Hogwarts Legacy dostanie tryb sieciowy stworzony przez fanów
Od twórców Skyrim Together Reborn.
Twórcy popularnej modyfikacji dodającej tryb sieciowy do Skyrim pracują nad kolejnym projektem - pragną umożliwić wspólne granie w Hogwarts Legacy za pośrednictwem sieci.
Dziedzictwo Hogwartu szturmem podbiło serca graczy i to do tego stopnia, że przez krótki czas gry brakowało w polskich sklepach. Duża popularność produkcji osadzonej w uwielbianym przez wielu uniwersum Harry'ego Pottera przekłada się na równie duże zainteresowanie wśród moderów. Chyba jednak nikt nie spodziewał się, że jednym z pierwszych projektów będzie dodanie do singlowej gry przygodowej trybu sieciowego.
Wyzwania podjęli się ludzie, którzy wcześniej stworzyli moda Skyrim Together Reborn wprowadzającego do kultowego RPG Bethesdy możliwość gry ze znajomymi i wspólnego zwiedzania świata oraz wykonywania zadań. Do dziś ambitną modyfikację pobrało niemal 441 tysięcy unikalnych użytkowników.
Zespół The Together Team ogłosił właśnie prace nad HogWarp, czyli modyfikacją Hogwarts Legacy pozwalającą na wspólną zabawę po sieci. Główne założenia projektu to umożliwienie graczom gromadzenie się w szkole magii, wspólne wykonywanie zadań w kooperacji oraz odgrywania ról. Twórcy opublikowali już nagranie z wczesnej wersji testowej, na którym widać dwóch graczy we wspólnej sesji.
Jak podaje PC Gamer, docelowo HogWarp ma pozwolić na wspólną zabawę ośmiu osobom. Projektem aktywnie zajmuje się w tej chwili tylko jedna osoba - niejaki Yamashi - jednak dwóch innych członków zespołu „rozwija bazę kodu” i zamierza niebawem dołączyć do prac. Szybkie postępy mogą dziwić, jednak twórca zdradził, że wcześniej zajmował się grą Stray, która korzysta z tej samej wersji Unreal Engine (4.27.2), co Hogwarts Legacy.
W tej chwili bardzo wczesna wersja testowa jest dostępna wyłącznie dla wspierających zespół za pośrednictwem serwisu Patreon, a ponadto - jak ostrzegają sami twórcy - pełno w niej błędów i niedoróbek. Pamiętamy jednak, że Dziedzictwo Hogwartu zadebiutowało zaledwie kilka dni temu, a więc nawet tak prosta wersja działającego trybu sieciowego robi wrażenie. HogWarp powinno być gotowe najwcześniej za kilka miesięcy.