Horizon Burning Shores - Dla jego rozrywki
Spotkanie Waltera Londry i walka z Rzeźnikolcem Alfa.
Zadanie Dla jego rozrywki w Horizon Forbidden West Burning Shores rozpoczyna się automatycznie i jest bezpośrednim następstwem misji Gwiazdy w ich oczach.
Przed kontynuacją wątku głównego warto uzupełnić zapasy i sprawdzić towary lokalnych sprzedawców Rozbitkowa – w szczególności tych, którzy oferują ekwipunek za nową walutę w formie Błyszczaka.
WSKAZÓWKA: najlepiej zaopatrzyć się w mikstury lecznicze i amunicję kwasową i ogniową, ponieważ będzie przydatna w trakcie potyczki z bossem.
Na tej stronie:
Części nuroptaka
- Udajemy się do znacznika na mapie. Rozmawiamy z Seyką [1].
- Po krótkiej wymianie zdań wyruszamy w poszukiwaniu części Nuroptaka. Do znacznika[2] najlepiej dopłynąć skiffem prosto z Rozbitkowa.
- WSKAZÓWKA: Pod wodą jest bardzo ciemno. Jeżeli zajdzie potrzeba, rozjaśnij ekran.
- Po dotarciu do znacznika nurkujemy głęboko pod wodę. Potrzebujemy przeszukać zwłoki kilku Nuroptaków, żeby znaleźć regulator balastu oraz błonę skrzydła.
- Pod wodą roi się od kłapaków. Najlepszą taktyką jest chować się w wodorostach, wyczekiwać aż maszyny się od nas odwrócą i szybko płynąć do kolejnych zwłok nuroptaków lub wodorostów.
- UWAGA: nie możemy walczyć z maszynami pod wodą.
- Zwracamy uwagę na wrak statku, w którym znajdziemy Błyszczak [3]. Dodatkowo na wraku znajduje się balista z jednym pociskiem [4]. Korzystamy z tej okazji i niszczymy jednego wybranego kłapaka. Najlepiej zniszczyć tego z lewej strony [5].
- Po zebraniu części wypływamy na powierzchnię. Używamy szybkiej podróży do Rozbitkowa i podchodzimy do warsztatu. Wybieramy zakładkę “Przedmioty związane z misją” i tworzymy Dominację nuroptaka. Tak przygotowani możemy ruszać na łowy. W tym celu udajemy się do znacznika.
Dominacja nuroptaka i lot na wyspę
- Po dotarciu do brzegu, udajemy się na plażę [6].
- Kryjąc się w wysokiej trawie podchodzimy z lewej strony do nuroptaka stojącego na klifie [7]. Ciągle trzymamy się lewej strony.
- W pewnym momencie dotrzemy do dwóch nuroptaków - czekamy aż jeden z nich odleci [8] i kontynuujemy trasę. Podchodzimy do nuroptaka na klifie [7] i go dominujemy. Oglądamy cutscenkę.
- Po cutscence odzyskujemy kontrolę w locie. Lecimy w stronę znacznika i uważamy na torpedy. Seyka ostrzeże nas za każdym razem, gdy będziemy musieli zanurkować pod wodę.
- UWAGA: Aloy w tej misji ma ograniczone zasoby powietrza. Nie możemy zostać pod wodą dłużej niż ok. 12-15 sekund.
Walka z widmami
- Po dotarciu na brzeg, podążamy za ścieżką i udajemy się w stronę znacznika.
- Docieramy do otwartej przestrzeni, w której dostrzegamy wrogów w oddali. Chowamy się w wysokiej trawie. Skanujemy wrogów – wszyscy są wrażliwi na plazmę. Podążamy dalej ścieżką, zachowując ostrożność. Przechodzimy przez most.
- Skradając się w wysokiej trawie, likwidujemy wrogów. Najlepiej jest to zrobić z ukrycia. Po zabiciu wrogów idziemy dalej za ścieżką. Musimy znaleźć drogę do wulkanu.
- Na rozstajach wybieramy ścieżkę w prawo. Idziemy do końca drogi i skręcamy w lewo.
