Horizon Burning Shores - Niebo i Ziemia
Fabryka Londry i walka z grupą latających maszyn.
Opisywane zadanie rozpoczyna się automatycznie i jest bezpośrednim następstwem misji Na Płonący Brzeg, Horizon Forbidden West Burning Shores.
Przed kontynuacja wątku głównego warto uzupełnić zapasy i sprawdzić towary lokalnych sprzedawców Rozbitkowa – w szczególności tych, którzy oferują ekwipunek za nową walutę w formie Błyszczaka.
Na tej stronie:
Podróż do Fabryki Londry
- Zgodnie z celem idziemy na spotkanie z Seyką [1] w Rozbitkowie. Znajduje się ona nieopodal domu Admirała. Aby się do niej dostać należy przejść przez most.
- Jeżeli jesteśmy przygotowani to zatwierdzamy podróż do Gwiezdnej Góry za pomocą głównej opcji dialogowej. Następnie oglądamy krótką cutscenkę.
- Odzyskujemy kontrolę nad postacią w trakcie lotu na Solarptaku. Podróżujemy w stronę znacznika i lądujemy na plaży. Następnie badamy poszlaki [2] w miejscu wykopalisk. Przy okazji opróżniamy też skrytkę z zapasami [3], która znajduje się w pobliżu. Aby się do niej dostać musimy wskoczyć na kamienną ścianę.
- Po zbadaniu poszlak i przeszukaniu skrytki ruszamy w górę ścieżki. Warto zwrócić uwagę na mały obóz po prawej stronie od drogi [4] – znajdziemy tam kolejną skrytkę z zapasami, która tylko czeka na to, żeby ją opróżnić. Kontynuujemy drogę pod górę, aż trafiamy na balistę [5] i następną skrytkę z zapasami [6].
- Używamy balisty i strzelamy z niej pomiędzy drabinki, tak aby stworzyć sobie punkty zaczepienia pod wspinaczkę. Należy stworzyć dwa punkty.
- Następnie przechodzimy przez most i wspinamy się po drabinkach za Seyką. Na górze po lewej stronie od Seyki znajdziemy kolejną skrytkę z zapasami.
- Po przeszukaniu skrzyni odwracamy się i przechodzimy przez most na drugą stronę przepaści. Podchodzimy do zniszczonej drabinki i badamy ją [7]. Okazuje się, że będziemy musieli skorzystać z balisty, aby stworzyć sobie przejście.
- W tym celu ponownie przechodzimy przez most nad przepaścią i czekamy aż Seyka podniesie balistę za pomocą żurawia. Podchodzimy do balisty i jej używamy [8]. Strzelamy jednym pociskiem w środek kamienia.
- Następnie wracamy do miejsca ze zniszczoną drabinką i wspinamy się na półkę. Idziemy w lewo i wyważamy drzwi do kompleksu. Wchodzimy do środka i podążamy wzdłuż tunelu. W międzyczasie natrafimy na skrytkę z łupem.
- W pewnym momencie dojdziemy do skarpy. Skaczemy w dół.
- Tuż obok miejsca upadku znajdziemy kolejną starożytną skrytkę z zapasami [9]. Następnie podchodzimy do drzwi po lewej stronie [10] i wchodzimy do pomieszczenia. W środku znajdziemy skrytkę [11] oraz notatkę do kodeksu [12].
- Wracamy do głównego holu. Udajemy się do drzwi po prawej stronie na końcu korytarza i wyważamy je. Stajemy nad przepaścią i powoli zaczynamy schodzić w dół po półkach. Kontynuujemy podróż korytarzem. W pewnym momencie po prawej stronie usłyszymy Wdrapulce. Na ten moment nic nam nie zrobią, ale warto zachować czujność.
- Idziemy dalej. Po prawej stronie opróżniamy kolejną skrytkę z zapasami. Docieramy do wystającej deski i zeskakujemy w dół.
Fabryka Londry
- Znajdujemy się w starej siedzibie Waltera Londry. Zanim podejdziemy do tajemniczego urządzenia [13], warto okrążyć piętro z lewej strony i opróżnić starożytny sejf [14]. Przeszukujemy pomieszczenie i skanujemy dwa dzienniki głosowe, które zapewnią nam nowe wpisy w kodeksie.
