Horizon Burning Shores - Ostatni Występ, zakończenie
Ostateczna walka z Horusem i Walterem Londrą.
Zadanie Ostatni występ w Horizon Forbidden West Burning Shores rozpoczyna się automatycznie i jest bezpośrednim następstwem misji Dla jego rozrywki.
Przed kontynuacja wątku głównego warto uzupełnić zapasy i sprawdzić towary lokalnych sprzedawców Rozbitkowa - w szczególności tych, którzy oferują ekwipunek za nową walutę w formie Błyszczaka.
Na tej stronie:
Droga do systemu chłodzenia
- Misję zaczynamy od rozmowy z Seiką W tym celu podróżujemy do znacznika [1] . Przy ognisku klikamy opcję zaczekaj na Seikę [1]. Oglądamy cutscenkę.
- Jeżeli jesteśmy gotowi, to wybieramy główną opcję dialogową.
- Aby zakłócić działanie olbrzymiej maszyny, musimy zniszczyć system chłodzenia. Ruszamy więc w stronę znacznika. Podążamy wzdłuż wąwozu. Na końcu drogi szybujemy w dół do wysokiej trawy.
- Pozostając ukrytym w wysokiej trawie, po cichu likwidujemy napotkane Skaziciele. Maszyny są podatne na amunicję ogniową, dlatego najlepiej celować w wybuchowe beczki [2], które znajdują się w przestrzeni walki. Oprócz tego atakujemy też wrażliwe elementy [3] maszyn.
- Po wygranej walce przeszukujemy skrzynkę z zapasami [4].
- Podążamy dalej w stronę znacznika wchodzimy na drabinę.
- Od tej pory będziemy musieli uważać. Macki maszyny stanowią dla nas duże zagrożenie i zadają spore obrażenia przy kontakcie. Staramy się ukrywać w wysokiej trawie i po cichu przechodzić do kolejnych lokacji.
- UWAGA: w trakcie podróży będziemy musieli zmierzyć się z dodatkowymi maszynami, które również staramy się likwidować po cichu.
- Niebieskie światło [5] padające z reflektora macki wyznacza obszar, w którym macka nas widzi. Jeżeli znajdziemy się w tej przestrzeni to nas zaatakuje. Staramy się więc nie wychylać i czekamy na moment, w którym się odwróci. Następnie kontynuujemy podróż - robimy to żwawo ponieważ każde opóźnienie może skutkować atakiem przeciwnika.
- W pewnym momencie dotrzemy do ściany z ogniskrą [6]. Należy ją podpalić. Wybuch zwróci uwagę macki - bardzo możliwe że nas wtedy zobaczy. W takim wypadku należy wykonać unik przed atakiem i jak najszybciej przejść przez ścianę.
- Za ścianą przeszukujemy skrytkę z zapasami [7]. Idąc dalej drogą po prawej stronie natkniemy się na Błyszczak [8], a potem na kolejną skrzynkę z zapasami [9].
- Wspinamy się po drabinie. Na górze od razu chowamy się w wysokiej trawie. W tym obszarze będziemy musieli uważać zarówno na mackę [10], jak i Skazicieli [11].
- Czekamy na odpowiedni moment i przechodzimy do wysokiej trawy po lewej stronie.
- Czynność powtarzamy aż dotrzemy do znacznika. W przypadku wykrycia, niszczymy maszynę, która nas zobaczyła i jak najszybciej próbujemy się schować w wysokiej trawie.
- UWAGA: nie należy szukać konfrontacji z macką, ponieważ nie możemy wygrać na tym etapie.
- Wspinamy się na ścianę.
- Idziemy wzdłuż ścieżki. Po drodze napotkamy skrytkę z zapasami.
- Idziemy dalej. Znajdujemy drugą skrytkę z zapasami. Następnie przeskakujemy przez dziurę.
