Hogwarts Legacy - Pilnowanie własnego nosa: zadanie ekskluzywne na PlayStation
Zadanie dodatkowe dostępne na PS4 i PS5.
Osoby, które zakupiły Dziedzictwo Hogwartu na konsole PlayStation (PS4 i PS5), mogą wykonać ekskluzywne zadanie, przez rok od premiery niedostępne na pozostałych platformach. W tym zadaniu dostajemy możliwość kupienia własnego sklepu. Jednak zachowanie właścicielki budynku i przydzielonego nam skrzata od początku wydaje się podejrzane - misja poboczna Pilnowanie własnego nosa.
Na tej stronie:
- Początek zadania
- Atrium - lampa lewej
- Atrium - lampa prawej
- Atrium - walka z Nieznośnikiem
- Biblioteka - lampa po lewej
- Biblioteka - lampa po prawej
- Biblioteka - walka z Nieznośnikiem
- Walka z bossami
Początek zadania
- Udajemy się do Hogsmeade, gdzie przed jednym z opuszczonych budynków poznamy Grosik - skrzatkę domową, która zaproponuje nam kupno własnego sklepu. Rozmawiamy ze stworkiem i udajemy się za nawigacją do Kasandry, która jest właścicielką budynku. Rozmawiamy z kobietą i ostatecznie kupujemy sklep za 1500 sztuk złota.
- Po dobiciu targu wracamy do Grosik i wchodzimy razem z nią do sklepu. Następnie używamy Reparo na wszystkich zniszczonych elementach wnętrza i rozmawiamy z naszą asystentką. Idziemy na zaplecze i wchodzimy w interakcję ze skrzynią. Oglądamy scenkę, po której zostaniemy przeniesieni do nowej lokacji.
- Idziemy cały czas przed siebie, aż dotrzemy do zapuszczonej piwnicy. Wyjmujemy kapelusz z małej skrzynki i próbujemy wyjść. Drzwi się zamkną, a po chwili przedstawi nam się Nieznośnik, czyli nasz „gospodarz”. Znajdziemy się teraz w ciemnym pomieszczeniu. Używamy Revelio, aby pojawiły się drzwi. Idziemy korytarzem do pomieszczenia naprzeciwko i podchodzimy do zabawki w rogu.
- Pojawimy się w lochu, gdzie przy drzwiach znajdziemy taką samą zabawkę. Po podejściu do niej przechodzimy przez drzwi, które się teraz pojawią. Idziemy dalej korytarzem, aż dotrzemy do zamkniętych drzwi. Za pomocą Accio łapiemy lampę, którą zawieszamy na wieszaku po prawej stronie drzwi. Drzwi otworzą się, a my idziemy dalej.
- Trafimy do ciemnego pomieszczenia, gdzie od razu odwracamy się do tyłu, żeby drzwi przed nami się otworzyły. Teraz trafimy do dużego przedsionka, gdzie znajdują się zabarykadowane drzwi. Żeby je otworzyć, musimy wykonać zadania w pomieszczeniach po lewej i prawej stronie - odpowiednio w Bibliotece i Atrium. W każdym z tych pomieszczeń musimy - wykonując serię zagadek - znaleźć po dwie lampy. Możemy to wykonać w dowolnej kolejności.
Atrium - lampa lewej
- Docieramy do zamkniętych drzwi atrium i skręcamy w lewo. Dotrzemy do korytarza wypełnionego manekinami, którym idziemy cały czas prosto. Uważamy na atakujące nas meble, które szybko strącamy czarem podstawowym.
- Docieramy do ślepego zaułka. Odwracamy się i niszczymy wszystkie manekiny. Znowu się odwracamy i niszczymy barykadę na drzwiach, które teraz się pojawią. Przyciągamy za pomocą Accio lampę lewitującą nad mostem obok i zawieszamy ją na wieszaku obok nas. Stworzy nam to przejście, którym wychodzimy na drugą stronę ściany drzwi. Niszczymy blokadę z desek i wchodzimy na środkowy most.
- Na wprost zobaczymy lampę ukrytą za deskami. Niszczymy je i przyciągamy Accio źródło światła, które zawieszamy na trzecim moście. Teraz łapiemy lampę z początkowego mostu i zawieszamy ją na wieszaku na moście środkowym. Idziemy na trzeci most i przechodzimy przez teraz otwarte drzwi.