- Następnie podchodzimy do tajemniczego urządzenia [13] i je aktywujemy.
- Dowiadujemy się, że to prototyp silnika rakietowego. Ruszamy dalej za znacznikiem misji. Docieramy do drzwi, które musimy wyważyć. Po prawej stronie za drzwiami znajdujemy skrytkę z zasobami. Docieramy do urwiska.
- UWAGA : Nie skaczemy! Zamiast tego skręcamy o 90 stopni w lewo, dochodzimy do opuszczonego obozu Quen i badamy znajdujące się tam zwłoki [14].
- Następnie podchodzimy do balisty znajdującej się za zwłokami i wciskamy klawisz interakcji. Tym razem strzelać będzie Seyka. My natomiast udajemy się do punktu, z którego mamy najbliższą drogę na drugą stronę przepaści. Czekamy aż Seyka wystrzeli uchwyt, po czym rozpędzamy się, skaczemy i przyciągamy hakiem do uchwytu [15].
- Tuż po wdrapaniu się na górę przyjdzie nam walczyć z kilkoma Wdrapulcami. Wdrapulce to łatwi, ale szybcy przeciwnicy. Najlepiej zlikwidować je jak najszybciej, strzelając we wrażliwe części na głowie lub plecach. Ewentualnie możemy posłuchać Seyki i starać się utrzymać je w jednym miejscu. Wtedy Seyka zniszczy je za pomocą pocisków z balisty.
- Po walce zbieramy łup i czekamy aż Seyka wystrzeli kolejne punkty zaczepne. Wspinamy się po nich.
- Będąc na szczycie idziemy w lewo i podchodzimy do kolejnej balisty [16]. Wystrzelamy dwa pociski, żeby umożliwić Seyce wspinaczkę.
- Gdy Seyka znajdzie się już na górze, zostanie zaatakowana przez Wdrapulce. Korzystamy z balisty i pozbywamy się maszyn za pomocą pocisków. Następnie obracamy balistę w prawo i strzelamy dwoma pociskami, żeby stworzyć dla Seyki punkty zaczepienia.
- Ponownie strzelamy z balisty, żeby stworzyć dla siebie uchwyt [17] i zostawiamy ją w spokoju. Podbiegamy do krańca skarpy, skaczemy i łapiemy się hakiem o przed chwilą wystrzelony punkt zaczepienia [17]. Następnie odskakujemy od tego punktu i łapiemy się hakiem o punkt zaczepienia z prawej strony [18].
- Wspinamy się po ścianie na samą górę. Na szczycie skręcamy w lewo i kontynuujemy podróż za znacznikiem. Dochodzimy do drzwi i je wyważamy. Wspinamy się po drabinach. Idziemy prosto. W międzyczasie przeszukujemy skrzynię z zapasami. Dochodzimy do pokoju z ekranami. Skanujemy dziennik głosowy, żeby uzyskać wpis w kodeksie. Następnie wchodzimy do tunelu i idziemy dalej prosto.
- Wchodzimy do większego pomieszczenia z napisem HEAVEN. Przeszukujemy skrytkę z zasobami.
- Idziemy w górę pomieszczenia i podążamy za znacznikiem. Docieramy do miejsca z kolejnymi zwłokami kolonisty Quen. Badamy zwłoki.
- Idziemy schodami w górę. Na górze skręcamy w prawo. Docieramy do pomieszczenia ze starożytną skrytką [19] i dziennikiem głosowym [20]. Przeszukujemy skrytkę i skanujemy dziennik. W skrzynce znajduje się nowa broń – proca Młot Niebios. Odwracamy się w prawo. Znajdujemy tam Błyszczak [21].
- Robimy zwrot o 180 stopni i wchodzimy do okrągłego pomieszczenia, w którym znajduje się kilka skrytek do złupienia oraz zwój do zeskanowania.