- Kontynuujemy drogę za ścieżką. W międzyczasie przy wraku samochodu znajdujemy wiadomość tekstową.
- Przechodzimy przez bramę. Idziemy ścieżką w prawo. Po drodze znajdujemy wiadomość tekstową, skanujemy ją.
- Dochodzimy do budynku z wiszącą drabiną. Aby się do niej dostać używamy haka na uchwycie znajdującym się na sąsiednim drzewie.
- Następnie wspinamy się na górę i skręcamy w prawo.
- Idziemy wzdłuż górnej półki aż dochodzimy do uchwytu.
- Następnie schodzimy w dół i przechodzimy przez bramę.
- Podążamy wzdłuż ścieżki aż docieramy do drogowskazu. Tam odbijamy w prawo na schody.
- Wchodzimy po schodach. docieramy do otwartej przestrzeni, gdzie znajdziemy dwa Widma. Możemy po cichu przejść dalej, ale najlepiej jest je zniszczyć, ponieważ posiadają cenne surowce. Nieopodal pierwszego widma znajdziemy również nagranie dźwiękowe do zeskanowania.
- Widma najlepiej pokonać uderzając w ich wrażliwe elementy [8]. Są podatne na amunicję kwasową oraz plazmową.
- UWAGA: Odgłosy otwartej walki mogą przyciągnąć dodatkowych wojowników Quen.
- Udajemy się w stronę bramy ze znakiem torby na zakupy i przechodzimy przez nią.
- Docieramy do kolejnego drogowskazu. Przy drogowskazie znajduje się kilku wrogów. Pokonujemy ich z ukrycia. Jeżeli nas zobaczą to celujemy w głowy, aby zadać duże obrażenia krytyczne. Po zabiciu wrogów skręcamy w ścieżkę, na końcu której znajduje się różowy hologram.
- Na końcu ścieżki skręcamy w lewo i wchodzimy do budynku.
- W budynku znajdziemy dziennik głosowy oraz starożytny sejf z zapasami.
- Przechodzimy przez drzwi. Idąc dalej, po prawej stronie znajdziemy Błyszczak. Po jego zebraniu podchodzimy do kolejnych drzwi. Otwieramy je i oglądamy długą cutscenkę.
Walka z wojownikami Quen i klucz Feddera
- Teraz będziemy musieli zabić strażników Quen oraz zabrać klucz Fedderowi. Najlepiej zastosować taktykę skradania się, po kolei likwidując określone cele za pomocą bezszelestnego ciosu.
- Likwidujemy najbliższego wojownika Quen, po czym przyciągamy się hakiem do punktu obok niego.
- Na górze znajduje się przeciwnik. Szybko celujemy w jego głowę i wykonujemy śmiertelny strzał. Po lewej stronie znajdują się dwie skrytki do przeszukania.
- UWAGA: Jeżeli przeciwnik ma na głowie hełm to nie strzelamy do niego. Hełm nie pozwala zabić przeciwnika jednym strzałem i zaalarmuje pozostałych wrogów.
- Podchodzimy do krawędzi przy namiotach i strzałem w głowę likwidujemy kolejnego wroga.
- Podchodzimy do kolejnego przeciwnika I zabijamy go bezszelestnym ciosem. Zabijamy pozostałych przeciwników kontynuując powyższą taktykę.
- Następnie podchodzimy do namiotu. W namiocie przeszukujemy ciało i zabieramy z niego klucz Feddera.
Zbrojownia i poszukiwanie baterii
- Podchodzimy do drzwi na lewo od namiotów i przez nie przechodzimy. Idziemy prosto, a hologramie pterodaktyla skręcamy w lewo. Obok hologramu znajdziemy dziennik głosowy.
- Podążamy za ścieżką i likwidujemy przeciwników, którzy stoją nam na drodze - będzie to kilku wojowników. Idziemy dalej w stronę znacznika. Docieramy do bramy i pokonujemy kolejnych przeciwników.
- Kontynuujemy podróż, trzymając się lewej strony.
- Dochodzimy do zbrojowni i w panelu z lewej strony drzwi używamy klucza, który znaleźliśmy. Tuż za drzwiami znajduje się skrzynia z zapasami. Następnie idziemy w lewo.
