Horizon Zero Dawn - Na czubku włóczni
Wykonujemy ogniste strzały, zdobywamy potykacz i pokonujemy piłozęba.
Aloy jest już dorosła i ma za sobą pierwsze wybory, które miały miejsce w zadaniu Szkoła przetrwania, jeszcze jako kilkuletnie dziecko. Jesteśmy już po wieloletnim treningu i szkoleniu przeprowadzonym przez Rosta i na początku tego zadania musimy się właśnie do niego udać. Zanim jednak opuścisz ogrodzony teren, możesz wykorzystać sugestie samouczka.
Dowiesz się tym samym o możliwościach strącenia pancerza z maszyn lub obalania na ziemię ich mniejszych przedstawicieli za pomocą posiadanej włóczni. Możesz przetestować te ruchy na znajdujących się po prawej stronie kukłach. Po lewej stronie natomiast znajduje się ognisko, gdzie możesz dokonywać szybkich lub ręcznych zapisów gry. Tyczy się to wszystkich ognisk w świecie gry.
Zapisz grę, a następnie dokładnie zbadaj okolicę. Pozbieraj lecznicze rośliny i suche krzewy, których gałęzie przydadzą ci się szybko do uzupełnienia strzał myśliwskich do łuku. Teraz podążaj w dół ścieżki, a za mostkiem wdrap się na niewielką skałę. Na jej szczycie znajduje się Rost. Podczas rozmowy z nim okaże się, że musisz pozyskać elementy do ognistych strzał. Możesz także zapytać w opcjach dialogowych o "Coś jeszcze?" - wówczas odblokujesz dostęp do jednego z dodatkowych zadań, Dziwna Grata.
Ogniste strzały i zdobycie potykacza
Zadanie te warto ukończyć, gdyż w ten sposób natkniesz się finalnie na stado biegunów, czyli maszyn, na które natknąłeś się już podczas pierwszych misji wątku głównego. Z ich wraków pozyskasz płomień potrzebny do wytworzenia ognistych strzał. Jeśli już zbierzesz ich odpowiednią ilość, a także będziesz posiadał okruchy metalu oraz kawałki marszczyna, przytrzymaj L1 i wytwórz potrzebną amunicję.
Teraz udaj się do Karsta, na południowy wschód od Kolebki Matki, od którego kupisz potykacz. Karst to jedyny handlarz, który nie boi się handlować z wyrzutkami. Podczas rozmowy z mężczyzną wybierz opcję handlu, a następnie wymień soczewkę złomiarza - którą powinieneś zdobyć wcześniej ze szczątków tak nazwanej maszyny - na potykacz.
Potykacz to rodzaj broni, która służy do zastawiania pułapek eksplodujących. Wystrzeliwujesz dzięki niej dwie kotwy połączone liną. Jeśli ktoś przetnie linę, zostanie porażony lub prądem lub zazna eksplozji. Na początku będziesz mieć tę pierwszą opcję. Po uzyskaniu potykacza wybierz dla niego miejsce w menu kołowym broni. Możesz zapoznać się także z innymi przedmiotami dostępnymi u Karsta, choć na tym etapie większość z nich jest stosunkowo droga i raczej ci niepotrzebna.
Możesz także skorzystać z opcji sprzedaży, aby pozbyć się niepotrzebnych przedmiotów. Jeśli wcześniej nie żałowałeś sobie walki i przeszukiwałeś pokonane maszyny, jest duże prawdopodobieństwo, że posiadasz sporo powtarzających się zwojów do ulepszania broni. Niektóre możesz sprzedać, choć ceny kupna u Karsta nie są oszałamiające. Jeśli jednak brakuje ci miejsca w ekwipunku, możesz o tym pomyśleć.
Po uzyskaniu potykacza możesz ukończyć samouczek dotyczący nowego przedmiotu, w którym przetestujesz jego działanie na trzech maszynach. Po obaleniu trzech maszyn zyskasz ponad tysiąc punktów doświadczenia, więc gra jest warta świeczki. Spójrz na mapę, gdzie będzie oznaczone najbliższe stado biegunów. Udaj się tam i ukrywając się w zaroślach używaj potykacza, aby przeciąć nim ścieżki maszyn. Możesz także zastawiać pułapki i wabić w nie maszyny za pomocą rzuconego kamienia.
Bez względu na to czy ukończyłeś samouczek potykacza, czy nie, możesz się już udać na spotkanie z Rostem przy północnej bramie. W rozmowie ze swoim opiekunem możesz poruszyć wiele interesujących spraw, między innymi kwestie spotkań dwójki bohaterów po ukończonej Próbie, gdy Aloy stanie się członkinią plemienia. Z okna dialogowego wybierz odpoczynek, po czym zapisz stan gry przy ognisku.
Gra przeniesie cię poza Obręcz i idź śladami zniszczeń w dół ścieżki. Po drodze zbieraj wszystkie możliwe przedmioty oraz rośliny, mogą ci się przydać, jeśli wcześniej nie robiłeś odpowiednich zapasów, zwłaszcza roślin leczniczych. Po dotarciu do kolejnej części ścieżki uruchomi się przerywnik, w którym zauważysz zniszczoną chatę, a następnie nowy rodzaj maszyny, piłozęba.
Pokonanie piłozęba
Rost nie przekaże ci żadnych wskazówek dotyczących pokonania maszyny. Przeszukaj zatem skrzynię obok, aby zyskać surowce potrzebne do uzupełniania strzał czy kotew do potykacza. To właśnie z tej broni powinieneś skorzystać, aby zastawiać pułapki na maszynę. Zbadaj ją za pomocą trybu fokusa, a następnie podświetl ścieżkę wędrówki. Zwabiaj piłozęba w pułapki, dobijaj włócznią lub płonącymi strzałami, a następnie uciekaj dalej i próbuj chować się w zaroślach.
Jeśli używasz łuku, staraj się strzelić w kanister z paliwem, który jest przytwierdzony do maszyny. Koncentruj się także na innych słabych punktach piłozęba i kontynuuj zabawę w kotka i myszkę. Jeśli maszyna będzie cię atakować, a prędzej czy później to nastąpi, wykonuj uniki i szybkie ciosy włócznią, a następnie uciekaj w jakieś oddalone zarośla.
Spis treści: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja
Następnie: Horizon Zero Dawn - Serce Matki
Wówczas przeczekaj do momentu, aż maszyna straci zainteresowanie poszukiwaniami. Mimo wszystko, staraj się trafić płonącą strzałą w kanister umieszczony przy podbrzuszu maszyny. Rzadko jest odkryty na tyle mocno, aby zyskać czysty strzał, ale jeśli ci się uda, większość walki będziesz mieć za sobą. Po zabiciu piłozęba przeszukaj jego szczątki. W ten sposób zyskasz między innymi serca piłozęba.
Po scence przerywnikowej porozmawiasz raz jeszcze z Rostem, który wytłumaczy ci lekcję zaplanowaną przez niego. Pożegnaj się z mężczyzną. Następnym razem zobaczysz się z nim po dotarciu w rejon Serce Matki. Jest to także nazwa kolejnego zadania, w którym zostaniesz poddany próbie.