Horizon Forbidden West - Poradnik, Solucja
Opis przejścia, zadania poboczne, aktywności i sekrety.
Witajcie! Przed wami poradnik do Horizon Forbidden West, kontynuacji gry, która ponownie zabiera nas do świata będącego połączeniem prehistorii z zaawansowaną technologią. Maszyny przypominające zwierzęta lub dinozaury kroczą wśród ludzi, którzy gromadzą się w plemiona.
Powracająca z pierwszej części Aloy wyrusza na tytułowy Zakazany Zachód, by znaleźć źródło plagi niszczącej całe krainy. Do odkrycia jest ogromna mapa przepełniona przemyślanymi wyzwaniami i aktywnościami.
Życzymy dobrej zabawy i wysokiej celności w walce z maszynami w Horizon Forbidden West!
Spis treści poradnika - skocz do sekcji na tej stronie:
- Porady i rozgrywka
- Opis przejścia - misje główne
- Zadania poboczne
- Znajdźki, sekrety i dodatkowe aktywności
- Interfejs i wskazówki
Porady i rozgrywka
Zaczynamy od opisu zasad rządzących światem oraz walką i ekwipunkiem. Dowiesz się tu, jak w pełni wykorzystywać systemy gry, by przetrwać w niekorzystnych warunkach.
Kwestie techniczne
- Horizon Forbidden West - sterowanie na PS5 i PS4
- Horizon Forbidden West - tryby graficzne na PS5
- Horizon Forbidden West - zapisywanie i wczytywanie gry
Podstawy
- Horizon Forbidden West - najlepsze porady na start
- Horizon Forbidden West - szybka podróż: ogniska i pakiet szybkiej podróży
- Horizon Forbidden West - czerwona roślina na ścianie, Ognioskra
- Horizon Forbidden West - metalowy kwiat: co to jest, jak użyć
- Horizon Forbidden West - przyspieszanie czasu i zmiana pory dnia
- Horizon Forbidden West - jak zdobyć maskę do nurkowania
- Horizon Forbidden West - leczenie, odzyskiwanie zdrowia
- Horizon Forbidden West - Napad maszyn: jak grać, zasady
- Horizon Forbidden West - jak zdjąć hełm, opaskę, czapkę
- Horizon Forbidden West - wierzchowiec: przywołanie, naprawa
- Horizon Forbidden West - soczewki sygnałowe: co z nimi zrobić
- Horizon Forbidden West - co zrobić z czarnymi skrzynkami
- Horizon Forbidden West - co zrobić z ozdobami z ruin
- Horizon Forbidden West - dominacja maszyn i Kotły
- Horizon Forbidden West - schowek, skrytka
- Horizon Forbidden West - jaki jest maksymalny poziom postaci
Rozwój postaci
- Horizon Forbidden West - rozwój postaci
- Horizon Forbidden West - drzewka umiejętności, kupowanie zdolności
- Horizon Forbidden West - ulepszanie broni i ubioru
- Horizon Forbidden West - sploty i zwoje
Walka
- Horizon Forbidden West - walka z maszynami: w które części celować
- Horizon Forbidden West - skradanie i cicha eliminacja wrogów
- Horizon Forbidden West - jak odrywać i odczepiać części maszyn
- Horizon Forbidden West - wszystkie żywioły i efekty: jak nałożyć na wrogów
- Horizon Forbidden West - techniki broni i Kondycja z bronią
- Horizon Forbidden West - Przypływ Odwagi i Odwaga
- Horizon Forbidden West - jaki typ broni wybrać
- Horizon Forbidden West - jaki rodzaj łuku wybrać
Broń i ekwipunek
- Horizon Forbidden West - więcej strzał i innej amunicji: jak zwiększyć limit
- Horizon Forbidden West - tworzenie przedmiotów, crafting
- Horizon Forbidden West - Grynszpan, zielony kryształ
- Horizon Forbidden West - tworzenie strzał i innej amunicji
- Horizon Forbidden West - wywary, mikstury: wytwarzanie i używanie
Kupcy i usługi
- Horizon Forbidden West - kucharze i jedzenie
- Horizon Forbidden West - artysta: farby do twarzy, makijaż
- Horizon Forbidden West - farbiarka: farbowanie ubioru
Opis przejścia - misje główne
Wyruszamy na przygodę fabularną razem z Aloy. Poniżej znajdziesz kompletny opis przejścia wszystkich misji głównych, dzięki któremu bez problemu dotrzesz do finału opowieści.
