Horizon Burning Shores - Na Płonący Brzeg
Początek dodatku, podróż do nowego obszaru, dotarcie do wieży i walka z Dronem Bojowym.
Opisywane zadanie z Horizon Forbidden West Burning Shores rozpoczyna się zaraz po ukończeniu ostatniej misji głównej z podstawki - Osobliwość. Stanowi ona bezpośrednią kontynuację historii głównego wątku fabularnego. Mimo że kurz po ostatecznej bitwiej z Tildą nadal nie opadł, na horyzoncie szykuje się nowe zagrożenie.
Na tej stronie:
Podróż do domu Tildy i do Płonącego Brzegu
- Zaniepokojony Sylens kontaktuje się z Aloy i prosi ją o pilne spotkanie w domu Tildy [1]. Zaraz po rozmowie z sylensem w naszym dzienniku pojawi się nowe zadanie „Na Płonący Brzeg”.
- Udajemy się do domu Tildy [1], w którym czeka na nas Sylens. Dom znajduje się w południowo-zachodniej części mapy. Najszybciej się tam udać za pomocą szybkiej podróży do ogniska [2].
- Dom znajduje się na południe od ogniska, a Sylens czeka na nas w środku budynku, na balkonie. Rozmawiamy z Sylensem [3].
- Po cutscence i wykorzystaniu wszystkich opcjonalnych opcji dialogowych klikamy opcję kontynuującą wątek główny [4], a następnie zatwierdzamy decyzję o podróży do Płonącego Brzegu [5].
- Oglądamy dłuższą cutscenkę, w której podróżujemy do Płonącego Brzegu.
Seyka, walka z Wielkoszczękami, podróż do Rozbitkowa
- Na skutek tajemniczych rakiet Aloy musi awaryjnie lądować na plaży, gdzie spotyka Seykę. Niestety nie ma czasu na rozmowę, bo zza rogu nadciąga stado Wielkoszczęków – czy tego chcemy czy nie, jesteśmy zmuszeni walczyć z pierwszym wrogiem z dodatku. Na szczęście to zaledwie płotki w stosunku do późniejszych przeciwników. Wyzwanie jednak może stanowić ich liczba.
- Najlepszym sposobem na tę walkę jest zastosowanie się do wskazówek Seyki – należy poczekać w krzakach aż maszyny podejdą do ściany z fioletowymi kryształami [6], a następnie strzelić w kryształy. To spowoduje wybuch całej ściany wywoła duże obrażenia Wielkoszczękom. Akcję należy powtórzyć kilka razy, aż do pokonania ostatniego przeciwnika.
- W przypadku wykrycia i bezpośredniego starcia, najlepiej stosować amunicję z czyściwodą a następnie z ładunkami elektrycznymi. Najlepiej celować w turbiny umieszczone z tyłu maszyny oraz w brzuch. Uwaga na przyciąganie i atak z dystansu – sygnałem, że Wielkoszczęk użyje przyciągania lub ataku z dystansu jest moment, w którym otwiera paszczę. W takim wypadku najlepiej próbować trafić w środek jego paszczy, co przerwie atak bestii.
- Po pokonaniu stada Wieloszczęków oglądamy cutscenkę. Następnie udajemy się za Seyką do skiffa – nowego pojazdu wodnego [7], który przyjdzie nam używać w dodatku. Wsiadamy do skiffa [7]. Następnie czeka nas dłuższy rejs do Rozbitkowa – kolonii Quen.
- Po dotarciu do celu oglądamy przerywnik. Dowiadujemy się od Admirała, że zaginęła duża grupa kolonistów Quen i chcąc nie chcąc zostajemy wplątani w pomoc w jej odnalezieniu. Następnie mamy możliwość rozmowy z Seyką. Wyczerpujemy opcjonalne opcje dialogowe i wybieramy dialog kontynuujący misję [8]. Odzyskujemy kontrolę nad postacią.
Podróż do wieży
- Teraz jest dobry moment, żeby uzupełnić zapasy, ulepszyć bronie, czy rozglądnąć się po lokalnych kupcach. Polecamy też porozmawiać z Admirałem [9] – stoi za naszymi plecami – co pogłębi wiedzę na temat obecnej sytuacji Rozbitkowa.
- Gdy będziemy gotowi udajemy się na spotkanie z Seyką [10].
- Seyka[11] będzie czekać na nas za mostem oddzielającym Rozbitkowo od pozostałej części wyspy.
- Następnie podążamy za żółtym znacznikiem. Docieramy do dwóch półek wspinaczkowych. Wspinamy się na pierwszą półkę [12] i kontynuujemy trasę.
- Po prawej stronie od drugiej półki znajduje się starożytna skrzynia [13] – przyciągamy ją do siebie hakiem, zabieramy zawartość i wspinamy się na drugą półkę [14].
- Kontynuujemy podróż prosto, wzdłuż ścieżki aż dotrzemy do zwłok nuroptaka oraz ogniska. Badamy i przeszukujemy zwłoki nuroptaka [15] i zapisujemy grę przy ognisku [16].
- Idziemy dalej wzdłuż ścieżki. Idąc w dół wąwozu natrafimy na kontenery przypominające jajo [17]. Zachowujemy dystans i skanujemy – jest to bowiem zasobnik magazynowy, w którym znajduje nowy rodzaj wroga – Skorpiel [18]. Jajo aktywuje maszynę gdy wykryje ruch wokół siebie, wliczając w to chód, bieg, skradanie się oraz atak na sąsiednie jajo. Atakujemy jaja z dystansu – najlepiej wykorzystać do tego bomby obszarowe, które niszczą kilka jaj jednocześnie.
- Następnie dobijamy Skorpiele [18], którym udało się wykluć. Są to bardzo słabe maszyny, stanowią zagrożenie jedynie w przypadku dużej liczby (trudno jest unikać wielu ataków jednocześnie) lub gdy jesteś za blisko (wydzielają trujące opary).
- Kontynuujemy trasę wzdłuż ścieżki, po drodze niszcząc kolejne Skorpiele. Docieramy do ogniska [19] i zapisujemy grę.
- Idziemy dalej aż docieramy do otwartej przestrzeni, gdzie czeka nas konfrontacja ze źródłem składanych jaj – Żabiakiem.
Walka z Żabiakiem
- Walka z Żabiakiem [20] jest trudna, ponieważ maszyna jest bardzo mobilna, skacze oraz posiada zestaw ataków obszarowo- dystansowych (w tym: plucie kwasem, rozlewanie kwasu wokół siebie, produkowanie rojów Skroupieli).
- Należy zachować dystans i unikać ataków kwasowych. Najlepiej używać amunicji ogniowej lub broni palnej.
- Najskuteczniejszą metodą na osłabienie i zniszczenie Żabiaka jest atakowanie wrażliwych części znajdujących się z tyłu maszyny oraz worka znajdującego się z przodu.
- UWAGA: Zniszczenie bocznych części [21] powoduje, że maszyna będzie nieustannie produkować kałuże kwasu wokół siebie, co znacznie utrudni walkę.
Wejdź na szczyt wieży
Walka z bossem: Dron Bojowy
Nagrody za ukończenie zadania:
- +30400 Punktów doświadczenia
- +3 punkty umiejętności
- Odblokowany nowy obszar
Następnie: Horizon Burning Shores - Niebo i Ziemia
Spis treści: Horizon Forbidden West Burning Shores - Poradnik, Solucja