- Dotrzemy do korytarza, gdzie na końcu zamkną się drzwi. Teraz czeka nas dość długa walka z manekinami. Na szczęście są to niezbyt silni, a do tego powolni przeciwnicy. Po walce otworzą się drzwi, przez które przechodzimy. Po transformacji korytarza zapalamy Lumos i idziemy dalej. Nie dochodzimy do końca, ale skręcamy w drzwi po lewej. Podchodzimy do skrzyni w rogu, zabieramy łup i odwracamy się. Teraz zamiast drzwi pojawi się korytarz, którym idziemy dalej.
- Na końcu znajdziemy lewitującą nad stołem lampę, którą łapiemy Accio i idziemy dalej. Wrócimy do Atrium, gdzie odwieszamy lampę na wieszaku.
Atrium - lampa prawej
- Docieramy do zamkniętych drzwi atrium i skręcamy w prawo. Idziemy prosto korytarzem, uważając na latające meble. Docieramy do drugiego balkonu, łapiemy Accio lewitującą lampę i zawieszamy ją na wieszaku bliżej wejścia.
- Sprawi to, że na pustej wcześniej ścianie pojawi się przejście. Idziemy dalej, aż trafimy na wielką szachownicę. Na szczęście nie będziemy tu musieli rozgrywać całej partii - po prostu niektóre pola są pęknięte, i zapadną się pod nami. Rzucamy Revelio, aby zobaczyć dokładną trasę, którą mamy się poruszać.
- Przechodzimy przez szachownicę i idziemy dalej korytarzem. Pojawimy się po drugiej stronie wcześniejszego po drugiej stronie wcześniejszego pomieszczenia. Przyciągamy Accio zawieszoną wcześniej lampę i odwieszamy ją na wieszak po naszej stronie. Pojawi się most, którym idziemy dalej i przechodzimy przez niewielkie drzwi.
- Znajdziemy lewitującą nad stołem lampę i wyjście z powrotem do atrium. Łapiemy lampę Accio i odwieszamy ją na wolnym wieszaku.
Atrium - walka z Nieznośnikiem
- Po odwieszeniu obydwu lamp drzwi się otworzą, a my możemy iść dalej. Trafimy na niewielką arenę, gdzie po chwili pojawi się Nieznośnik. Poltergeista nie możemy zranić. Zamiast tego, musimy cały czas pozostawać w ruchu i robić uniki. Możemy też spróbować strącać jego pociski naszym czarem podstawowym.
- Potem upiór przywoła jeszcze kilka manekinów, z którymi musimy się zmierzyć, cały czas ciskając w nas meblami i skrzyniami. Kiedy duchowi znudzi się dręczenie nas, możemy wrócić do atrium, a potem do głównego pomieszczenia. Teraz udajemy się do bibliotekiQA3 lub jeśli już tam byliśmy - do odblokowanych teraz dużych drzwi.
Biblioteka - lampa po lewej
- Docieramy do zamkniętych drzwi biblioteki i skręcamy w lewo, między regały. Idziemy mostem, a pomieszczenie zacznie się obracać - uważamy na spadające z sufitu meble. Trafimy w końcu na balkon pomieszczenia odwróconego do góry nogami. Cofamy się, a na korytarzu za nami pojawi się klatka schodowa po prawej. Schodzimy na dół i podążamy w prawo. W odwróconym pomieszczeniu wchodzimy po schodach i spoglądamy w górę. Zobaczymy tam lampę, którą przywołujemy Accio.
- Otworzą się drzwi po naszej lewej. Przechodzimy przez nie z lampą i zawieszamy ją na wieszaku wewnątrz. Pomieszczenie znowu się obróci, a ściana po lewej zniknie. Idziemy w lewo i wychodzimy przez małe okienko. Zeskakujemy na dół i wchodzimy z powrotem na schody, jakbyśmy chcieli wrócić do wieszaka i lampy. Zamiast tego, trafimy do innego korytarza, którym podążamy.
- Trafimy do magazynu, gdzie podnosimy lampę i zawieszamy ją na wieszaku obok. Sprawi to, że pokój obok zacznie się obracać.
- Wchodzimy do niego i przez okno zabieramy lampę. Pokój znowu się obróci, a my zawieszamy lampę na wieszaku na dole schodów. Przechodzimy przez drzwi, gdzie znajdziemy lampę lewitującą nad stołem i ponowne przejście do biblioteki. Chwytamy lampę Accio i zawieszamy ją przy zamkniętych drzwiach biblioteki.
