Hitman World of Assassination opóźnione na PS VR2. W Agenta 47 wcielimy się w przyszłym roku
Pierwotnie premierę zaplanowano na grudzień.
Najnowsza próba przeniesienia przygód Agenta 47 do wirtualnej rzeczywistości miała dać nam dostęp do wszystkich misji z Hitman World of Assassination, a także dostosować je do specyfiki rozgrywki w okularach VR. Wygląda na to, że studio IO Interactive potrzebuje nieco więcej czasu na doszlifowanie swojego nowego projektu.
Zapowiedziana podczas tegorocznego pokazu PlayStation State of Play premiera VR-owej wersji World of Assassination, czyli produkcji łączącej zawartość trzech najnowszych gier z serii Hitman, pierwotnie była zaplanowana na grudzień bieżącego roku. Studio IOI nie jest jednak w stanie dotrzymać pierwotnego terminu i przesuwa premierę gry na 27 marca przyszłego roku.
„Dodatkowy czas pozwoli naszemu zespołowi nie tylko dopracować grę, aby każdy jej aspekt był dopieszczony, immersyjny i wolny od problemów, ale także dodać kilka nowości, które naprawdę chcieliśmy uwzględnić w wersji na PS VR2, takich jak aktywne przeładowywanie” - tłumaczy za pośrednictwem oficjalnego bloga PlayStation Jonathan Lacaille, dyrektor marketingu IO Interactive. Przyznaje też, że podjęcie decyzji o przesunięciu premiery nie było łatwe.
Nowa wersja World of Assassination ma w pełni wykorzystywać potencjał najnowszego zestawu VR od Sony. Rozgrywka, pierwotnie przygotowana z myślą o standardowym kontrolerze i oglądana z perspektywy trzeciej osoby, uległa sporym zmianom. Jedną z nich jest wspomniane aktywne przeładowywanie, dzięki któremu będziemy mogli zmieniać magazynek za pomocą ruchów dłoni w wirtualnej rzeczywistości. W ten sposób można również szybko chować broń przed spojrzeniem NPC-ów, np. za plecami.
„Zamiast po prostu naciskać przycisk, aby wywołać akcję, gracze muszą fizycznie naśladować działania, takie jak włączanie i wyłączanie telewizora poprzez dotknięcie ekranu, hakowanie nagrań z monitoringu poprzez stuknięcie w klawiaturę lub zatruwanie napoju poprzez wlanie zawartości fiolki do szklanki” - wyjaśnia Lacaille.
Gra ma stawiać też na pełną oburęczność - czyli możliwość wykonywania dwóch różnych czynności prawą i lewą ręką, niezależnie od siebie. Zmianie ma ulec też ikoniczny dla serii system przebierania się, który również ma być uzależniony od ruchów gracza.
Co ciekawe, World of Assassination nie jest pierwszą grą z serii Hitman, która doczekała się wersji na VR. Wydany we wrześniu tego roku Hitman 3 VR Reloaded, w przeciwieństwie do World of Assasination na PS VR2, przenosi do wirtualnej rzeczywistości jedynie ostatnią część pakietu World of Assassination i dostępny jest wyłącznie na okularach Meta Quest. Tytuł spotkał się z dość chłodnym przyjęciem. Średnia ocen graczy w sklepie Meta wynosi 2,7/5. Być może problemy tego tytułu skłoniły studio IOI do przesunięcia premiery wersji na PS VR2.