Hogwarts Legacy - Próba Niam Fitzgerald
Trzecia próba Obrońców.
W ramach przechodzenia kampanii fabularnej gry Dziedzictwo Hogwartu, przyjdzie pora na wykonanie próby byłej dyrektorki szkoły, czyli profesor Fitzgerald. Ta różni się od dwóch poprzednich testów obrońców i nie stawia na zagadki logiczne, a zamiast tego jest tu więcej skradania się i walki - misja główna Próba Niam Fitzgerald.
- Uwaga: przed tą misją wysoce zalecamy zainwestować wolne talenty w umiejętności skradania się - w szczególności możliwość biegania będąc niewidzialnym oraz dłuższy czas wykrycia.
Na tej stronie:
- Początek misji i skradanie się w wiosce
- Walka z użyciem czarnej różdżki
- Scena z pogrzebem i zakończenie zadania
Początek misji i skradanie się w wiosce
- Udajemy się w stronę gabinetu dyrektora, gdzie przed figurą chimery podajemy poznane w poprzedniej hasło. Wewnątrz gabinetu podchodzimy do biurka dyrektora, gdzie od razu zaczepi nas wiszący na ścianie portret prof. Fitzgerald. Po rozmowie mijamy biurko, wchodzimy po niewielkich schodach. Na zapleczu pojawi się księga, z którą wchodzimy w interakcję.
- Zostaniemy przeniesieni do świata bajki. Początkowo nie możemy się nigdzie ruszyć - czekamy aż świat przed nami się pojawi. Idziemy przed siebie i wchodzimy do wioski. Po chwili pojawią się przeciwnicy. Niestety na tym etapie nie możemy z nimi walczyć, zamiast tego konieczne jest skradanie się i unikanie wrogów. Najpierw przechodzimy prosto pod przewróconą belką i zeskakujemy po belach.
- Idziemy dalej, omijając kilka oddziałów przeciwników. W końcu trafimy na przewrócone młyńskie koło, pod którym musimy się przekraść. Po kolejnej scence idziemy dalej, aż trafimy na niewielki plac. Po chwili pojawią się przeciwnicy, a my musimy szybko wejść po pobliskiej drabinie, przejść przez dach po lewej stronie i zeskoczyć za budynkiem.
- Dalej trafimy do większego „miasteczka” Przechodzimy szybko na drugą stronę placyku, gdzie w uliczce znajdziemy dwa stragany i dwóch wrogów. Musimy przemykać od straganu do straganu w momentach, kiedy cienie śmierci są od nas odwrócone. Dotrzemy do niewielkiej uliczki z samą śmiercią na końcu. Przy próbie kontynuacji tą ścieżką dalszą drogę odetną nam wrogowie. Szybko się zawracamy i przechodzimy przez drzwi po lewej.
- Po wejściu po schodach na piętro budynku musimy poczekać, aż wrogowie w małym pokoju będą odwróceni i szybko przemknąć do wyłomu w rogu ściany. Przechodzimy po belkach do budynku naprzeciwko i schodzimy na dół. Na niewielkim podeście znajdziemy pelerynę niewidkę. Wychodzimy przez furtkę i kierujemy się w lewo. Teraz ponownie idziemy poprzednio odciętą drogą, ale teraz przeciwnicy nas nie widzą zupełnie. Możemy przejść blisko nich, tak długo jak nie wpadniemy na nich bezpośrednio.
Walka z użyciem czarnej różdżki
- Dotrzemy do punktu kontrolnego po którym bajka się rozmyje. W pustce trafimy na kolejny podest, gdzie będzie leżeć różdżka. Teraz gra robi się prościej. Otrzymujemy predefiniowany zestaw zaklęć i możemy podjąć walkę z przeciwnikami. Najpierw rozwalamy gruz przed nami bombardą i idziemy dalej. Przed bramą zamku pokonujemy wrogów i idziemy dalej.
- Cały segment w zamku to tak naprawdę seria walk na zamkniętych arenach. Przebijamy się przez kolejne segmenty budowli, aż trafimy na duży plac. Chociaż pojawi się tu śmierć we własnej osobie, to nie będziemy z nią walczyć. Zamiast tego żniwiarz przyzwie trzy fale coraz silniejszych przeciwników. Pokonujemy ich, aż w końcu śmierć sobie pójdzie i odblokuje nam dalszą drogę. Trafimy na trzeci już podest, który przeniesie nas do ostatniego segmentu.
Scena z pogrzebem i zakończenie zadania
- Po rozmyciu się baśni podnosimy z podestu artefakt i trafiamy na pogrzeb. Nie czekają tu na nas żadne zagrożenia. Po prostu idziemy prosto, aż trafimy na katafalk z ciałem dyrektorki. Wchodzimy z nim w interakcję i idziemy za widmem Niam.
- Trafimy na kolejną myślodsiewnię, na której oglądamy następne wspomnienie. Po nim powrócimy do normalnego świata i wracamy do komnaty mapy portalem za naszymi plecami. Na miejscu rozmawiamy z portretami i zdajemy relację z naszej wyprawy. Następnie rozmawiamy z prof. Figiem i na tym kończymy zadanie.
Następnie: Hogwarts Legacy - Jedyny w swoim rodzaju jednorożec
Spis treści: Hogwarts Legacy - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Hogwarts Legacy - Wielosokowa intryga