Skip to main content

Horizon Zero Dawn - Serce Nora

Odpieramy atak Zaćmienia na Obręcz.

Po ciężkiej walce ze skażonym behemotem w zadaniu Groza Słońca, wracamy do miejsca, gdzie rozpoczynaliśmy zabawę w Horizon Zero Dawn. Musimy odeprzeć tam atak kultystów z Zaćmienia. Po drodze spotykać będziesz jednak skażone maszyny, co może utrudnić dotarcie na miejsce.

Przebijaj się stopniowo przez kolejne zastępy maszyn i przechadzające się tam patrole. W pewnym momencie po prawej stronie zauważysz także skażonego uśmiercacza, jednak na daną chwilę lepiej jest go po prostu minąć niepostrzeżenie.

Im bliżej będziesz swojej starej osady, tym więcej zniszczeń będziesz odnotowywał. Większość przeciwników będziesz mógł minąć niepostrzeżenie, ale niektórzy z nich będą musieli być zgładzeni. Po drodze jednak napotkasz co najmniej dwa ogniska, przy których będziesz mógł zapisać stan gry, co może być znacznym ułatwieniem.


Walka ze skażonym gromoszczękiem

W końcu natkniesz się na kolejnych kultystów, a także skażonego gromoszczęka, który jest naprawdę wymagającym przeciwnikiem. Zanim jednak rozpoczniesz z nim walkę, uruchomi się scenka przerywnikowa, w której pokażą się wojownicy Nora. Nie jesteś zatem sam, jednak ich pomoc nie będzie spektakularnie skuteczna.

Największą zaletą tego pojedynku jest fakt, że gromoszczęk może koncentrować swoje ataki na innych Nora.

W walce używaj strzał rozrywających i celuj we wrażliwe miejsca maszyny. Pozwoli to na odszczepienie od jego cielska większości możliwych broni, a także działka skaziciela, które z powodzeniem, jeśli nie zabraknie ci odwagi, można podnieść i wykorzystać w walce z nim, zabierając mu nawet połowę posiadanego życia.

Rozstawiaj gdzie tylko możliwe pułapki linami ognistymi za pomocą potykacza. Gromoszczęk jest bardzo podatny na ataki tego typu, choć użycie wybuchacza również jest niezłym pomysłem. Przydać może się także hukproca oraz ogniste strzały, zwłaszcza zakładane w kilku sztukach jednorazowo na cięciwę.

Po udanej walce warto pozbierać łupy, zwłaszcza te, które pozyskałeś za pomocą strzał rozrywających. W międzyczasie będziesz musiał także pozbyć się pozostałych kultystów. Masz jeszcze sporo czasu na zebranie łupów, po czym możesz porozmawiać z Varlem. Po krótkim dialogu udaj się do środka góry, gdzie porozmawiasz z Teersą.

Zauważysz, że matrony wciąż są podzielone, jeśli chodzi o postać Aloy. Po krótkiej rozmowie otrzymasz wybór jak odezwać się do niejakiej Lansry lub po prostu zignorujesz ją i otworzysz właz. Właśnie ten wybór polecamy ci najbardziej, choć możesz postąpić zgodnie z własnym sumieniem.

Po przeskanowaniu identiskanem okaże się, że jesteś w stanie otworzyć wielkie wrota. Będzie to spory szok dla twoich współplemieńców. W ramach przerywnika filmowego wejdziesz do środka, następnie drzwi za tobą się zamkną.


Spis treści: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja

Natępnie: Horizon Zero Dawn - Góra, która upadła


Przeszukanie ruin za włazem

Wejdź drzwiami z lewej strony, a następnie schodami w dół. Podążaj przed siebie po owalu, aż dotrzesz do zamkniętych drzwi oznaczonych kolorem czerwonym. Wykonaj tam interakcję, aby uruchomić skanowanie. Zostaniesz przepuszczony dalej. Kontynuuj wędrówkę w dół, a następnie, w kolejnej części, z powrotem w górę, ale z innej strony.

Przejdź przez kolejne drzwi i wykonaj skan fokusem na znajdującym się tam panelu. Będziesz mógł obejrzeć hologram systemu GAJA, z którego dowiesz się kilku tajemnic dotyczących tajemniczego Hadesa, z którym miałeś już kilka razy do czynienia. Dowiesz się także o okolicznościach zlikwidowania większości życia na Ziemi. Odezwie się Sylens, który poprosi cię o spotkanie w wyznaczonym miejscu.

Wejdź do szybu windy i wskocz w nim na wyższe piętro, aby dostać się z powrotem do wielkich wrót, gdzie spotkasz się z pozostałymi. Po niezbyt długiej rozmowie, w której wyjawisz twój cel, misja dobiegnie końca.

Zobacz także