Hogwarts Legacy przerwało 15-letnią dominację Call of Duty i Rockstara
Najchętniej kupowana gra roku w USA.
Zdarzył się cud. To nie kolejna odsłona Call of Duty, lecz Hogwarts Legacy było najchętniej kupowaną grą w USA w całym 2023 roku. Jeśli dodać do tego dwa tytuły Rockstara, udało się przerwać 15-letnią dominację.
Z zestawienia grupy Circana wynika, że Call of Duty: Modern Warfare 3 - pomimo szerokiej krytyki - znalazło się w drugim miejscu, zaraz przed Madden NFL 24, zamykającym podium. Pierwszą piątkę uzupełnia Spider-Man 2 i The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.
Na zmianę na pozycji lidera czekaliśmy od 2008 roku, gdy najchętniej kupowane było Wii Play (pod względem egzemplarzy) oraz Rock Band (pod względem przychodów, dzięki plastikowym instrumentom). Potem było już niemal wyłącznie Call of Duty, z przerwą na GTA 5 (w 2013 roku) i Red Dead Redemption 2 (w 2018 r.).
W sferze platform liderem było PlayStation 5, które zanotowało - jak się wydaje - pierwszy pełny rok bez problemów z dostępnością. To pozwoliło wyprzedzić Switch - na drugim miejscu - i Xbox Series X/S. Urządzenia Nintendo i Microsoftu zanotowały spadki w porównaniu z 2022 r.
Podsumowując cały rok na najważniejszym rynku wirtualnej rozgrywki, ten wypadł nieznacznie lepiej niż 2023. Wydatki na gry, dodatki i subskrypcje wzrosły o 1 procent (do 48 mld dolarów), podobnie jak na akcesoria (4 proc. więcej - 2,6 mld dol.). Słabiej wypadł za to segment sprzętu, choć o mniej niż 1 procent (do 5,59 mld dol).
Poniżej 10 najlepiej sprzedających się gier w USA w 2023 roku:
- Hogwarts Legacy
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Madden NFL 24
- Spider-Man 2
- The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
- Diablo 4
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Mortal Kombat 1
- Star Wars Jedi: Survivor
- EA Sports FC 24