Skip to main content

Horizon Zero Dawn - maszyny: behemot, gromoszczęk, burzoptak

Rozbudowane, wytrzymałe i jedne z najgroźniejszych maszyn dla zaawansowanych wojowników.

Tym razem przedstawiamy trzy niemal najgroźniejsze i bardzo wytrzymałe maszyny w Horizon Zero Dawn. Skupiamy się na burzoptaku, który jest silniejszą wersją jastrząbłyska, a także na szalenie szarżującym behemocie oraz uzbrojonym po zęby gromoszczęku. Jeśli opanujesz walkę z tymi osobnikami, możesz się już czuć wystarczająca pewnie podczas przemierzania kolejnych krain na mapie.

To, co sprawia, że wszystkie trzy maszyny są do siebie bardzo podobne, to ich wytrzymałość na ataki. Nawet najlepsze łuki z modyfikacjami mogą okazać się niewystarczające w walce z nimi. Musisz więc stawiać na urozmaicone ataki oraz zastawianie pułapek. Przydadzą się na pewno proce różnego typu i potykacze. Życzymy udanych łowów!


Behemot

Jest ogromny i masywny oraz uwielbia szarżować. Jego największym atutem jest jednak podnoszenie głazów i ciskanie nimi w kierunku bohaterki. Jego korpus nie jest szczególnie podatny na żaden rodzaj obrażeń, za to wytrzymuje wszystko, co związane z porażeniem prądem. Z jego skażoną wersją będziemy walczyć w misji Groza Słońca, kluczowym etapie wątku głównego.

Behemot.

Słabe punkty:

1. Mocowanie skrzyni - dwa niewielkie elementy trzymające dużej wielkości zasobnik. Ich odstrzelenie pozwoli ci zyskać dodatkowe elementy w łupach.

2. Kanister mrożący - użycie obrażeń mrożących spowoduje niewielki wybuch zamrażający wszystko obok, zaś po użyciu ataku dysponującego obrażeniami szarpanymi, pozyskamy chłodziwo. Kanister jest niewielki i umieszczony z tyłu maszyny, przez co odstrzelenie go jest naprawdę trudne.

3. Podnośnik - rzadko odkrywany element jest odpowiedzialny za umiejętność chwytania wielkich głazów. Wykorzystanie obrażeń szarpanych na tym elemencie spowoduje wyłączenie najbardziej niebezpiecznego ataku behemota. Po tym będzie on jednak częściej szarżował w naszym kierunku, a więc coś za coś.

4. Ogniwo - jeśli odstrzelisz ten element, pozyskasz iskrzak. Jeśli zniszczysz za pomocą porażającego prądem ataku, spowodujesz nieznaczny wybuch elektryczny rażący nieprzyjaciół w bezpośrednim sąsiedztwie maszyny.

Możliwy łup: chłodziwo, echownik, iskrzak, okruchy metalu, kryształowy oplot, soczewka behemota, serce behemota, rdzeń maszyny - duży.


Gromoszczęk

Niemal najniebezpieczniejsza maszyna w całej grze. Jej korpus nie wykazuje szczególnej podatności na konkretne ataki, za to jest odporny na porażenie prądem. Uniwersalny robot, który posiada kilka rodzajów ciężkiego ataku z różnych dział, a także doskonale radzi sobie w walce w zwarciu. Posiada aż dziewięć wrażliwych elementów, ale większość z nich jest bardzo dobrze schowana. Na gromoszczęka sprawdzi się zatem atak obszarowy, uzyskany na przykład za pomocą wybuchacza w lepszych potykaczach.

Gromoszczęk.

Słabe punkty:

1. Kanister z płomieniem - praktycznie nie odkrywany element podczas walki. Może być zniszczony, jeśli maszyna wejdzie w ogniste liny zastawione potykaczem. Obrażenia szarpane mogą spowodować odłączenie płomienia, czyli dodatkowy łup.

2. Węzeł danych - najłatwiej trafić ten element znajdując się wyżej od przeciwnika. Użyj celnej strzały dostępnej w łuku wyborowym i spowolnij czas podczas celowania. Uszkodzenie węzła danych gwarantuje duże uszkodzenie maszyny.

