Skip to main content

Hitowa strategia z 2012 roku dostała sequel, którego raczej nikt się nie spodziewał

Wybiliśmy planetę, teraz trzeba ją odbudować.

Nietypowe założenia wydanego w 2012 roku Plague Inc., w którym głównym celem było wywołanie globalnej epidemii, a ostatecznie wybicie całej planety, pomogły grze w osiągnięciu ogromnej popularności. Niespodziewanie, po 12 latach twórcy wydali sequel, który w żaden sposób nie przypomina oryginału.

Trudno się takiej decyzji dziwić. Wydanie gry opartej na takich samych zasadach po wydarzeniach z 2020 roku mogłoby zostać odebrane z pewnym niesmakiem. Być może stąd też właśnie decyzja, by After Inc: Revival nie opowiadało o wybijaniu ludzkości, lecz jej odbudowie.

Podobnie jak oryginał, produkcja jest obecnie dostępna wyłącznie na urządzeniach mobilnych z systemem Android i iOS, a dopiero w przyszłym roku trafi na komputery osobiste. Po mechanikach z „jedynki” nie ma w niej jednak ani śladu. Revival przypomina raczej mieszankę city buildera, survivalu i strategii, z bardzo kolorową oprawą i prostym interfejsem.

W sieci znajdziemy już pierwsze gameplaye.Zobacz na YouTube

Kilkadziesiąt lat po tym, jak wirus Necroa spustoszył ludzkość, na powierzchni pojawiło się kilku ocalałych. Zbuduj osadę, eksploruj, zbieraj zasoby, rozwijaj się i kształtuj swoje postapokaliptyczne społeczeństwo. Świat jest zielony i piękny, ale w ruinach czai się niebezpieczeństwo! - głosi opis gry na Steam.

W After Inc: Revival zajmiemy się więc zarządzaniem i rozbudową wioski, gromadzeniem niezbędnych do przetrwania zasobów oraz walką z niebezpieczenymi pozostałościami po pladze. Twórcy obiecują też trudne wybory moralne, różne ścieżki oraz strategię rozwoju, a także intrygujący wątek popularny, skupiony na zarazie, która niemal doprowadziła do wymarcia ludzkości.

Wraz z oficjalną premierą na PC, gra zostanie rozbudowana o kolejne scenariusze, przywódców oraz mechaniki. Z początku gra będzie dostępna w fazie Early Access, wspierana o aktualizacje i większe dostawy zawartości.

Zobacz także