- W kolejnym pomieszczeniu badamy ślady [9].
- Następnie przechodzimy przez drzwi obok Seyki. Wyrywamy kratę i wchodzimy do środka wywietrznika. Na końcu drogi otwieramy drugi wywietrznik.
- Podchodzimy do znacznika i oglądamy urządzenie. Idziemy do pomieszczenia po lewej stronie.
- W środku, po lewej i prawej stronie pomieszczenia przeszukujemy dwie skrzynki [10]. Następnie pociągamy dźwignię [11].
- Wracamy do pierwszego pomieszczenia i wyważamy drzwi. Przechodzimy przez nie i wchodzimy w lewo do tunelu.
- Za tunelem znajduje się korytarz z kilkoma pomieszczeniami. W pierwszym pokoju z prawej znajduje się skrzynka z zapasami. W pokoju naprzeciwko podpalamy ognioskrę. Nie przechodzimy przez rozwaloną ścianę, zamiast tego wracamy na korytarz i idziemy do kolejnych pomieszczeń.
- W drugim pomieszczeniu po lewej stronie przechodzimy przez drzwi.
- Po prawej stronie za drzwiami znajdziemy skrytkę z zasobami. Wracamy przed drzwi i hakiem niszczymy ścianę widoczną przez wyrwę.
- Wracamy na korytarz i idziemy do ostatniego pokoju po lewej stronie. Tam przechodzimy przez przed chwilą zniszczoną ścianę. Opróżniamy skrytkę z zasobami i zabieramy baterię [12].
- Wracamy tą samą trasą, przechodząc przez uprzednio zniszczoną ścianę z ognioiskrą. Wymieniamy baterie i wysłuchujemy krótkiego nagrania dźwiękowego.
- Następnie oglądamy konsolę. Włącza się cutscenka i dialog z Novą. Wyczerpujemy opcjonalne opcje dialogowe i wybieramy główną opcję dialogową.
Walka z bossem: Rzeźnikolec Alfa
- Podążamy za znacznikiem i wychodzimy z budynku.
- Zmierzamy w stronę wulkanu . Po drodze likwidujemy wojowników Quen za pomocą ataku z ukrycia. Przechodzimy przez bramę i wchodzimy na obszar wulkanu.
- Skanujemy dziennik głosowy, znajdujący się po lewej stronie za wejściem.
- Idziemy dalej i oglądamy cutscenkę. Po cutscence rozpocznie się walka z bossem - Rzeźnikolcem Alfa.
- Walka może stanowić wyzwanie. Rzeźnikolec alfa jest podatny na obrażenia od ognia i kwasu. Najlepiej skupić się na atakowaniu jego wrażliwych części [13], w tym kolców na plecach, ogona oraz elementów na brzuchu.
- Kolce na plecach maszyny to działka plazmowe [14] – po ich odczepieniu możemy ich użyć w walce.
- Dodatkowo warto wykorzystać ściany z wybuchowymi kryształami - czekamy aż maszyna pod nie podejdzie i je detonujemy.
- Należy uważać na ataki Rzeźnikolca. Posiada różnorodne ataki obszarowe oraz dystansowe. W zwarciu atakuje ogonem oraz ogłuszającym rykiem. Z odległości atakuje licznymi działkami plazmowymi.
- UWAGA: Jeżeli bestia zdoła naładować generatory [15] do pełna to jej ataki staną się znacznie mocniejsze. Gdy widzimy, że generatory są w trakcie ładowania (będą widoczne iskry prądu) to należy w nie strzelać, żeby przerwać ten proces.
- Po pokonaniu bossa oglądamy cutscenkę. W ten sposób kończymy aktualne zadanie i rozpoczynamy ostatnią misję wątku głównego Ostatni występ.
Nagrody:
- + 37600 punktów doświadczenia
- + 3 punkty umiejętności
Następnie: Horizon Burning Shores - Ostatni Występ, zakończenie
Spis treści: Horizon Forbidden West Burning Shores - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Horizon Burning Shores - Gwiazdy w ich oczach