- Wspinamy się na ścianę. Na górze chowamy się w wysokiej trawie. Musimy odwrócić uwagę macki i Skaziciela. W tym celu strzelamy w ścianę z różowymi kryształami [12]. Następnie prędko przechodzimy do kolejnej wysokiej trawy. Jeżeli zostaniemy wykryci, nie wchodzimy w walkę tylko biegniemy w stronę znacznika.
Zniszczenie systemu chłodzenia
- Wspinamy się na kolejną półkę skalną i wychodzimy tuż obok pierwszego generatora chłodzenia. Aby się do niego dostać i go wyłączyć będziemy musieli zlikwidować Wdrapulce. W tym celu atakujemy wrażliwe części [13] maszyn. Zwracamy też uwagę na pobliską skrzynkę z zasobami [14].
- UWAGA: Bardzo możliwe, że Seyka przyciągnie uwagę maszyn, w takim wypadku potyczka stanie się łatwiejsza, bo skupią swój atak na naszej towarzyszce.
- Po pokonaniu Wdrapulców podchodzimy do systemu chłodzenia i wysuwamy radiator. Czekamy aż Seyka w niego strzeli. Czynność powtarzamy na drugim urządzeniu, z tą różnicą, że teraz my będziemy strzelać, a Seyka wysunie radiator. Następnie oglądamy cutscenkę.
Walka z bossem: Horus
- Horus próbuje się schłodzić. Musimy za nim podążać aby go zniszczyć. Podążamy przed siebie wykonując cykl zręcznościowych akcji i przeskakując pomiędzy różnymi półkami. Uważamy, żeby nie spaść.
- Po wylądowaniu na ziemi celujemy we wrażliwy punkt maszyny [15] i strzelamy. Najlepiej skorzystać z umiejętności spowolnienia czasu, ponieważ maszyna pozostaje w ciągłym ruchu.
- W pewnym momencie maszyna zacznie się obracać. To tu rozpoczyna się właściwa potyczka. Naszym zadaniem jest atakować wrażliwy punkt maszyny. Aby w niego trafić musimy pozostać w ciągłym ruchu. Horus posiada kilka rodzajów ataku.
- Po pierwsze maszyna będzie przyzywać dodatkowych Skazicieli.
- Oprócz tego dysponuje atakiem obszarowym w formie impulsu energetycznego, tworzącego ścianę prądu. Aby go uniknąć musimy wyjść poza obszar rażenia.
- Maszyna używa również działek obronnych, które można zniszczyć.
- UWAGA: Każdy z ataków Horusa zadaje duże obrażenia więc z całych sił staramy się unikać ciosów.
- W kolejnej fazie walki musimy przeskanować radiator z boku Horusa. Robimy to. Następnie pokonujemy Skazicieli i wdrapujemy się na jedną z nóg maszyny.
- Wspinamy się na nogę oznaczoną niebieskimi plamami. Wskakujemy na nią z półki skalnej położonej po prawej stronie przestrzeni. Następnie wspinamy się w górę, uważając na niebieskie i czerwone plamy. Niebieskie zadają obrażenia od prądu, a czerwone od ognia.
- Na końcu wspinaczki, odskakujemy od półki i przyciągamy się hakiem do punktu zaczepienia [16] . Aloy zniszczy osłonę radiatora i będziemy mogli go zaatakować za pomocą strzał.
- Atakujemy radiator [17], uważając na wieżyczkę obronną oraz nowy atak obszarowy w formie pocisków namierzanych laserowo.
- Po zadaniu maszynie wystarczających obrażeń, Horus zacznie się poruszać w stronę wody.
- Płyniemy w jego stronę i rozpoczynamy kolejną fazę walki.
- W tej fazie maszyna będzie korzystać z torped, pocisków namierzanych laserowo, działek obronnych oraz ataku mackami.
- Wykonujemy uniki i czekamy, aż zaatakuje odnóżami. Po ataku będziemy mieć moment na zniszczenie radiatorów znajdujących się w mackach [18]. Strzelamy w nie i powtarzamy schemat, aż do zniszczenia ostatniej macki. Będziemy musieli zniszczyć 4 radiatory.