- Horizon Forbidden West - opis przejścia: zadania główne
- Horizon Forbidden West - czy można grać po zakończeniu
- Horizon Forbidden West - Sięgnąć gwiazd
- Horizon Forbidden West - Na czubku lancy
- Horizon Forbidden West - Ku granicy
- Horizon Forbidden West - Ambasada
- Horizon Forbidden West - Wrota śmierci
- Horizon Forbidden West - Umierająca kraina
- Horizon Forbidden West - Oko Ziemi
- Horizon Forbidden West - Pęknięte niebo
- Horizon Forbidden West - Kulrut
- Horizon Forbidden West - Kolebka Ech
- Horizon Forbidden West - Morze piasku
- Horizon Forbidden West - Nasiona przeszłości
- Horizon Forbidden West - Grobowiec Faro
- Horizon Forbidden West - Gemini
- Horizon Forbidden West - To, co pozostało
- Horizon Forbidden West - Na skrzydłach dziesiątki
- Horizon Forbidden West - zabić, czy oszczędzić Regallę: konsekwencje wyboru
- Horizon Forbidden West - Osobliwość
Zadania poboczne
Oś fabularna to oczywiście nie wszystko, czym można zajmować się w dużym świecie gry. Twórcy przygotowali mnóstwo zadań dodatkowych, a każde opowiada ciekawą historię i przedstawia nowych bohaterów.
- Horizon Forbidden West - Cienie przeszłości
- Horizon Forbidden West - Cień na zachodzie
- Horizon Forbidden West - Dostawa zapasów
- Horizon Forbidden West - Droga zmierzchu
- Horizon Forbidden West - Granica opłacalności
- Horizon Forbidden West - Huk i dym
- Horizon Forbidden West - Kłopoty po szyję
- Horizon Forbidden West - Kolcogrzbiety
- Horizon Forbidden West - Korzenie, które leczą
- Horizon Forbidden West - Krew za krew
- Horizon Forbidden West - Marsz żołnierza
- Horizon Forbidden West - Muszę wiedzieć
- Horizon Forbidden West - Plemię z daleka
- Horizon Forbidden West - Płonące kwiaty
- Horizon Forbidden West - Potop
- Horizon Forbidden West - Pragnienie łowów
- Horizon Forbidden West - Rana na piasku
- Horizon Forbidden West - Siła sygnału
- Horizon Forbidden West - Starodrzew
- Horizon Forbidden West - Sygnały słońca
- Horizon Forbidden West - Szczypta odwagi
- Horizon Forbidden West - Taras
- Horizon Forbidden West - Wrota zagłady
- Horizon Forbidden West - Zawołanie i odpowiedź
- Horizon Forbidden West - Rozświetlić noc
- Horizon Forbidden West - Brzemię dowódcy
- Horizon Forbidden West - Dolina poległych
- Horizon Forbidden West - Druga zwrotka
- Horizon Forbidden West - Krwawidław
- Horizon Forbidden West - Nauka napadu maszyn
- Horizon Forbidden West - Pamiątka
- Horizon Forbidden West - Polowanie ku pamięci
- Horizon Forbidden West - Smak zwycięstwa
- Horizon Forbidden West - Świecić przykładem
- Horizon Forbidden West - We mgle
- Horizon Forbidden West - W rozkwicie
- Horizon Forbidden West - Wybuch albo niewypał
- Horizon Forbidden West - Wyłamane zamki
- Horizon Forbidden West - Zabronione dziedzictwo
- Horizon Forbidden West - Zalew sprawiedliwości
- Horizon Forbidden West - Zatopiona nadzieja
- Horizon Forbidden West - Brzmienie metalu
- Horizon Forbidden West - Droga do domu
- Horizon Forbidden West - Nauka napadu maszyn
- Horizon Forbidden West - Pierwszy lot
- Horizon Forbidden West - To, co utracono
- Horizon Forbidden West - Wygórowane ambicje
- Horizon Forbidden West - Wytrwała
Znajdźki, sekrety i dodatkowe aktywności
Produkcja Guerrilla Games kryje na mapie kilka rodzajów znajdziek i dodatkowych aktywności, które oferują cenne nagrody.
