Horizon Forbidden West sprzedaje się znakomicie, a twórcy świętują dwudziestolecie
Aloy ma szansę pobić rekord Aloy.
Guerilla Games wkrótce obchodzić będzie 20. rocznicę powstania studia. Twórcy Horizon Forbidden West mają podwójny powód do świętowania, ponieważ ich ostatnia gra sprzedaje się wyśmienicie i ma szansę przebić wynik starszej siostry.
Na oficjalnym blogu PlayStation pojawił się obszerny wpis poświęcony historii studia Guerilla Games, które pod tą nazwą urzęduje od lipca 2003 roku. Wcześniej zespół znany był jako Lost Boys Games i tworzył głównie gry na przenośne konsole Nintendo - GameBoy Color i GameBoy Advance.
Praca z tytułami na licencji nie do końca współgrała jednak z ambicjami twórców, którzy postanowili pod nową - i znana do dziś - nazwą stworzyć Killzone na PlayStation 2. Ostatecznie Guerilla Games stało się jednym z czołowych zespołów Sony oraz jednym z najwyżej ocenianych deweloperów w całej branży elektronicznej rozrywki, czego dowodem mogą być rewelacyjne wyniki ich ostatniej gry.
Pod koniec wpisu poświęconego historii studia pojawia się informacja o tym, że do 16 kwietnia tego roku gry z serii Horizon rozeszły się w łączniej liczbie 32,7 mln egzemplarzy, z czego aż 8,4 mln przypada na samo Horizon Forbidden West. Należy zauważyć, że druga część przygód Aloy osiągnęła tak imponujący wynik w nieco ponad rok.
Horizon Zero Dawn w dwa lata od premiery sprzedało się w 10 mln egzemplarzy, choć w styczniu ubiegłego roku Sony chwaliło się już liczbą 20 mln sztuk. Niemniej wiele wskazuje na to, że Horizon Forbidden West jest na najlepszej drodze, by przebić rekord poprzedniczki. Twórcy wspomnieli też o chęci kontynuowania serii, więc na wycieczce do Los Angeles na pewno się nie skończy.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.