Skip to main content

Hogwarts Legacy - Próba Persifala Rackhama

Zagadki z portalami w magicznej wieży.

W ramach misji głównej Próba Persifala Rackhama i postępów kampanii fabularnej Dziedzictwa Hogwartu będziemy musieli odbyć próbę jednego z obrońców starożytnej magii. Będzie to dość długi loch z licznymi walkami i łamigłówkami z użyciem portali.


Na tej stronie:


Wieża Sana Bakara

  • Udajemy się do wieży, wskazanej jako miejsce rozpoczęcia próby Persifala Rackhama. W pobliżu budynku rozmawiamy z profesorem Figiem i zbliżamy się do wnętrza ruin. Okazuje się, że w okolicy kręci się spory oddział goblinów. Pokonujemy ich wybranym sposobem - nauczyciel zaproponuje skradanie się - po czym musimy znaleźć wskazówkę na temat ich obecności w budowli.
  • Ową poszlakę znajdziemy w namiocie, w postaci listu leżącego na biurku. Po jego przeczytaniu i wyjściu z namiotów pojawią się kolejne zbuntowane gobliny, z którymi także będziemy musieli sobie poradzić. Po zabiciu wszystkich oponentów udajemy z prof. Figiem do wnętrza wieży. Aby kontynuować, musimy wejść po schodach na sam szczyt ruiny. Znajdziemy tam portret profesora Rackhama, z którym rozmawiamy.
  • Po obejrzeniu kolejnego przerywnika schodzimy na sam dół wieży i aktywujemy magiczny wir, który powinien się w tym momencie pojawić. Otworzy się przejście w ścianie obok, przez które przechodzimy. Kontynuujemy korytarzem, aż trafimy na zamknięte drzwi. Wchodzimy z nimi w interakcję, co przeniesie nas do lochu.

Pierwsza próba - początek i zagadka z bramą

  • Początkowo idziemy korytarzem. Po dotarciu do zerwanego mostu odwracamy się w lewo lub prawo i schodzimy schodami pod most, gdzie znajdziemy kolejny magiczny wir. Wejście z nim w interakcję spowoduje pojawienie się mostu, po którym przechodzimy.
  • Idąc dalej trafimy na kolejny, trzęsący się most, a potem do dużej sali z rzeźbą na środku. Aktywujemy kolejny wir magii, a następnie odwracamy się do rzeźby, która teraz stała się portalem. Przechodzimy na drugą stronę.
  • Idziemy korytarzem, aż trafimy na salę z posągami, które po chwili ożyją i nas zaatakują. Pokonujemy zagrożenie i przechodzimy przez otwarte teraz drzwi na końcu pomieszczenia.
  • Teraz czeka nas trochę „jeżdżenia” na lewitujących platformach. Kierujemy się na podwyższenie po prawej i aktywujemy magiczny wir. Następnie za pomocą platformy omijamy bramę na środku i przechodzimy przez dziurę w ścianie za nią.
  • Od razu po przejściu czeka nas walka z kolejnym oddziałem posągów. Pokonujemy je i podchodzimy do kolejnej zagadki.

Zagadka z mostem i dużym portalem

  • Teraz czeka nas znacznie bardziej skomplikowana łamigłówka. Najpierw schodzimy po schodach i kierujemy się w lewo lub prawo. Niezależnie od wybranego kierunku, zobaczymy dużą klatkę schodową, po której wchodzimy. Będąc na balkonie przyciągamy do siebie platformę, stajemy na niej i aktywujemy wir magii.
  • Otworzymy w ten sposób portal na środku i usuniemy ścianę. Zeskakujemy na dół i przechodzimy przez portal w kierunku, z którego weszliśmy do sali. Po odwróceniu się zobaczymy, że most na środku częściowo zniknął. Wchodzimy po schodach po prawej stronie pomieszczenia i wskakujemy na platformę. Za pomocą Accio przyciągamy się do rogu komnaty.
  • Teraz zeskakujemy na dół i przechodzimy przez portal w drugą stronę - most powinien znowu się pojawić. Wchodzimy na niego i najpierw podciągamy do siebie platformę (1) czarem Accio, a potem wskakujemy na nią i podciągamy się do zaczepu (2) przy wyjściu z pomieszczenia. Idziemy dalej korytarzem, po chwili staczając kolejną walkę ze strażnikami.
  • Po pokonaniu wrogów podchodzimy do krawędzi przepaści. Pojawi się kolejny wir magii, z którym wchodzimy w interakcję - to uruchomi kolejne portale.

Zagadka z portalem nad przepaścią i walka z bossem

  • Wskakujemy na lewitującą platformę i przyciągamy się w kierunku portalu. Ustawiamy się na równi z platformą po drugiej stronie i przyciągamy obie do siebie. Przeskakujemy na platformę po drugiej stronie, a potem na niej kierujemy się do wyjścia.
  • Idziemy dalej korytarzami i schodami, aż dotrzemy do zamkniętych drzwi. Trafimy do niewielkiego pomieszczenia ze skrzynią - przeszukajmy ją, bo w środku znajduje się Eliksir Wiggenowy, którego będziemy mogli zaraz potrzebować. Otworzą się kolejne drzwi i zobaczymy most - przechodzimy nim na dużą arenę.
  • Teraz czeka nas walka z kilkoma posągami. Najlepiej w na tym etapie nie stracić za dużo zdrowia, bo po chwili będziemy musieli się zmierzyć z bossem. Obrońca myślodsiewni nie jest specjalnie wymagającym przeciwnikiem pod względem taktyki, ale posiada dużo punktów zdrowia i wyprowadza silne ciosy.
  • Podczas standardowych ataków, zależnie od sytuacji wykonujmy uniki lub używajmy Protego. Musimy zwracać uwagę, kiedy zacznie szykować zaklęcia. Te mają różne kolory - fioletowy, żółty lub czerwony. Aby przerwać ładowanie czaru i zadać bossowi spore obrażenia, trafiamy go zaklęciem z identycznym kolorem.
  • Jeśli nam się to nie uda, to otrzymamy spore obrażenia, bo Obrońcy są dodatkowo samonaprowadzające. Pamiętajmy też o trafianiu wroga czarami ofensywnymi i starożytną magią.
  • Po walce pojawi się most, którym przechodzimy. W kolejnej sali, pod wielkim posągiem znajdziemy myślodsiewnię, z którą wchodzimy w interakcję. Zobaczymy długi przerywnik filmowy, po którym skręcamy w prawo i wchodzimy w interakcję z portalem. Zostaniemy przeniesieni z powrotem do Komnaty Mapy, gdzie rozmawiamy z prof. Figiem i obrazami. Po rozmowie zadanie Próba Persifala Rackhama zakończy się.

Następnie: Hogwarts Legacy - Zamiatanie konkurencji

Spis treści: Hogwarts Legacy - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Hogwarts Legacy - Podążaj za motylami

Zobacz także