Skip to main content

Hogwarts Legacy - Wybrzeże Kłusowników: znajdźki i sekrety

Wszystkie łamigłówki Merlina, skrzynie skarbów, nikczemni wrogowie i inne.

Poniżej wskazaliśmy położenie wszystkich znajdziek z regionu Wybrzeże Kłusowników w Hogwarts Legacy, który znajduje się w południowej części mapy. Jest to jeden z wielu obszarów, jakie zwiedziesz w grze.

WSKAZÓWKA #1: Zwróć uwagę, że część znajdziek możesz odkryć dopiero, gdy zdobędziesz odpowiednie zaklęcia i możliwość otwierania zamków.


Na tej stronie:


Łamigłówki Merlina

Poniżej wskazujemy położenie łamigłówek Merlina, których na Wybrzeżu Kłusowników jest 10.


Łamigłówka Merlina 1/10

  • Lokalizacja: w północno-wschodniej cześci Wybrzeża Kłusowników, na samym skraju

Wystarczy stanąć na każdym głazie nad wodą. Sztuczka polega na tym, że musisz wrócić na środkowy głaz (czyli stanąć na nim dwa razy), by skoczyć na ostatni, boczny.


Łamigłówka Merlina 2/10

  • Lokalizacja: w północno-wschodniej cześci Wybrzeża Kłusowników, na samym skraju

Aby rozwiązać tę zagadkę, sprawdź naszą instrukcję na stronie o Łamigłówkach Merlina - typ 1.


Łamigłówka Merlina 3/10

  • Lokalizacja: w północnej części Wybrzeża Kłusowników, niedaleko fortu

Należy zaprowadzić motyle do kolumn za pomocą Lumos. Na poniższym obrazku zobaczysz lokalizację trzech grup motyli i dwóch kolumn.

Trzecia kolumna znajduje się nieco niżej, zaraz za torami:


Łamigłówka Merlina 4/10

  • Lokalizacja: przy zachodnim wybrzeżu

Wystarczy zniszczyć 5 głazów za pomocą Confringo. 4 z nich znajdziesz tuż przed tobą, a 5. głaz jest z tyłu, nieco wyżej.


Łamigłówka Merlina 5/10

  • Lokalizacja: na południe od fortu

Musisz ułożyć kulki na platformach za pomocą Accio. Platforma najbliżej nie sprawi ci kłopotu. Druga partia kulek znajduje się za skrzyniami - musisz je zniszczyć. Platforma jest tuż obok kulek.

Natomiast żeby doprowadzić trzecią partię kulek do platformy musisz iść okrężną drogą i dotrzeć do platformy od tej strony.


Łamigłówka Merlina 6/10

  • Lokalizacja: przy zachodnim wybrzeżu

Aby rozwiązać tę zagadkę, sprawdź naszą instrukcję na stronie o Łamigłówkach Merlina - typ 8.


Łamigłówka Merlina 7/10

  • Lokalizacja: w centrum rejonu, niedaleko rzeki

Przygotuj zaklęcie Depulso i uderzaj w nie kulę, by doprowadzić ją do platformy. Platforma znajduje się zaraz za rampą niedaleko.


Łamigłówka Merlina 8/10

  • Lokalizacja: w centrum rejonu, na wzgórzu

W tej łamigówce musisz doprowadzić chmary motyli do trzech filarów. Na poniższych obrazkach zaznaczyliśmy lokalizacje filarów oraz motyli.

Żeby dostać się do chmary motyli po prawej stronie, musisz zniszczyć drewniany element, za którym się kryją.


Łamigłówka Merlina 9/10

  • Lokalizacja: we wschodniej cześci rejonu

Musisz naprawić trzy rozbite posążki za pomocą Reparo. Pierwszy posążek jest zaraz obok platformy rozpoczęca zagadki, a drugi jest obok zwierząt niedaleko. Problem może sprawić znalezienie trzeciego posążka - jest nieco wyżej, obok skalistych struktur.


Łamigłówka Merlina 10/10

  • Lokalizacja: we wschodniej cześci rejonu, niedaleko mostu

Najpierw zniszcz drewniane elementy stojące na drodze kuli, a potem doprowadź ją za pomocą Depulso do dziury, zrzucając ją z drewnianego podestu.


Skrzynie skarbów

Poniżej wskazujemy położenie skrzyń skarbów, których na Wybrzeżu Kłusowników jest 8.


Skrzynia skarbów 1/8

  • Lokalizacja: fort niedaleko rzeki

Skrzynia znajduje się w okolicach punktu szybkiej podróży, choć po drugiej stronie muru. Wystarczy iść do końca korytarza.