3. Wyrzutnia dysków - służy do dystansowych ataków. Jej odstrzelenie pozwala na podniesienie ciężkiej broni i wykorzystanie jej do dalszej walki z maszyną.

4. Kanister mrożący - podobnie jak w przypadku kanistra z płomieniem, ten element jest również rzadko odkrywany. Jest podatny na strzały mrożące, ale można go również odstrzelić, zyskując tym samym chłodziwo. Nie jest to jednak takie proste.

5. Serce - podobnie jak w przypadku węzła danych, jest to kluczowy organ tej maszyny i trafienie go spowoduje duży uszczerbek energii robota. Jest dosyć skrzętnie ukryty, dlatego najskuteczniejsze będzie w tym przypadku użycie ataków obszarowych.

6. Ogniwo - znajduje się przy dolnej części ogona. Odstrzelenie ogniwa gwarantuje pozyskanie iskrzaka, zaś jego trafienie za pomocą elektrycznej amunicji może spowodować wybuch porażający.

7. Radar - jego zniszczenie nie zadaje ogromnych obrażeń, ale pozbawia gromoszczęka możliwości skanowania, a więc jest wówczas większa szansa na ukrycie się przed nim. Znajduje się na jego grzbiecie, a więc stosunkowo łatwo jest odstrzelić ten element.

8. Działko - odpowiada za ataki dystansowe. Skoncentruj na głowie maszyny swoje ataki bronią zadającą obrażenia szarpane, aby pozbawić możliwość atakowania z dystansu.

9. Ogon - element najłatwiejszy do trafienia, bez względu na pozycję gromoszczęka. Jego odstrzelenie obrażeniami szarpanymi spowoduje ograniczenie jego ataków w walce w zwarciu.

Możliwy łup: płomień, chłodziwo, iskrzak, okruchy metalu, echownik, kryształowy oplot, serce gromoszczęka, soczewka gromoszczęka, rdzeń maszyny - duży.


Spis treści: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja

Zobacz też:

- Horizon Zero Dawn - maszyny: czujka, biegun, żuwacz, złomiarz, czerwonooka czujka

- Horizon Zero Dawn - maszyny: wielkogłów, lancoróg, długonóg, bysior, piłoząb

- Horizon Zero Dawn - maszyny: krabołaz, nadymacz ognisty i mrożący

- Horizon Zero Dawn - maszyny: śmigacz, nękacz, jastrząbłysk, skaziciel

- Horizon Zero Dawn - maszyny: niszczyciel, kłapak, skałokrusz

- Horizon Zero Dawn - maszyny: uśmiercacz


Burzoptak

Kolejna i ostatnia już z latających maszyn. Dużo wytrzymalsza od jastrząbłyska i bardziej zwrotna, co przekłada się na trudniejsze jej trafienie przy pomocy łuku. Dysponuje szybkimi i powtarzalnymi atakami z powietrza, co zmusza gracza do pozostawania w ciągłym ruchu, czyniąc tego latającego robota jeszcze trudniejszym do trafienia. Jego korpus jest odporny na obrażenia elektryczne.

Burzoptak.

Słabe punkty:

1. Kanister z płomieniem - niewielki element, który jest bardzo rzadko widoczny z perspektywy ziemi. Można go odstrzelić lub zniszczyć ognistą strzałą.

2. Silnik - burzoptak często wisi w powietrzu i trzepocze skrzydłami. To doskonały moment, aby wykorzystać strzały zadające obrażenia szarpane. Perfekcyjnie nadaje się do tego strzała rozrywająca łuku wyborowego. Zniszczenie silników likwiduje możliwość przeprowadzenia przez maszynę ataku nurkującego.

3. Kanister mrożący - można go zniszczyć przy pomocy ataków mrożących lub odstrzelić, aby pozyskać chłodziwo.

4. Działko porażające - znajduje się na wysokości brzucha maszyny i jest odpowiedzialne za niebezpieczne ataki dystansowe. Działko podatne jest na ataki szarpane, ponownie więc możesz wykorzystać do tego strzały rozrywające.

Możliwy łup: płomień, chłodziwo, okruchy metalu, echownik, kryształowy oplot, serce burzoptaka, soczewka burzoptaka, rdzeń maszyny - duży.

Zobacz także