Biblioteka - lampa po prawej
- Docieramy do zamkniętych drzwi biblioteki i skręcamy w prawo, między regały. Mijamy jadalnię i idziemy korytarzem. Trafimy do pomieszczenia z manekinami i dwoma otwartymi drzwiami. Przechodzimy najpierw przez drzwi na środku, co zabierze nas do niewielkiej piwnicy. Idziemy między beczkami, aż trafimy na drabinę. Wspinamy się po niej, ale po chwili powrócimy do pomieszczenia z drzwiami.
- Teraz wybieramy drzwi po prawej stronie. Idziemy korytarzem, który cały czas skręca w prawo. Aby się uwolnić z tej pułapki, musimy się obrócić i cofnąć. Idziemy dalej korytarzami, aż światło zgaśnie całkowicie. Zapalamy Lumos i idziemy prosto. W końcu dotrzemy do ślepego zaułka. Obracamy się i odkrywamy, że korytarz zmienił się w pokój. Gasimy Lumos i po chwili zapalamy je ponownie.
- Niszczymy manekiny i ponownie zapalamy Lumos. Wrócimy do pokoju z drzwiami, gdzie otworzą się dotychczas zamknięte drzwi po lewej. Przechodzimy przez nie, aż trafimy do pokoju z zabawką. Nakręcamy ją, a po chwili znowu zapalamy Lumos. Będziemy w dużym pokoju wypełnionym manekinami, które po chwili zaczną ożywać. Niszczymy wszystkich przeciwników, po czym światło zgaśnie, a my będziemy w dużym pokoju.
- Skręcamy w niewielkie drzwi po prawej. Znajdziemy lampę lewitującą nad stołem i ponowne przejście do biblioteki. Chwytamy lampę Accio i zawieszamy ją przy zamkniętych drzwiach biblioteki.
Biblioteka - walka z Nieznośnikiem
- Po odwieszeniu obydwu lamp drzwi się otworzą, a my możemy iść dalej. Trafimy na niewielką arenę, gdzie po chwili pojawi się Nieznośnik. Poltergeista nie możemy zranić. Zamiast tego, zacznie on przywoływać „macki” z połączonych mebli, przed którymi musimy odskakiwać. Teraz udajemy się do atrium lub jeśli już tam byliśmy - do odblokowanych teraz dużych drzwi.
Walka z bossami
- Po wykonaniu wszystkich zagadek czekają nas dwie walki z bossami. Najpierw zmierzymy na cmentarzu z utworzonym przez Nieznośnika potworem z mebli. Najpierw poltergeist rzuci w nas kilkoma meblami, czego unikamy.
- Potwór z mebli przy przypomina trolla, w walce z którymi powinniśmy mieć już pewne doświadczenie, więc stosujemy te same taktyki. Po zbiciu jednej trzeciej paska zdrowia potwora pojawią się pomniejsze manekiny, które też musimy pokonać.
- Trzeci etap walki jest najdziwniejszy, ponieważ cały świat - i my wraz z nim - obracają się do góry nogami. Na szczęście sterowanie się nie odwraca i nie czekają nas tutaj żadne dodatkowe „niespodzianki”. Po pokonaniu potwora oglądamy scenkę rozmowy z Nieznośnikiem i udajemy się za nawigacją do drabiny, którą wracamy do Hogsmeade.
- Teraz rozmawiamy z Grosik, po czym udajemy się do Pani Singer. Tłumaczymy jej cały proceder Kasandry, po czym wspólnie idziemy do kobiety. Staruszka nie będzie zadowolona z ujawnienia jej procederu i rozpocznie walkę.
- Starcie z Kasandrą nie jest trudne. Jedyny problem jest taki, że arena walki jest dość mała, a wiedźma ma zaskakująco dużo zdrowia jak na swój wygląd. Dodatkowo, co kilka przyjętych uderzeń będzie się teleportowała za nasze plecy.
- Pokonujemy kobietę, po czym wracamy do Grosik. Teraz możemy wybrać nazwę naszego sklepu spośród kilku opcji. Niestety, nie mamy możliwości pobierania dochodu z biznesu ani kupowania tam rzeczy, ale zawsze możemy sprzedać tam niepotrzebne elementy wyposażenia. Na tym zadanie zakończy się.
Następnie: Hogwarts Leagcy - W cieniu kopalni
Spis treści: Hogwarts Legacy - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Hogwarts Legacy - Wizyta u kłusowników