Skip to main content

Horizon Forbidden West - Osobliwość

Finał. Aloy i towarzysze ruszają do bazy Zenitów.

Pora na finał Horizon Forbidden West. Misja Osobliwość jest najdłuższą z całej gry i składa się w większości z walki, dlatego przygotuj się - wyposaż różne rodzaje amunicji i pułapek, wydaj punkty talentów.

Jeśli nie masz zalecanego przez grę poziomu doświadczenia, radzimy wykonać parę misji pobocznych, by zdobyć odpowiedni level.


Na tej stronie:


Do bazy Zenitów

Na początku zadania musisz po prostu wrócić do bazy. Po krótkiej scence idź do sali GAI, gdzie możesz zwołać towarzyszy - to zacznie dłuższą scenkę. Następnie możesz jeszcze, jeśli chcesz, porozmawiać z przyjaciółmi. Główny cel to jednak udanie się na południe, do punktu zbiórki (1). Gdy dotrzesz na miejsce, wybierz opcję wezwania towarzyszy.

Zacznie się kolejna scenka. Gra zapyta cię, czy jesteś gotowy do podjęcia się misji - ale nie przejmuj się. Po finale można bez problemu kontynuować eksplorację świata czy szukanie znajdziek. Wezwij więc sojuszników i obejrzyj scenkę do końca. Traficie po niej na wyspę z bazą Zenitów. Idź do przodu, a na pierwszej polanie pojawią się dwa Widma (2). Musisz je zniszczyć lub ominąć.

Aloy walczyła już z Widmami wcześniej, ale przypomnijmy najważniejsze porady:

  • Widma są wrażliwe na kwas i plazmę, wykorzystaj to
  • korzystaj z wybuchowych zbiorników, które znajdziesz prawie w każdej lokacji z Widmami
  • staraj się oderwać działka (3), by potem z nich skorzystać

Po walce ruszaj dalej. Musisz wspiąć się po skale na końcu polany. W jaskini przeskocz nad przepaścią (4), by dostać się na drugą stronę i dotrzeć do wyjścia. Trafisz na kolejną polanę.

Ponownie spotkasz Widma, które możesz pokonać lub ominąć, skradając się w wysokiej trawie. Ten etap jest dosyć powtarzalny - w sumie trafisz jeszcze trzy razy na grupy Widm, ale scenariusz zawsze wygląda identycznie. Walczymy lub skradamy się, przechodzimy nieco dalej liniową trasą misji i ponownie walczymy lub skradamy się.

Kiedy wreszcie dotrzecie dalej, po spotkaniach z Widmami, zacznie się scenka. Po niej przejdziecie po skale na jeszcze jedną polanę, gdzie można już łatwo ominąć walkę skacząc z głazu w stronę przejścia dalej. Traficie do wąwozu, w którym zaatakuje was ostatnie Widmo.

W walce pomogą wam inni sojusznicy. Po starciu i krótkiej scence ruszaj w stronę ikony misji. Droga jest tu liniowa. Gdy po kolejnej scence ruszysz w stronę bazy już w pojedynkę, koniecznie pozbieraj zasoby (5) ze skrzyń, bo zaraz zacznie się starcie z minibossem.


Erik - walka przy windzie

Kiedy spróbujesz włączyć windę, pojawi się Erik, jeden z Zenitów. Tym razem na szczęście możesz zadawać mu obrażenia, choć jest bardzo wytrzymały. Jest podatny na obrażenia od ognia i mrozu (6), co zauważysz, gdy go zeskanujesz. Szczególnie dobry w tej walce jest ogień.

Wykorzystuj więc odpowiednią amunicję. Co ważne, cały czas trzymaj dystans. Przebywanie zbyt blisko grozi słabym czasem reakcji na ataki wręcz. Pozostając na większej odległości, musisz tylko unikać ataków dystansowych. Jeśli na ziemi pozostają jakiekolwiek elementy (7) po atakach Erika, szybko od nich odskakuj, bo po chwili wybuchają.

Pamiętaj, że gdy wróg wyskakuje w powietrze, to zapewne zaatakuje pociskami, ale może też zdarzyć się, że skoczy do Aloy z ostrzem. Bardzo ważne jest uważne obserwowanie przeciwnika. Warto też zaznaczyć, że pułapki nie przydadzą się w tej walce. Erik rzadko daje się w nie wciągnąć.

Po walce użyj terminalu windy, by wjechać na piętro. W pewnym momencie winda stanie - musisz się wspinać na samą górę. Droga jest na szczęście prosta. Najpierw wchodzisz po ścianie, a potem po schodach i zardzewiałych elementach elewacji.

Na samym szczycie aktywuj konsolę przed białymi drzwiami. Zacznie się scenka, a po niej - walka z ostatnim bossem.


Boss: Widmo Prime

Widmo Prime, czyli maszyna obsługiwana przez Tildę, jest wrażliwe na obrażenia od kwasu, a także od plazmy. Szczególnie jednak polecamy wykorzystywać strzały kwasowe.

Ta walka to starcie na wytrwałość i cierpliwość. Musisz po prostu jak najczęściej trafiać w elementy pancerza (8) z przodu maszyny. Po jakimś czasie odsłonią się w tych miejscach bardziej wrażliwe punkty.

Widmo Prime dysponuje wieloma rodzajami ataków. Niebezpiecznie są szczególnie lasery, które podążają za Aloy, ale też podpalają podłoże. Gdy tylko się pojawią, biegnij w jedną stronę sprintem i wykonaj unik w ostatniej chwili.

Uważaj też na atak rakietami. Na ziemi zobaczysz oznaczenia (9), wskazujące, gdzie spadną pociski. Najlepiej uciekać przed tym atakiem do przodu, w stronę bossa.

Gdy boss obraca się w powietrzu lub podskakuje i bierze zamach, to niemal na pewno wykona atak z doskoku, chcąc przygnieść Aloy. Na szczęście ten atak dosyć łatwo rozpoznać. Uniki przy takich atakach wykonuj w ostatniej chwili.

Pod koniec walki Prime zacznie stosować atak pojedynczym laserem. W miejscu, w którym laser dotyka ziemi, po chwili nastąpi potężna eksplozja. Uciekaj jak najdalej od razu.

Na koniec warto jeszcze zwrócić uwagę, że na arenie są skrzynie z zasobami (10), także leczącymi. Trudno je przeoczyć, bo zlewają się z tłem.

Kiedy w końcu pokonasz Widmo Prime, zacznie się dłuższa cut-scenka. Potem zobaczysz napisy końcowe, po których Aloy znajdzie się w bazie. Możesz kontynuować przygodę w otwartym świecie, ale to koniec głównego wątku.

Spis treści: Horizon Forbidden West - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Horizon Forbidden West - Na skrzydłach dziesiątki

Zobacz także