktor Novikov i Dalia Margolis. Misja oferuje wiele ciekawych możliwości i stanowi świetną wprawkę przed kolejnymi zadaniami.

Epizod 2:

Misja we Włoszech rozpieszcza widokami, ale Agent 47 musi się tutaj skupić na likwidacji dwóch celów. Lokacja jest rozległa i pełna ciekawostek.

Epizod 3:

Maroko również stawia nas przed zadaniem wyeliminowania dwóch celów. Marrakesz naszpikowany jest uzbrojonymi po zęby wojskowymi, więc zadanie nie będzie takie łatwe.

Epizod 4:

Klub 27 to termin odnoszący się do znanych muzyków, którzy zginęli w wieku dwudziestu siedmiu lat. Jordan Cross, jeden z naszych celów, jest również artystą i obchodzi swoje urodziny.

Epizod 5:

Opuszczona farma w Stanach Zjednoczonych skrywa wiele tajemnic, a Agencja oczekuje tutaj eliminacji aż czterech celów.

Epizod 6:

Tajemnicza klinika w japońskim Hokkaido jest ostatnim miejscem, do którego wysyła nas Agencja w pierwszym epizodzie gry Hitman. Zlikwidujemy tam dwa cele.

Zadania dodatkowe:

Wraz z ostatnią aktualizacją gry twórcy przygotowali kilka opcjonalnych misji, które mają miejsce w poznanych ci wcześniej, ale odmienionych lokacjach.


Porady ogólne

Kod kreskowy na potylicy naszego bohatera nie ma żadnej specjalnej właściwości. Nie daje nieśmiertelności, nieskończonej amunicji czy niewidzialności. Dlatego grając w najnowszą odsłonę Hitmana warto pamiętać o kilku podstawowych rzeczach, które znacznie ułatwiają rozgrywkę:

- Specjalny tryb widzenia, nazywany w grze Instynktem, pokaże ci najważniejsze miejsca, przedmioty oraz osoby w grze. Pozwala także widzieć kontury ludzi przez ściany, dzięki czemu jest znakomitym ułatwieniem w kontrolowaniu patroli strażników, żołnierzy, itd. Jeśli jednak potrzebujesz większego wyzwania w grze, rodem z pierwszych części serii, po prostu możesz nie korzystać z tego trybu, nie jest to obowiązkowe.

- Zwracaj uwagę na białe kropki na mapie oraz nad głowami innych osób. Oznaczają one ludzi, którzy będą wobec ciebie podejrzliwi. Oznaczenia będą zmieniać się w zależności od tego, jaki ubiór będziesz aktualnie nosił. Jeśli na przykład przebierzesz się za żołnierza, inni mundurowi mogą cię bacznie obserwować, jako że nie będą cię zbyt dobrze kojarzyć. W większości przypadków masz kilka sekund na ucieczkę, zanim taka osoba zechce cię sprawdzić, więc czasami warto po prostu uciec od takiej sytuacji.

- Pomimo faktu, że każdą z misji da się ukończyć w domyślnym garniturze, to trzeba wyraźnie zaznaczyć jedną rzecz - przebrania są kluczowe w dostawaniu się do konkretnych miejsc na mapie. Pamiętaj, aby dobrze dopasowywać strój do rejonu, w który chcesz się dostać. W stroju kelnera raczej nie dostaniesz się do strzeżonego, tajnego laboratorium.

- Wykorzystuj skrzynie, szafy i inne obiekty tego typu do chowania zwłok lub nieprzytomnych ludzi. Jest wówczas mniejsza szansa na ich odkrycie, a także przedłużysz w ten sposób czas ich ewentualnego ocknięcia się. Niektóre z obiektów tego typu mają większą pojemność i zmieszczą dwa ciała.

- Każda misja oferuje multum możliwości na zrealizowanie celów. Możesz włączyć lub wyłączyć podpowiedzi, które pomogą ci na odkrycie ich wszystkich. Wszystkie osiągnięcia zdobędziesz po przejściu zadania na wszystkie możliwe sposoby. Są jednak na tyle zróżnicowane, że nie sposób tutaj o nudę, dlatego zachęcamy do próbowania wszystkich możliwych metod, to naprawdę świetna zabawa.

- Teoretycznie każde zadanie można wykonać metodą siłową, przy użyciu broni palnej. Jest jednak to bardzo trudne i nie sprawia aż tak dużej satysfakcji, jak powolne planowanie i szukanie cichych sposobów. Każde zadanie we wszystkich epizodach można ukończyć na wiele sposobów bez choćby jednego wystrzału z broni palnej. Pamiętaj także, że strzały prawie zawsze kogoś zaalarmują i bardzo ciężko jest wybronić się z takiej sytuacji, nawet przebieraniem się.

- Gdy już zdecydujesz się na używanie broni palnej, używaj tej z tłumikiem. Nie ma tak dużego zasięgu, jak wersja bez, ale nie sprawia tyle hałasu. Hitman należy do gier trudnych głównie ze względu na wyczulenie straży na różnorakie hałasy, dlatego warto eliminować je w zarodku.

- Mądrze planuj odprawę i dobieraj przedmioty zgodnie z obraną ścieżką możliwości. Jeśli zamierzasz rozprawiać się z celami w sposób cichy, niepotrzebne jest zabieranie pistoletu maszynowego czy snajperki. Na wszelki jednak wypadek, gdy w trakcie zadania zmienisz zdanie, możesz zostawić ulubioną broń w którymś z umówionych miejsc. Odblokujesz więcej możliwości wraz z kolejnymi ukończonymi wątkami, dlatego tym bardziej warto jest podchodzić do danego zadania kilka razy.

- Wykorzystuj tłum. Twórcy gry nie bez powodu umieścili tak duże ilości ludzi na mapach. Dzięki wtopieniu się w grupę nierzadko łatwo jest dostać się do danego miejsca, a nawet ułatwić sobie ucieczkę w przypadku wykrycia. Agent 47 nie jest tak łatwo zauważalny, gdy spaceruje w samotności.

- Ostatnia porada, ale na pewno nie najmniej istotna - bądź cierpliwy. Rozwiązania pozbawione siły wymagają odpowiednio zagospodarowanego czasu, obserwacji i wyciągania wniosków ze ścieżek patrolów, ich zachowań i obserwacji celów. Warto zawiesić się nad monitorem czy telewizorem kilka minut w jednym miejscu, żeby zauważyć swego rodzaju standardy zachowań postaci kluczowych. To naprawdę ułatwia i fantastycznie urozmaica rozgrywkę.

Zobacz także