Horizon Forbidden West z lepszymi zadaniami pobocznymi. Twórcy o najważniejszych zmianach
Deweloperzy usprawnią szereg elementów.
Twórcy Horizon Forbidden West w rozmowie z magazynem Game Informer opowiedzieli o najważniejszych zmianach i nowościach, które wprowadzą względem pierwszej części serii.
Wyszczególniono osiem obszarów, które doczekają się udoskonalenia. W planach są między innymi bardziej interesujące zadania poboczne - misje powinny być mocniej zróżnicowane, a nagrody za wykonywanie wyzwań cenniejsze.
Zmniejszono też liczbę elementów na ekranie - domyślnie gra uruchomi się z minimalistycznym interfejsem użytkownika, by prezentowane detale nie odwracały naszej uwagi. Pojawi się jednak opcja wyświetlenia większej ilości informacji za pomocą touchpada na padzie.
Twórcy obiecują również, że Aloy spędzi więcej czasu z towarzyszami niż w pierwszej części - deweloperom zależało na wzmocnieniu więzi między bohaterami, nie tylko z głównego wątku fabularnego, ale i zadań pobocznych.
Autorzy usprawnili zbieranie surowców niezbędnych do skonstruowania konkretnego wyposażenia. Wystarczy wybrać materiał, a gra aktywuje specjalne wyzwanie, które doprowadzi nas do maszyn zawierających poszukiwany element.
Lepiej powinny prezentować się przerywniki filmowe, dzięki zastosowaniu technologii motion-capture i usprawnionej animacji twarzy - zmiany sprawią, że dialogi między postaciami będą bardziej autentyczne.
Według twórców, odwiedzane wioski powinny wydawać się żywsze, co osiągnięto między innymi z pomocą udoskonalonego systemu tłumów. W planach dodatkowe umiejętności skanowania, co pozwoli uzyskać więcej informacji o słabościach wrogów. Do tego odświeżone drzewko umiejętności z podziałem na sześć stylów rozgrywki, o czym już pisaliśmy.
Horizon Forbidden West zadebiutuje 18 lutego na PS5 i PS4.