Horizon Zero Dawn - Nieprzygotowani
Dostarczamy ogniste strzały do karawany i walczymy z nękaczem.
Na zadanie mogłeś natknąć się podczas trwania misji Poszukująca u bram, a konkretnie po rozmowie z niejakim Lubavadem. Mężczyznę odnajdziesz pomiędzy dwoma skażonymi strefami, przy niewielkim obozie. Wspomniane strefy związane są z przytoczonym przez nas zadaniem głównym.
Lubavad wspomni ci o pewnej karawanie, która ruszyła w daleką podróż zupełnie nieprzygotowana, prawdopodobnie nieświadoma niebezpieczeństw, jakie czychają na nią w odległych krainach. Musisz dostarczyć potrzebną amunicję do karawany, zanim zostanie zmieciona z powierzchni ziemi przez maszyny.
Udaj się zatem w dowolny sposób do znacznika misji, podróżując tam pieszo, na grzbiecie maszyny lub używając pakietu szybkiej podróży na ognisku, które już wcześniej odwiedziłeś. Podążając w kierunku celu misji miej na uwadze fakt, że to obszar, na którym łatwo spotkać groźną maszynę - nadymacza ognistego lub mrożącego.
Jeśli jesteś we wczesnych fazach gry, radzimy omijać go szerokim łukiem, jeśli z kolei nawiążesz walkę, koncentruj się na ostrzeliwaniu jego słabych punktów. W przypadku nadymacza ognistego strzelaj w kanistry płonącymi strzałami, a w pozostałe elementy, czyli worek na ładunki i gardziel, strzelaj czym popadnie. Trzymaj go jednak na dystans i wykonuj uniki, cały czas pozostawaj w ruchu. Uważaj, gdyż jego ataki podpalają okoliczne trawy. Jeśli wejdziesz w takim płomień, stracisz sporo energii.
Jeśli do celu będziesz podążać od strony południowo-zachodniej, w końcu trafisz na pałętających się bandytów. Możesz ich zneutralizować, jeśli zależy ci na zapisaniu stanu rozgrywki przy ognisku, wokół którego się kręcą. Co ciekawe, jeden z nich trzyma bardzo niebezpieczną broń o nazwie ogniopluj. Jest to oręż ciężki, który jednak może przydać się za chwilę, gdy trafisz na ślady walki.
W końcu dotrzesz do resztek karawany. Porozmawiaj tam z niejakim Marzavidem, który zdradzi ci, że to Lubavad jest odpowiedzialny za nieudostępnienie właściwych przedmiotów do walki. Podaruj mężczyźnie ogniste strzały, po czym jeden z jego towarzyszy podniesie alarm. Czas na zapoznanie z nową maszyną.
Walka z długonogiem i maszynami
Maszynie będą towarzyszyć czujki, od których to powinieneś rozpocząć eksterminację. Jeśli wcześniej pokonałeś wspomnianych bandytów przy ognisku i wziąłeś ogniopluj, zwycięstwo masz praktycznie w kieszeni. Szybko podnieś broń, a następnie wyceluj w długonoga, po czym wystrzel salwę zapalających pocisków.
Po zwalczeniu pierwszej tury maszyn pojawi się kolejna, tym razem złożona ze złomiarzy. Jeśli masz jeszcze amunicję w ogniopluju, wykorzystaj ją na bestie. Zważ jednak na to, że dość ciężko będzie je trafić - są bardzo szybkie, więc w razie potrzeby zlikwiduj je w ulubiony dla siebie sposób. Po udanej walce pomów z Marzavidem.
Okaże się, że podczas walki z pierwszą falą nieprzyjaciół uciekł niejaki Dirid. Co więcej, mężczyzna zabrał cenny towar, dlatego postanawiamy go odzyskać. Włącz fokus i spójrz w kierunku północno-wschodnim. Podświetl ścieżkę złodzieja i rusz po śladach. Nie tak daleko stąd znajdziesz Dirida, porozmawiaj z nim, choć dialog nie potrwa krótko.
Spis treści: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja
Walka z nękaczem
Mężczyzna zostanie raniony przez nękacza, niebezpieczną maszynę strzelającą z dystansu i zosrtawiającą śmiertelnie niebezpieczne pułapki, a także czasowo znikającą i bardzo szybką. Walka z nim może być dużym wyzwaniem, musisz ciągle pozostawać w ruchy, aby nie zostać trafionym. Uważaj przy tym, aby nie wpadać w zastawione pułapki.
Swoje ataki skoncentruj na wyrzutni strzałek i wyrzutni min, czyli dwóch źródłach ataku maszyny oraz generatorze maskowania na boku. Po jego zniszczeniu stwór przestanie znikać co jakiś czas. Walka będzie intensywna od samego początku, dlatego spróbuj zgubić przeciwnika i schować się w wysokiej trawie. Użyj wówczas porażających pułapek zastawionych potykaczem. Nękacz jest na nie bardzo podatny.
Po ogłuszeniu go pułapką szybko podbiegnij do niego i dobij kilkoma ciosami włócznią. Uganianie się za nim może przysporzyć ci więcej szkód, niż pożytku, dlatego rozpraw się z nim w sprytny sposób. Przeszukaj ciało, a następnie wróć do Dirida. Mężczyzna umrze. Przeszukaj jego ciało i zabierz rdzenie pieśni. Dostarcz je do karawany i pomów z Marzavidem. Ukończysz tym samym zadanie i zyskasz nagrodę oraz punkty doświadczenia.