Horizon Zero Dawn - Śmierć z samego nieba
Rozwiązujemy sprawę pojawiających się nieustannie jastrząbłysków.
Misję tę rozpoczniesz od rozmowy z leżącym mężczyzną przy moście na północny-zachód od osady Wolnogóra, w północnej części pustynnego rejonu mapy. Hakurt opowie ci o nieustannych atakach jastrząbłysków, które są związane prawdopodobnie z tajemniczym urządzeniem. Pomagamy więc odkryć tę tajemnicę i udajemy się do Smolnego Klifu.
To osada na północny-zachód od miejsca rozmowy z Hakurtem. Po drodze, jeśli wcześniej nie miałeś okazji przebywać w tej lokacji, możesz natknąć się na grupy różnego typu maszyn, także tych najniebezpieczniejszych. Bądź zatem czujny, a do podróży najlepiej zabierz oswojonego wierzchowca. Po dotarciu pod osadę będziesz musiał walczyć z jastrząbłyskami.
Na nasze nieszczęście maszyn jest sporo, lecz będziemy mieli wsparcie ogniowe ze strony osadników. Nie jest to co prawda potężna pomoc, ale osadnicy skutecznie ściągają na siebie uwagę jastrząbłysków, więc finalnie i tak wykorzystujemy to na naszą korzyść. Dzięki temu nie musimy martwić się wszystkimi osobnikami w jednym momencie.
Po udanej walce wdrapujemy się po niewielkiej drabince na górę wyższego poziomu osady, gdzie spotykamy przywódcę Smolnego Klifu, Ralerta. Rozmawiamy z nim, po czym uruchamiamy fokusa i rozglądamy się. Twoim celem są pulsujące fioletowe okręgi, które wskazują na nieznane urządzenie, emitujące dziwny sygnał o stałej częstotliwości.
Wykonaj interakcję na urządzeniu, a po krótkiej rozmowie udajemy się na północne krańce mapy, gdzie znajduje się obóz z tajemniczym warsztatem. Dotarcie tam będzie wymagać wspinaczki po półkach skalnych na górę. Po drodze możesz użyć jednego z ognisk do zapisania stanu gry. Może się to okazać bardzo pomocne, gdyż po chwili czeka cię kolejna walka.
Spis treści: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja
Po wdrapaniu się będziesz musiał bowiem pokonać burzoptaka, najniebezpieczniejszą latającą maszynę. Atak rozpocząć możesz od wykorzystania strzał rozrywających, dzięki czemu pozbawisz przeciwnika wielu kluczowych elementów.
Po ukończonej walce musisz jeszcze wyłączyć trzy przynęty, czyli urządzenia emitujące dźwięk, takie same, jak zauważone w osadzie. Możesz je zlokalizować dokładnie w ten sam sposób, czyli używając fokusa i podążając za fioletowymi okręgami. Po wyłączeniu wszystkich przeszukujemy warsztat, czyli zapoznajemy się z treścią notatek umieszczonych na stole. Ze zdobytą wiedzą wracamy do Smolnego Klifu i rozmawiamy z Ralertem, po czym misja dobiega końca.