Skrzynia skarbów 2/8

  • Lokalizacja: obóz bandytów przy zachodnim wybrzeżu

Skrzynia skarbów 3/8

  • Lokalizacja: obóz bandytów niedaleko rzeki

Skrzynia skarbów 4/8

  • Lokalizacja: obóz bandytów w północno-wschodniej części rejonu

Skrzynia skarbów 5/8 i 6/8

  • Lokalizacja: górska jaskinia feniksa

Miejsce to odwiedzasz w ramach zadania pobocznego Feniks z popiołów. Skrzynie możesz znaleźć właśnie podczas tego zadania, ale jeśli nie zrobisz tego podczas misji, możesz też potem wrócić do tej lokacji.

Aby znaleźć pierwszą skrzynię, wejdź do tej lokacji i idź jedyną możliwą drogą. Dotrzyj do skrzyżowania wskazanego na obrazku poniżej i skręć w prawo.

Pierwsza skrzynia jest tutaj, za pająkiem.

Druga skrzynia znajduje się niedaleko wyjścia z górskiej jaskini feniksa. Kontynuuj więc podróż jedyną możliwą drogą, aż dotrzesz do dużej groty ze światłem padającym z góry.

Druga skrzynia jest na końcu jednej z większych odnóg.


Skrzynia skarbów 7/8

  • Lokalizacja: obóz bandytów we wschodniej części rejonu

Skrzynia skarbów 8/8

  • Lokalizacja: obóz bandytów w południowej części rejonu

Balony

Poniżej wskazujemy położenie Balonów, których na Wybrzeżu Kłusowników są 3.


Balony 1/3

  • Lokalizacja: nad rzeką w jej centralnej części

Wszystkie balony znajdują się w linii prostej, więc znajdziesz je bez problemu.


Balony 2/3

  • Lokalizacja: północno-wschodnia część rejonu

Balony 3/3

  • Lokalizacja: południowa część rejonu

Platformy do lądowania

Poniżej wskazujemy położenie platform do lądowania, których na Wybrzeżu Kłusowników jest 1.


Platforma do lądowania 1/1

  • Lokalizacja: na cyplu na południu rejonu

Tętniące źródła starożytnej magii

Poniżej wskazujemy położenie tętniących źródeł starożytnej magii, których na Wybrzeżu Kłusowników są 2.


Tętniące źródło starożytnej magii 1/2

  • Lokalizacja: w północno-wschodniej cześci rejonu

Aby rozpocząć zbieranie źródeł, wejdź do budynku przez główne drzwi - wystarczy Alohomora na 1. poziomie. Zniszcz drewnianą blokadę, a potem startę kamieni po lewej stronie - za pomocą Bombardy. Tam znajdziesz pierwsze źródło.

Teraz zniszcz ścianę roślin za pomocą Confringo i wyciągnij stamtąd podest. Ustaw go tak jak na obrazku i użyj Levioso, by się wniósł - a potem wejdź wyżej.

Wykonaj skok, a przed sobą zobaczysz drugie źródło. Trzecie znajdziesz po wejściu na drabinę.


Tętniące źródło starożytnej magii 2/2

  • Lokalizacja: w południowej cześci rejonu

Aby dostać się do pierwszego źródła, zniszcz barierkę i wskocz wyżej. Aby się stąd wysdostać, pociągnij uchwyt po prawej za pomocą Accio.

Po drugie źródło po prostu poleć na miotle.

Zejdź z miotły, wejdź na deskę i zejdź niżej. Za pomocą Lumos przegoń pnącza, a dotrzesz do trzeciego źródła.


Nikczemni wrogowie

Poniżej wskazujemy położenie nikczemnych wrogów, których na Wybrzeżu Kłusowników jest 1.


Nikczemny wróg 1/1

  • Lokalizacja: fort niedaleko rzeki

Nikczemny wróg to Iona Morgan. Sama w sobie nie jest trudnym przeciwnikiem, ale jest oczywiście otoczona mnóstwem pomocników.


Stoły astronomiczne

Poniżej wskazujemy położenie stołów astronomicznych, których na Wybrzeżu Kłusowników jest 1.


Stół astronomiczny 1/1

  • Lokalizacja: południowa część rejonu

Zobacz: Hogwarts Legacy - znajdźki i sekrety: kompletny przewodnik - kompletny spis

Spis treści: Hogwarts Legacy - Poradnik, Solucja

Zobacz także