Żyrafy:
Ruiny z reliktem:
Vista Point:
Czarne skrzynki:
Wieże sygnałowe:
Drony badawcze:
Totemy wojenne:
Interfejs i wskazówki
Interfejs i ikony na ekranie - zapoznaj się z oznaczeniami, które będziesz widział podczas rozgrywki. Uwaga: żeby włączyć pełny interfejs, należy przesunąć palcem w górę po panelu dotykowym kontrolera.
- Stan zdrowia, wyrażony paskiem i liczbą
- Nazwa śledzonego zadania i aktualny cel
- Liczba jagód leczniczych w ekwipunku
- Podręczne menu przedmiotów. Liczby nad zielonym plusem wskazują aktualną i maksymalną liczbę jagód leczniczych w torbie
- Kompas. Widzisz na nim najbliższe aktywności i wyzwania
- Pasek Kondycji z bronią i aktualnie wybrana Technika broni
- Pasek Odwagi i aktualnie wybrany Przypływ Owagi
- Aktualnie wybrana broń i amunicja
- Pasek poziomu postaci
- Liczba dostępnych do wydania punktów umiejętności
Wskazówki na start:
- Odłóż eksplorację głębin na później - w pewnym momencie gry zdobędziesz maskę do nurkowania, która znacznie ułatwi zadanie.
- Nie strzelaj bezmyślnie w losowe części maszyn, za pomocą losowej amunicji. Najpierw poznaj ich słabości na żywioły oraz słabe punkty.
- W ustawieniach możesz włączyć opcję, która automatycznie podświetla elementy, na które możesz się wspiąć.
- Jeśli nie masz przy sobie jakiegoś surowca, niekoniecznie oznacza to, że nie masz go wcale - być może znajduje się w schowku.
- Po użyciu Przyciągacza na punkcie zaczepienia, możesz nacisnąć kółko, by Aloy natychmiast wyskoczyła w powietrze po zakończeniu przyciągania.
- Niewielkie maszyny możesz powalić za pomocą silnego ciosu włócznią, ale nie zadziała to na większych przeciwników.
- Dominację maszyny możesz przeprowadzić tylko, jeśli cię nie dostrzegła.
- Jeśli nie widzisz czegoś w szybkim menu wyboru przedmiotów, przytrzymaj strzałkę w dół, potem na dowolnym przedmiocie naciśnij kwadrat, a potem poszukaj zguby w oknie, które się otworzy.
- Pamiętaj, że możesz oznaczać części maszyn podczas ich skanowania. Pozwoli to łatwiej skupić się na słabych punktach lub wycelować w część, której potrzebujesz.
- Korzystaj z automatycznego generowania zleceń na surowce lub inne przedmioty. Jeśli brakuje ci czegoś do ulepszenia lub wytworzenia dominacji, możesz nacisnąć trójkąt w menu tworzenia, a gra wskaże ci, gdzie to zdobyć.
- Strzelanie do wroga bez nałożenia na niego jednego z efektów nie zada mu zbyt dużych obrażeń.
- Odłączaj ofensywne części maszyn, np. działka, by pozbawić ich jednego z ataków i ułatwić sobie walkę.
