Skip to main content

Hitman - Sapienza, Świat jutra: Osiągnięcia i Trofea

Wskazówki do zdobycia wszystkich osiągnięć i trofeów we włoskiej misji.

Tak samo jak w poprzednim przypadku, tak i we włoskiej Sapienzie możemy odblokować siedem osiągnięć. Niektóre z nich są nieco bardziej zaawansowane i proponujemy zabrać się za nie dopiero wtedy, gdy poczujesz się pewnie na mapie. Łatwo bowiem się tutaj zgubić.

Najbardziej czasochłonne wydaje się trofeum o nazwie Trójca z Sapienzy, którego zdobycie wymaga pozbycia się jednego z celów na trzy różne sposoby. Tylko jeden z nich jest ściśle związany z przygotowanymi przez twórców możliwościami. Wymagane będą zatem co najmniej trzy podejścia do gry.

Twórcy pokusili się też o niewielki żart w przypadku trofeum Radosnym śpiewom nie było końca. Z racji tego, że oficjalny opis tego osiągnięcia nie podpowiada za dużo, postanowiliśmy dokładnie przedstawić ci sposób jego zdobycia.


Poniżej znajdziecie spis wszystkich trofeów oraz osiągnięć dostępnych w Sapienzie.

NazwaTrofeumOpis
Kto mieczem wojujeBrązoweUkończ misję Świat jutra
Trójca z SapienzyBrązoweZabij Silvio podczas terapii, gdy będzie patrzył przez teleskop i zestrzel jego samolot armatą
Radosnym śpiewom nie było końcaBrązoweUwolnij krakena!
Eskalacja SapienzyBrązoweUkończ 5 poziom eskalacji w Sapienzie
Planuj z wyprzedzeniemBrązoweWybierz położenie startowe i skorzystaj z dostawy z agencji, aby przemycić przedmiot do Sapienzy
Tego nie było w podręcznikuSrebrneUkończ wszystkie możliwości w Świecie jutra
Perła Wybrzeża AmalfitańskiegoZłoteOsiągnij 20 poziom mistrzostwa w Sapienzie

Kto mieczem wojuje

Ukończenie zadania we włoskiej lokacji da ci z automatu to trofeum. Nie jest ważne w jaki sposób pozbędziesz się celów, ani którędy uciekniesz z mapy. Równie dobrze, jeśli czujesz się na siłach, możesz zastrzelić wszystkich w otwartym konflikcie, a jeśli uciekniesz, gra również zaliczy ci to osiągnięcie.


Trójca z Sapienzy

Zdobycie tego osiągnięcia wymaga trzykrotnego podejścia do misji, musisz bowiem zabić jeden ze swoich celów na trzy różne sposoby. Pierwszym warunkiem do osiągnięcia tego trofeum jest likwidacja Silvio Caruso podczas terapii. Sposób ten opisaliśmy jako opcję drugą, czyli możliwość Katharsis.

W drugim przypadku rozpocznij jako pracownik laboratorium, wcześniej zamawiając karabin snajperski z dostawą do laboratorium polowego Etheru. Wyjdź z pomieszczenia i obiegnij kolejne. Potem wdrap się po rurze przy toi toiu, zlikwiduj strażnika, zabierz jego ubranie i zejdź na dół.

Skieruj się w stronę wody, gdzie pozyskasz zamówiony wcześniej karabin snajperski. Wydostań się na zewnątrz najbliższymi drzwiami i skręć w prawo. Dotrzyj plażą do kościoła, wejdź na jego tyły i schodami na szczyt dzwonnicy. Spójrz w stronę obserwatorium i strzel dwa razy w skrzynkę elektryczną, aby wprawić kopułę w ruch. Teraz poczekaj tylko, aż w teleskopie pojawi się oko twojego celu. Oddaj strzał, aby go zlikwidować. Pamiętaj, że kopułę można też odblokować ręcznie, ale konieczne będzie udanie się tam osobiście.

