Skip to main content

Horizon Forbidden West - Sięgnąć gwiazd

Początek gry, dotarcie do ruin i walka ze Ślizgawcem.

Pora na przygodę. Horizon Forbidden West rozpoczyna się od mile widzianego przypomnienia wydarzeń z pierwszej części, a także wyjątkowego charakteru Aloy, czyli głównej bohaterki.

Po scence wprowadzającej przechodzimy od razu do gry. Pierwsza misja - Sięgnąć gwiazd - jest długa, a w dużej mierze pełni też po prostu rolę samouczka i wstępu do historii. Niżej wskazujemy, jak przejść ten etap.


Na tej stronie:


Początek, pierwsi wrogowie

Po scence, gdy zacznie się właściwa gra, musisz zebrać trochę ziół leczniczych. Wciśnij R3, by podświeltać w ten sposób zasoby dookoła. Nad ziołami pojawi się biała ikona listków (1), dzięki czemu łatwo je dostrzec. Zbierz trochę ziół i ruszaj przed siebie.

By zejść do doliny poniżej możesz przejść w lewo, ale radzimy wybrać prawą stronę i zjechać na dół po linie. Przed liną znajdziesz bowiem skrzynię z zasobami (2).

Idź dalej wśród traw i roślin, przejdź mostkiem nad wodą i zejdź po schodach na sam dół. Przeszukaj tam wrak maszyny (3), a następnie gra poleci, żeby zebrać trochę gałęzi morszczynu i wytworzyć strzały.

Następnie strzel w czerwoną blokadę na drabinie, by ją opuścić. Wejdź na górę i podążaj ścieżką do końca przez wielką polanę między wzgórzami. Po drodze możesz przeszukać bagażniki we wrakach samochodów (4)

Gdy przejdziesz dalej, zacznie się krótka scenka wprowadzająca do walki. Stosuj się do instrukcji na ekranie i przytrzymaj R3, żeby włączyć tryb analizowania wrogich maszyn i podświetlania ich czułych punktów. Pamiętaj też, że wciśnięcie R3 podczas celowania z łuku spowalnia upływ czasu. Rozpocznij walkę, strzelając w jeden z czułych punktów przeciwnika. Po starciu z maszynami ruszaj do kolejnej drabiny (5).

Podążaj jedyną dostępną ścieżką, aż dotrzesz do wejścia do ruin. Podejdź do zielonej konsoli (6) i spróbuj się zarejestrować. Potem udaj się do drzwi znajdujących się nieco dalej.


Poszukiwania kopii zapasowej GAI

Idź dalej ścieżką. Trafisz na blokadę, a Varl zwróci uwagę na zwłoki. Zbadaj je. Aloy podniesie część narzędzia. Potem kliknij R3 i zbierz przedmioty podświetlone na różowo (7), a potem użyj warsztatu, żeby stworzyć narzędzie. Przyciągacz pojawi się gotowy do wytworzenia, gdy tylko otworzysz menu warsztatu, podchodząc do stołu.

Teraz podejdź do zablokowanego przejścia. Wyceluj z łuku i wciśnij trójkąt, by zmienić narzędzie na Przyciągacz. Celownik zmniejsza się (8), kiedy celujesz w element, który można wyciągnąć. Użyj narzędzia, żeby z blokady dwa kawały złomu - a przejście zostanie otworzone.

W następnym obszarze musisz przeskoczyć ze skały wyżej. Musisz wcisnąć X w powietrzu, gdy w docelowym punkcie pojawi się ikona (9) oznaczająca możliwość przyciągnięcia się.

Idź w prawo i wspinająć się po ścianie przejdź na drugą stronę, by na końcu opuścić drabinę (10) dla Varla, a potem razem przejdźcie przez drzwi. Zacznie się dłuższa scenka.

Po scence podążaj jedyną ścieżką, za wskaźnikiem misji. Gdy dotrzesz do skały, użyj przyciągacza na fragmencie metalu (11), by odblokować przejście dalej. Idźcie prosto. Zobaczycie fragment wielkiej, pełzającej maszyny - ale na razie to tylko wizualny smaczek.

Zacznie się krótka scenka, po której musicie zlikwidować roboty. Kucaj (kwadrat) i pozostawaj w czerwonej trawie, by pozostawać niewykrytym. Wybierz kamień z podręcznego menu (powinien być ustawiony domyślnie) i wciśnij d-pad w dół, by chwycić kamień do ręki. Przytrzymaj R2 by wycelować i rzucić kamieniem, zwracając uwagę, gdzie upadnie (12). Potem, gdy maszyna zbliży się do tego miejsca, zajdź ją od tyłu i wykonaj ciche zabójstwo przyciskiem R1.

Varl zabije drugiego robota. Pamiętaj, by przeszukać obydwa wraki. Ruszajcie dalej - traficie na kolejną polanę z trzema robotami. Pozbądź się ich w dowolny sposób i ruszajcie dalej ścieżką. Przechodząc obok skażonej, czerwonej trawy miniecie martwego lisa. Wreszcie traficie na wejście do budynku. W środku znajdziecie pułapki (13). Podejdź do nich wolno, by móc je rozbroić.

Idąc dalej traficie do opuszczonego obozu, a gra nauczy cię - instrukcjami na ekranie - jak robić pułapki wybuchowe. Pamiętaj, by regularnie wciskać R3, podświetlać w ten sposób skarby i zasoby. Potem idźcie dalej, do końca korytarza. Musisz się tam wspinać. Na górze traficie na kolejne maszyny. Pamiętaj o skanowaniu i podświetlaniu ścieżki (14) wrogów, by łatwiej można było ich pokonać.