Co wydarzyło się w Horizon Zero Dawn
Akcja poprzedniej gry z serii rozgrywa się w 31. wieku. Po wielkiej apokalipsie ludzkość cofnęła się w rozwoju i prowadzi życie niczym w prehistorii, gromadząc się w plemionach i sprytnie wykorzystując znajdowane surowce do przeżycia. Po świecie kroczą też maszyny, wyglądem i zachowaniem przypominające różne zwierzęta i dinozaury.
Wspomniane maszyny pochodzą jeszcze z 2048 roku, kiedy to światowej klasy biznesmen Ted Faro stworzył armię robotów zdolnych do reprodukcji i uzupełniania paliwa w formie biomasy. Mechaniczni słudzy mieli za zadanie łagodzić protesty i niepokoje społeczne związane z narastającym globalnym ociepleniem.
Maszyny zbuntowały się i zagroziły całkowitym „wyczyszczeniem” Ziemi z ludzi. Na ratunek pospieszyła naukowiec Elizabet Sobeck, jednak zamiast ocalić ludzkość, postanowiła zwyczajnie dać jej drugą szansę po zakończeniu plagi. W tym celu powstał program Gaja, czyli skomplikowana sztuczna inteligencja odpowiedzialna za odrodzenie ludzkości i całej planety po katastrofie.
Gaja składała się z szeregu podfunkcji, w tym Hadesa, który miał „zresetować” cykl, gdyby plan się nie powiódł. Wszystkie podfunkcje odłączyły się jednak od Gai, wliczając w to Hadesa, który dążył do zapisanego w swoim kodzie planu, czyniąc maszyny na Ziemi wrogie ludziom.
By ocalić ludzkość, GAIA stworzyła klona Elizabet Sobeck i zostawiła ją na wychowanie plemieniu Nora. Tą dziewczynkę znamy właśnie jako Aloy, jednak główna bohaterka przez dłuższą część fabuły Zero Dawn nie wie, kim naprawdę jest.
Z pomocą tajemniczego podróżnika Sylensa, Aloy eksploruje świat, finalnie poznając mroczną historię Ziemi. Powstrzymuje też kult zwany Zaćmieniem, który czci maszyny i próbuje przywrócić do życia jednostki odpowiedzialne za wyginięcie ludzkości.
Najważniejsze postacie w grze
Varl - wojownik z plemienia Nora, syn dowódczyni grupy. Kiedy kult Zaćmienia wymordował młodzież Nora, połączył siły z Aloy, by się na nich zemścić. Walczył z Aloy ramię w ramię w wielu starciach. Darzy bohaterkę szacunkiem i dzieli z nią wyznawane wartości.
Elizabet Sobeck - jeden z najtęższych umysłów XXI w., twórczyni projektu Nowy Świt i superinteligencji Gai. Aloy jest jej klonem.
Gaja - sztuczna inteligencja kontrolująca system terraformujący Ziemi. W pełni świadoma, wykazująca ludzkie uczucia, zaprojektowana w celu dbania o odrodzone życie na planecie.
Hades - funkcja podrzędna Gai, odpowiedzialna za awaryjny restart systemu, a więc zniszczenie biosfery, w której nie da się przeżyć. Tajemniczy sygnał nieznanego pochodzenia obdarzył go świadomością oraz wrogim nastawieniem, przez co próbował przejąć kontrolę nad Gają, by wywołać kolejne wymieranie na Ziemi. Aby temu zapobiec, Gaja dokonała samozniszczenia.
Ted Faro - światowej klasy biznesmen odpowiedzialny za zniszczenie Ziemi i wymarcie ludzkości.
Sylens - wędrowny badacz, mędrzec i wojownik. Chce dowiedzieć się wszystkiego, co dotyczy początków ludzkości i maszyn. Aloy nigdy nie wie, czy może mu do końca ufać.
Zo - pochodzi z rolniczego plemienia Utaru. Niegdyś pokojowo nastawiona, jednak po doświadczeniu okropieństw, jakich dopuściło się plemię Carja podczas Krwawych Łowów, wystąpiła przeciwko nim. Poświęciła się zapewnieniu swojemu ludowi opieki i pocieszenia.