Skip to main content

Horizon Burning Shores - Gwiazdy w ich oczach

Obóz Quen i walka z Zethem.

Zadanie rozpoczyna się automatycznie i jest bezpośrednim następstwem misji Niebo i Ziemia w Horizon Forbidden West Burning Shores.

Przed kontynuacja wątku głównego warto uzupełnić zapasy i sprawdzić towary lokalnych sprzedawców Rozbitkowa – w szczególności tych, którzy oferują ekwipunek za nową walutę w formie Błyszczaka.


Na tej stronie:


Początek zadania

  • Zaczynamy od rozmowy z Seyką [1] w Rozbitkowie. Po krótkiej wymianie zdań wybieramy główną opcję dialogową i zaczynamy podróż.
  • Oglądamy podróż skiffem do miejsca zadania. W trakcie warto się przysłuchać dialogowi pomiędzy Aloy i Seyką. Po dotarciu na brzeg zapisujemy grę przy ognisku.
  • Następnie udajemy się w górę ścieżki w stronę znacznika. Na rozstajach idziemy w lewo przez most. Docieramy w okolice jaskini [3]. Po lewej stronie znajdziemy ognisko [2]. Zapisujemy grę.

Wyłącz generatory mocy bariery

  • Okazuje się, że wejście do jaskini otacza bariera. Aby dostać się do środka groty musimy zniszczyć źródło zasilania bariery. Skanujemy więc węzeł kontrolny, żeby dowiedzieć się więcej i oglądamy krótki przerywnik.
  • Ruszamy wyłączyć dwa generatory mocy [4]. Wracamy przez most i podążamy za znacznikiem misji.
  • Docieramy do doliny. Musimy dezaktywować obydwa generatory [4], ale na przeszkodzie stają nam dwa Żabiaki. Najlepiej pokonać je oddzielnie, ponieważ ze względu na ataki obszarowe i mobilność maszyn, walka z dwoma jednocześnie jest bardzo trudna. Należy zachować dystans i unikać ataków kwasowych. Używamy amunicji ogniowej lub broni palnej. Najskuteczniejszą metodą na osłabienie i zniszczenie Żabiaka jest atakowanie wrażliwych części znajdujących się z tyłu maszyny oraz worka znajdującego się z przodu.
  • Po pokonaniu maszyn zabieramy się do wyłączenia generatorów [4] – kolejność dowolna, efekt jest ten sam.
  • Następnie wracamy do wejścia jaskini [3], które przestało być blokowane przez barierę. Przy okazji zapisujemy grę przy ognisku [2].

Obóz Quen i Słowa Dostąpienia

    Wchodzimy do środka jaskini i podążamy za znacznikiem. W pewnym momencie docieramy do obozowiska zaginionych Quen. Podchodzimy do strażniczki i z nią rozmawiamy.
  • Przechodzimy przez drzwi i idziemy prosto za znacznikiem misji. Docieramy do zablokowanych drzwi i słuchamy wypowiedzi hologramu Waltera Londry. Przechodzimy przez kolejne drzwi i wchodzimy do dużego holu. Przechodzimy na wskroś przestrzeni i rozmawiamy z Brenikiem [5]. Brenik nie chce nas przepuścić dopóki nie poznamy Słów Dostąpienia.
  • Można je zdobyć na 3 sposoby:
    1. Rozmawiając z Kiral [6], która znajduje się po prawej stronie od Brenika [5]. W trakcie rozmowy musimy wybrać dobrą opcję dialogową, aby powiedziała nam Słowa Dostąpienia.
    2. Rozmawiając z Otosu [7], który znajduje na środku holu. W trakcie rozmowy musimy wybrać dobrą opcję dialogową, aby powiedział nam Słowa Dostąpienia.
    3. Można znaleźć Słowa Dostąpienia w notatkach znajdujących się we wnęce pod schodami [8] po lewej stronie od Otosu [7].
  • Udajemy się z powrotem do Brenika [5] i przekazujemy mu Słowa Dostąpienia. Zostaniemy automatycznie przeniesieni do kolejnej lokacji.
  • Idziemy wzdłuż korytarza. W pewnym momencie natrafimy na dziennik głosowy we wnęce po prawej. Skanujemy go, aby uzyskać wpis w kodeksie. Kontynuujemy podróż korytarzem, aż dotrzemy do windy. Aktywujemy windę za pomocą panelu. Czekamy aż winda się zatrzyma.