Ostatni sposób jest nieco łatwiejszy. Zacznij jako ogrodnik na tyłach willi, a gdy cel z obstawą zacznie zmierzać do środka, ty również się tam udaj, ale drzwiami z prawej strony. Wywołaj alarm na ścianie za kolejnymi drzwiami, po czym zejdź po klatce schodowej obok. Gdy cel przebiegnie obok, pobiegnij za nim. Trzymaj się prawej strony, a gdy Caruso będzie już stał w miejscu, postrzel go bronią z tłumikiem - ale nie zabijaj - i pozbądź się przebywającego tam strażnika.

Po postrzale rozpocznie się proces ewakuacji celu. Podbiegnij do biurka i podnieś stamtąd kartę dostępu do laboratorium. Biegnij przed siebie, a na rozwidleniu trzymaj się lewej strony. Po wyjściu na zewnątrz skręć w lewo i obiegnij kaplicę z prawej strony. Wdrap się na wyłom w ścianie (1), a następnie skręć w prawo na schody. Przy armacie na beczce znajduje się torba z prochem i kula armatnia. Podnieś przedmioty i załaduj armatę. Gdy cel będzie w swoim samolocie na wysokości armaty (2), wystrzel, aby się go pozbyć.


Radosnym śpiewom nie było końca

Przemyć karabin snajperski do kryjówki ICA i udaj się tam po rozpoczęciu w domyślnej lokacji. Weź broń, a następnie wyjdź od strony dachów i przejdź na drugą stronę po gzymsie żółtego budynku, gdzie wejdziesz do środka przez okno. Dostań się do kuchni i skradaj się, po czym wyskocz oknem z drugiej strony pomieszczenia.

Skręć w prawo i biegnij przed siebie, a na końcu wskocz przez kolejne okno. Dostań się na klatkę schodową budynku i wbiegnij na jej szczyt. Pobiegnij tarasem, aby uzyskać widok na otwarte morze, po którym pływa żaglowiec z trumną na pokładzie. Na masztach łodzi znajdują się trzy dzwonki, a także jeden przy samej trumnie. Strzel do nich wszystkich i obserwuj zabawny finał tego osiągnięcia.


Eskalacja Sapienzy

Ukończenie wszystkich pięciu zadań eskalacji odblokuje to trofeum. Zadania te możesz wykonywać w każdym momencie, niezależnie od tego, na jakim etapie gry znajdujesz się aktualnie.


Planuj z wyprzedzeniem

Tak jak w poprzednim przypadku, aby zyskać ten rodzaj osiągnięcia, wystarczy uruchomić tę misję jeszcze raz, korzystając z alternatywnego miejsca początkowego oraz z zamówienia broni od agencji z dostawą we wskazaną lokację na mapie. Wykonasz to na ekranie planowania po wybraniu misji na ekranie głównym.


Spis treści: Hitman - poradnik i opis przejścia

Zobacz też: Hitman - Sapienza, Świat jutra: Wyzwania

Następnie: Hitman - Marrakesz, Złota klatka: Osiągnięcia i Trofea


Tego nie było w podręczniku

To trofeum odblokujesz po wykorzystaniu wszystkich możliwości pozbycia się celów. Na wskazanej stronie poradnika opisaliśmy wszystkie możliwości likwidacji Silvio Caruso, nie zapominając oczywiście o trzech metodach na pozbycie się Franceski De Santis.


Perła Wybrzeża Amalfitańskiego

Tak jak w poprzednim przypadku, gdzie kolekcjonowaliśmy osiągnięcia w misji Showstopper, tak tutaj ostatnie trofeum wiąże się ze zdobyciem maksymalnego poziomu mistrzostwa w aktualnie trwającej misji. Jeśli brakuje ci jeszcze nieco aktywności do osiągnięcia celu, nie zapominaj o pozyskiwaniu kluczowych przedmiotów, w którym powinna ci pomóc nasza mapa Sapienzy. Po zdobyciu dwudziestego poziomu mistrzostwa zostaniesz poinformowany o zdobyciu tego osiągnięcia.

Zobacz także