Horizon Forbidden West opóźniono, by uniknąć nadgodzin
Komfort pracy deweloperów najważniejszy.
Horizon Forbidden West ukazało się wczoraj, ale początkowo gra miała trafić do sprzedaży jeszcze w ubiegłym roku. Teraz twórcy z Guerilla Games wyjaśniają, że premierę opóźniono, by uniknąć crunchu, czyli pracy po godzinach.
O powodach opóźnienia pozycji wypowiedział się reżyser projektu - Mathis De Jonge - w rozmowie z holenderskim serwisem NU.nl. Jak wyjaśnia, priorytetem było zapewnienie komfortu deweloperom odpowiedzialnym za tytuł.
- Horizon Forbidden West mógłby ukazać się pod koniec ubiegłego roku, ale wtedy musielibyśmy pracować po godzinach. Ludzie muszą mieć możliwość odpoczynku i spędzenia urlopu z przyjaciółmi lub rodziną. To miało wpływ na decyzję o wydaniu gry dopiero teraz - tłumaczy.
Zobacz także: Horizon Forbidden West - Poradnik, Solucja
- Jesteśmy świadomi wad crunchu, więc bierzemy to pod uwagę podczas planowania działań. Posłużę się przykładem: w święta Bożego Narodzenia powiedzieliśmy, że nie będzie pracy i że każdy może wziąć dwutygodniowy urlop. Firma była zamknięta, nie można było nawet do niej wejść - mówi.
De Jonge jednocześnie przyznaje, że są osoby, które lubią pracować po godzinach i nie potrzebują świątecznych przerw. Guerilla Games nie zamierza ograniczać możliwości takich deweloperów, ale jako studio chce wysłać „bardzo silny sygnał”.
Crunch jest częstym zjawiskiem, który pojawia się w dużych studiach pokroju Rockstar Games. Twórcy Horizon Forbidden West nie są jednak jedynym zespołem Sony, jakiemu udało się uniknąć nadgodzin - Insomniac Games przygotowało Ratchet & Clank: Rift Apart w standardowym czasie pracy.