Statek Kosmiczny

  • Naszym oczom ukaże się biały statek kosmiczny. Idziemy w jego stronę.
  • Schodzimy schodami w dół i przy barierkach odbijamy w prawo zeskakując na niższe poziomy. Na dole skręcamy w lewo i biegniemy przed siebie.
  • Po lewej stronie znajdziemy dwie skrzynki z zasobami. Idziemy dalej prosto i wchodzimy na platformę przed rakietą. Po lewej stronie od schodów znajdziemy skrzynkę z zasobami.
  • Skanujemy części rakiety, które są podświetlone na różowo [8]. Po każdym skanie słuchamy krótkiego komentarza Aloy. Następnie oglądamy cutscenkę i od razu po jej zakończeniu zostajemy zaatakowani przez grupę przeciwników z Zethem na czele.

Walka z bandytami i węzły zasilania blokady

  • Walka jest dosyć prosta. Najważniejsza zasada tej potyczki to celować w głowy przeciwników – dzięki temu otrzymają potężne obrażenia krytyczne i będą padać jak muchy. Część bandytów używa włóczni, a część łuków. Jest też jeden przeciwnik z ciężką bronią. Na początku najlepiej zlikwidować włóczników, ponieważ stają się bardzo irytujący gdy skrócą dystans, a potem zająć się pozostałymi przeciwnikami. Po zlikwidowaniu wszystkich wrogów, oprócz Zetha, zajmujemy się wyłączeniem blokady drogi.
  • Wracamy do miejsca, z którego skanowaliśmy rakietę. Ustawiamy się tak, aby być tyłem do rakiety i idziemy w lewo, schodami w dół, pod mostem. Docieramy do drzwi, za którymi kryje się pierwszy węzeł zasilania [10]. Dominujemy go.
  • Wychodzimy z pomieszczenia, skręcamy w lewo i przechodzimy na drugą stroną. Następnie podskakujemy i łapiemy się hakiem za uchwyt. Skręcamy w prawo i przechodzimy przez drzwi. Dominujemy drugi węzeł zasilania [10].
  • Wychodzimy z pomieszczenia, skręcamy w lewo i idziemy do samego końca mostu. Przechodzimy przez drzwi znajdujące się po lewej. Przeszukujemy dwie skrzynki z zasobami, a następnie dominujemy ostatni węzeł zasilania [10].
  • W ten sposób odblokowujemy dalszą drogę i jedyne co nam zostało to pokonać Zetha. W tym celu idziemy za znacznikiem. Droga kieruje nas ciągle prosto, więc nie da się zgubić w trakcie. Na końcu drogi docieramy do sali przypominającej arenę – tu zaczyna się ostateczna walka z bossem misji [11].

Walka z bossem: Zeth

  • Walka może stanowić wyzwanie. Zeth atakuje pociskami samonaprowadzającymi, które zadają dużo obrażeń. Staramy się być w ciągłym ruchu i unikać ataków, kryjąc się za przeszkodami. Oprócz tego, przeciwnik jest odziany w pancerz, więc na początku skupiamy się na zadawaniu obrażeń od wybuchowej amunicji. Po zniszczeniu pancerza zmieniamy amunicję na kwasową, ponieważ boss jest na nią wrażliwy. Staramy się celować w głowę, żeby zadawać obrażenia krytyczne. W pewnym momencie Zeth wejdzie w stan permanentnego szału. Wzrośnie jego redukcja obrażeń, szybkość ataku oraz zadawane obrażenia.
  • WSKAZÓWKA: Utrzymuj Seykę przy życiu i jeżeli trzeba to podnoś ją z ziemi – będzie odwracać uwagę przeciwnika i zyskasz dodatkowy czas na atak lub wypicie mikstury leczniczej.
  • Po pokonaniu przeciwnika, oglądamy cutscenkę. Następnie podchodzimy do zwłok złoczyńcy i zabieramy z ziemi nową broń – Rękawicę widma [12].
  • Udajemy się w stronę znacznika i opuszczamy kompleks tą samą drogą, którą tu przyszliśmy. Zadanie zostaje zakończone i automatycznie rozpoczynamy kolejną misję Dla jego rozrywki.

Nagrody za ukończenie zadania:

  • +35200 punktów doświadczenia
  • +3 punkty umiejętności
  • Nowa broń: Rękawica widma

Następnie: Horizon Burning Shores - Dla jego rozrywki

Spis treści: Horizon Forbidden West Burning Shores - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Horizon Burning Shores - Niebo i Ziemia

Zobacz także