Hogwarts Legacy już nie straszy pająkami. Ponad 500 zmian w nowym patchu
Udana premiera na starszej generacji.
Dzisiejszej premierze Hogwarts Legacy na PS4 i Xbox One towarzyszyła sporych rozmiarów aktualizacja. Nowy patch wprowadził ponad 500 zmian i nowości. Jedną z nich jest tryb, który znacznie ułatwi rozgrywkę graczom nieprzepadającym za pająkami.
Jak dowiadujemy się z oficjalnego opisu patcha, uruchomienie trybu arachnofobii sprawi, że pajęczy przeciwnicy staną się zdecydowanie mniej przerażający. Opcja zmieni zarówno wygląd, jak i dźwięki wydawane przez wielonożne potwory. Podobny zabieg zastosowano również w Star Wars Jedi: Ocalały.
Łatka wprowadziła także sporą liczbę usprawnień wydajności i wyeliminowała błędy związane z niektórymi przedmiotami. Latanie na miotle powinno sprawniejsze, a postacie niezależne nie będą już pojawiać się w nieodpowiednich miejscach. Po raz kolejny zminimalizowano również szansę na scrushowanie gry.
Wbrew obawom dużej części internautów, Hogwarts Legacy zaliczyło wyjątkowo udany debiut na starszej generacji. Deweloperzy z Avalanche Software zadbali o balans pomiędzy efektownością, a wydajnością gry. Leciwe już PS4 nie ma problemów z utrzymaniem stałej liczby klatek na sekundę, momentami sięgając nawet do 50 FPS-ów.
Zauważalna różnica występuje jednak w przypadku ekranów ładowania. Przerwy, które na PS5 trwały co najwyżej 5 sekund, tutaj potrafią zająć nawet 40 sekund. Nikt nie powinien mieć już wątpliwości, że dysk SSD robi świetną robotę.
Nie pozostaje więc nic innego, jak trzymać kciuki, że wydanie na Nintendo Switch okaże się równie udane. Premierę na przenośnym urządzeniu zaplanowano na 25 lipca. To jedyny termin, który nie został do tej pory opóźniony. Miejmy nadzieję, że twórcom wystarczy czasu na dopieszczenie i tej wersji.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.