Po pokonaniu maszyn wskakuj na górę (15). Przejdź po uchwytach na ścianie do drzwi. Za nimi jest pomieszczenie i kolejne drzwi. Idź dalej i wspinaj się. Droga jest liniowa. W końcu trafisz do sali z konsolą i holoprojektorem. Włącz go. Zacznie się kolejna scenka.


Idź do promu

Po scence podejdź do Varla. po chwili da ci on hukprocę - nową broń z zamrażającymi pociskami. Otwórz drzwi (aktywują się chwilę po tym, jak otrzymasz procę) i po prostu ruszajcie dalej, idąc w stronę ikony celu misji. Zejdziecie na niższy poziom, a potem traficie z powrotem na zewnątrz.

Pokonaj po cichu maszynę (16) na polanie, zbierz trochę zasobów i ruszajcie na drugi koniec płytkiego stawu, by po drugiej stronie wejść na skały i zmierzać w południowym kierunku.

Przejdziecie dalej, wspinając się nieco. Pamiętaj, że wciśnięcie R3 podświetla krawędzie, których możesz się chwytać. Miniecie fragment wraku statku, a potem traficie na parę agresywnych maszyn. Pokonaj je w dowolny sposób - najlepiej po cichu, odwracająć ich uwagę kamieniami. Pamiętaj, żeby zebrać z nich części po walce. Później użyj drabiny, by iść dalej. Dotrzesz na szczyt ruin - na końcu schodów użyj elementów do wspinaczki (17).

Po scence Aloy zeskoczy z ruin i ruszy sama, by zrzucić części promu na wielkie maszyny. Musisz przedrzeć się przez obszar patrolowany przez wrogów - jest tu sporo trawy do ukrywania się. Wrogów możesz ominąć lub pokonać, jak chcesz. Ważne, że na końcu dotrzesz do starej wieży i znajdziesz tam drabinę.

Teraz w zasadzie gra uczy cię wspinaczki instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Gdy dotrzesz na samą górę i przeskoczysz nad przepaścią, kawałek dalej przeskoczysz po rurach na drugą stronę (18) i zjedziesz na linie dalej.

Trafisz na kolejny obszar z trawą i wrogimi maszynami. Pokonaj je w dowolny sposób, pamiętaj o skanowaniu i celowaniu w czułe punkty. Gdy przedostaniesz się na drugą stronę obszaru, znajdziesz konsolę (19), której Aloy musi użyć. Zacznie się krótka scenka.

Idź przed siebie, dotrzesz do wieży promu kosmicznego. Kliknij R3, by podświetlić element do wyrwania i użyj na nim Przeciągacza. Na ziemię opadnie winda i możesz po niej wspiąć się wyżej.

Zrujnowanymi schodami, wspinając się i skacząc, dotrzesz na górę - do uchwytu (20), który musisz zniszczyć strzałem z łuku.

Następnie musisz wspiąć się jeszcze kawałek wyżej, by zniszczyć drugi uchwyt. Pamiętaj - wypatruj żółtych punktów i krawędzi do wspinania. Na tym etapie to bardzo proste.


Boss: Ślizgawiec

Kiedy zniszczysz drugi uchwyt, zacznie się - po efektownej scence - walka z bossem. Ślizgawiec to wielki wąż. Na szczęście to pierwsza walka w grze, więc bez obaw, bo nie jest zbyt trudna.

Chowaj się za skałami, dopóki nie zostaną zniszczone. Wychylaj się, by zeskanować bossa. Zwróć uwagę na wór metalożeru (21) pod głową wroga. Najlepiej celować właśnie w ten element.

Możesz też jednak strzelać w inne podświetlające się części. Unikaj tylko uderzania strzałami w te części bossa, które w ogóle się nie podświetlają podczas skanowania. Zadajesz wtedy mało obrażeń.

Kiedy boss odchyla się do tyłu i w okolicy jego głowy pojawia się kwas, oznacza to, że zaatakuje cię strumieniem kwasu. Chowaj się wtedy za kamienie, albo po prostu odskakuj.

Jeśli boss odchyla się w podobny sposób i mocno otwiera paszczę, ale nie widzisz oznak kwasu, to znaczy, że wąż rzuci się na ciebie paszczą. Musisz odskoczyć w ostatniej chwili (używając kółka, czyli uniku).

Kiedy zadasz trochę obrażeń Ślizgawcowi, zacznie się krótka scenka i boss uwolni się. Będzie poruszał się swobodnie po całej arenie. Strzelaj w niego z procy. Pamiętaj, że możesz tworzyć bomby zamrażające (22) i wszystkie inne rodzaje amunicji przytrzymując L1, a potem X po najechaniu na wybraną amunicję.

Kiedy pokonasz bossa, przyciągnij się do punktu zaczepnego, by wyjść na górę. Potem kieruj się do drzwi na wprost. Przejdź korytarzem w środku do końca, co centrum danych - misja się zakończy.

Obejrzyj długą scenkę. Trafisz po niej do Południka - miasta, które możesz kojarzyć z poprzedniej części serii.

Następnie: Horizon Forbidden West - Na czubku lancy

Spis treści: Horizon Forbidden West - Poradnik, Solucja

Zobacz także