- Po zniszczeniu radiatorów będziemy musieli atakować rdzeń.
- Po zadaniu wystarczających obrażeń oglądamy przerywnik filmowy.
Walka z bossem: Walter Londra
- Odzyskujemy kontrolę pod wodą. Płyniemy w stronę maszyny, odbijając się od określonych półek w celu uzyskania szybkości.
- Podpływamy do otworu świecącego na niebiesko i wyważamy blokadę.
- Znajdujemy się w środku Horusa. Podążamy za znacznikiem w górę, skacząc z półki na półkę. W trakcie drogi uważamy na obrażenia od prądu.
- UWAGA: półki są ruchome i można z nich spaść, jeśli nie wyczujemy odpowiedniego momentu.
- Wchodzimy do tunelu i na jego końcu skaczemy w dół. Znajdujemy się w kolejnym tunelu - tym razem jest trudniej, bo musimy ukrywać się przed falami prądu.
- Na końcu ścieżki skręcamy w lewo. Zeskakujemy w dół i znajdujemy się w kolejnym tunelu. Idziemy do końca drogi i otwieramy wywietrznik.
- Czeka nas ostateczne starcie z Walterem Londrą. Walka wbrew pozorom nie jest trudna. Walter atakuje na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest ściana prądu, w stronę której wystarczy w odpowiednim momencie wykonać unik, aby nie ponieść obrażeń.
- Drugim atakiem jest rozpalanie podłogi w określonych obszarach planszy. Należy po prostu nie wchodzić w ten obszar.
- Najpierw musimy zniszczyć osłonę Londry, aby to zrobić należy zniszczyć 6 łączeń [19] między kablami. Unikamy ataków Londry i rozwalamy pierwsze 4 łączenia pomiędzy kablami, a następnie skupiamy atak na 2 kolejnych.
- Dalej, kierujemy się do 2 rozdzielni, aby pozbawić Waltera zasilania. W ten sposób osłona przeciwnika będzie się co jakiś czas wyłączać.
- Taktyka na zniszczenie kolejnych 6 łączeń [20] jest prosta. Unikamy ataków Waltera, czekamy, aż jego osłona się wyłączy, a następnie atakujemy łączenia. Powtarzamy do zniszczenia ostatniego celu.
- UWAGA: od tej pory Londra będzie wpuszczał w naszą stronę latające ładunki elektryczne, które musimy zniszczyć za pomocą łuku. Jeżeli podlecą za blisko to otrzymamy duże obrażenia.
- Następnie podchodzimy do Londry i za pomocą włóczni niszczymy procesor kulisty.
- Oglądamy cutscenkę. Następnie wysłuchujemy rozmowy Aloy z Sylensem.
Zakończenie dodatku i pożegnanie z Seyką
- Idziemy do znacznika i rozmawiamy z Seyką i Admirałem [21]. Oglądamy cutscenkę.
- Opcjonalnie idziemy porozmawiać z siostrą Seyki – Kilą [22].
- Podążamy do punktu, w którym zaczęliśmy rozgrywkę z dodatku i poznaliśmy Seykę. Rozmawiamy z Seyką [23].
- UWAGA:w tym momencie istnieje możliwość wyznania wzajemnych uczuć miłosnych przez Aloy i Seykę oraz zbliżenia w formie pocałunku. Aby uzyskać taki rezultat, należy wybrać opcję dialogową oznaczoną sercem.
Nagrody:
- +40000 punktów doświadczenia
- +4 punkty umiejętności
- Tatuaż: Wizja widma
- Gratulacje! Ukończyłeś główny wątek fabularny dodatku Horizon Forbidden West: Burning Shores. Ale to nie koniec przygody! Być może pozostały ci jeszcze misje poboczne oraz znajdźki.
Spis treści: Horizon Forbidden West Burning Shores - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Horizon Burning Shores - Dla jego rozrywki