- Udajemy się w stronę znacznika misji. W pomieszczeniu z drzwiami wysłuchujemy krótkiej wymiany zdań między Aloy a Seyką, a gdy na drzwiach pokaże się okrągły, niebieski znacznik, wyważamy je. Znajdziemy się w pomieszczeniu z hologramem kuli. W poszukiwaniu wskazówek udajemy się w lewo i wchodzimy po schodach, aż dotrzemy do zablokowanych drzwi. Aloy skomentuje, że potrzebny jest kod dostępu.
Kod dostępu i mieszkanie Londry
- Zabieramy się więc do szukania kodu. Wracamy do głównej sali z hologramem, podchodzimy do interaktywnej konsoli i używamy jej [22]. Włączy się zapis audio. Po jego przesłuchaniu ponownie aktywujemy konsolę [22].
- Za pomocą strzałek na kontrolerze wybieramy daty i najeżdżamy na poszczególne komety w celu znalezienia wskazówek z cyframi kodu.
- Cyfry kodu [23] znajdziemy w zapisach z następujących lat i komet:
- Rok 2050, Asteroida Ophelia, Liczba: 3
- Rok 2054, Asteroida Juliet, Liczba: 2
- Rok 2061, Asteroida Caliban, Liczba: 8
- Rok 2056, Asteroida Katherina, Liczba: 5
- Gdy mamy już kod: 3285, wracamy do zamkniętych drzwi i wpisujemy go w panel po prawej stronie.
- Wchodzimy do pokoju – jest to stare mieszkanie Waltera Londry. Badamy przedmioty, które się w nim znajdują.
- Włączamy holoprojektor. Po włączeniu holoprojektora naszym oczom ukaże się Walter Londra.
- Po obejrzeniu hologramu, ruszamy dalej. Wracamy do głównej Sali z hologramem planety, po drodze zwracając uwagę na skrytkę z zasobami.
- Podążamy za wskaźnikiem misji aż dotrzemy do drzwi. Za drzwiami po prawej stronie znajduje się wiadomość tekstowa. Po jej zeskanowaniu wychodzimy na zewnątrz.
Walka z grupą maszyn: Jastrząbłyski Ogniste, Brzytwopióry i Solarptaki
- Zaraz po wyjściu czeka nas walka z Jastrząbłyskiem Ognistym i Brzytwopiórem. Pierwsze dwie maszyny najlepiej zniszczyć z ukrycia, kryjąc się w wysokiej trawie. Po pokonaniu obu przeciwników udajemy się w stronę skarpy i przechodzimy przez most.
- Trzeba być bardzo ostrożnym, ponieważ za mostem czeka całe stado maszyn. Najbezpieczniej jest skradać się w wysokiej trawie i atakować z ukrycia. Można w ten sposób zlikwidować większość przeciwników.
- Potyczka obejmuje 3 typy maszyn: Jastrząbłyska Ognistego, Brzytwopióra oraz Solarptaka. Największym wyzwaniem jest zdecydowanie ten ostatni typ, ponieważ posiada tarczę i atakuje wiązkami plazmy. W starciu z Jastrząbłyskami Ognistymi najlepiej atakować wrażliwe miejsca na dziobie oraz brzuchu [24] i korzystać z lodowej amunicji. W przypadku Brzytwopióra najlepiej atakować wrażliwe miejsca na nogach i ogonie [25], również korzystając z lodowej amunicji. Natomiast Solarptaki najlepiej atakować amunicją z czyściwodą oraz celować we wrażliwe miejsca na płucach oraz głowie [26]. Pomocna może okazać się też wyrzutnia lin.
- Po skończonej walce podchodzimy do posągu i badamy maszynerię, która się pod nim znajduje.
- Oglądamy cutscenkę i tym samym kończymy misję. Jednocześnie rozpoczynamy kolejne zadanie Gwiazdy w ich oczach.
Nagrody za ukończenie zadania:
- +32800 Punktów doświadczenia
- +3 punkty umiejętności
Następnie: Horizon Burning Shores - Gwiazdy w ich oczach
Spis treści: Horizon Forbidden West Burning Shores - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Horizon Burning Shores - Na Płonący Brzeg