Skip to main content

Horizon Zero Dawn - Ustronie Stwórcy

Dostajemy się do tajemniczych ruin i poznajemy tajemnice maszyn Faro.

Jest to kolejne zadanie głównego wątku, które odblokujesz zaraz po ukończeniu innej misji, Miasto Słońca. Wyruszamy w niej na daleką północ, gdzie będziemy próbować dowiedzieć się czegoś o tajemniczej kobiecie, która wyświetliła się jej w hologramie na początku gry.

W drodze do celu w twoim fokusie odezwie się znowu tajemniczy, nieznany głos, który wskaże ci miejsce pozostawienia przydatnych przedmiotów. Jeśli więc chcesz się dozbroić, zdecydowanie powinieneś odwiedzić to miejsce. Zwłaszcza, że jest zupełnie po drodze, nie będziesz więc musiał nadrabiać dodatkowych kilometrów.

Udać się tam jest najlepiej na oswojonej maszynie. To dość długa i niebezpieczna droga, a jeśli chciałbyś nawiązywać walkę z każdą grupą robotów, musiałbyś na to poświęcić długie minuty dodatkowej i bardzo trudnej rozgrywki. Czasami jest po prostu lepiej wziąć nogi za pas. Warto jest rzucić okiem do skrzyni, gdyż znajduje się tam wyrzutnia lin służąca do pętania maszyn, o ile jej jeszcze nie kupiłeś. Zbierz przydatne przedmioty i ruszaj naprzód.


Obóz i ruiny kultystów Zaćmienia

Na końcu drogi natkniesz się na obóz Zaćmienia, czyli kultystów, z którymi miałeś już niejednokrotnie do czynienia. Wybij wszystkich napotkanych kultystów, a także skażone maszyny, które na pewno będą się tu pałętać. Pierwsza walka nie powinna być, na szczęście, zbyt wymagająca.

Obóz pełny jest zakamarków, w których można się chować przed atakami.

Okazuje się, że początkowy mały obóz to dopiero początek. W końcu dotrzesz do kolejnych ruin, gdzie bandytów jest jeszcze więcej i - jak mogłeś się już zapewne domyśleć - również skażonych maszyn. Nie schodź na dół i trzymaj się podwyższonych miejsc obozu, gdyż tylko tam masz większe szanse w starciu.

Największym problemem na pewno okaże się śmiercionośny skaziciel w towarzystwie skażonych czujek. Możesz, a wręcz powinieneś zaprowadzić go poza główny obóz, do pierwszego, gdzie miałeś przyjemność po raz pierwszy zetknąć się z kultystami w tej misji. Po uporaniu się ze skazicielem reszta walki powinna być formalnością.


Walka z uśmiercaczem

Po dostaniu się do ruin usłyszysz kilka wybuchów. Musisz zbadać ich pochodzenie, ale zanim zdecydujesz zeskoczyć się na niższy poziom, użyj trybu fokusa, aby zbadać znajdującą się tam, śmiertelnie niebezpieczną maszynę. Jest to uśmiercacz, którego wrażliwymi punktami są cztery pręty chłodzące podatne na każdy rodzaj ataku, a także rdzeń, który odsłaniany jest po przegrzaniu maszyny.

Maszyna wyposażona jest także w miotacz ognia, granatnik i kratki wentylacyjne, od których powinieneś właśnie rozpocząć ostrzał. Jeśli je zniszczysz, robot będzie przegrzewał się i będzie bardziej podatny na twoje ataki różnego typu. Uzbrojony jest także w wieżyczkę strzelniczą oraz wyrzutnię rojów i ciężkie działo.

Ostatnim słabym punktem są stabilizatory umieszczone na odnóżach wielkiej maszyny. Dobrą wiadomością jest to, że twór jest podatny na taki każdego typu. Zdecydowanie złą wiadomością jest fakt, że jest niesamowicie żywotny i zlikwidowanie go zajmie naprawdę sporo czasu. Chyba, że skoncentrujesz całe swoje siły na jego najwyżej położonym działku. Kilka celnych strzałów rozrywających powinno załatwić sprawę.

Spójrz na uśmiercacza w trybie fokusa, abyś miał podświetlone na żółto jego słabe punkty.

Po zabiciu wszystkich kultystów i zlikwidowaniu uśmiercacza zbierz łupy, przede wszystkim z pokonanej, ogromnej maszyny. Podejdź także do Oficera Zaćmienia i zabierz od niego jego fokus. Odezwie się do ciebie niejaki Hades, a po krótkiej chwili zdobyty fokus wybuchnie. Zbadaj gruz nieopodal, aby przecisnąć się do tajemniczej jaskini.


Podróż na szczyt wieżowca

Zostaniesz przeskanowany, po czym Aloy zostanie zidentyfikowana jako doktor Sobeck. W ten sposób znajdziesz się w dziwnych ruinach, gdzie musisz odnaleźć informację na temat tajemniczej kobiety. Idź przed siebie i zejdź drabiną na dolny poziom. Podążając dalej trafisz do wielkiego pionu, gdzie będziesz kontynuował wędrówkę po drabinach i pomarańczowych elementach przytwierdzonych do ścian.

Rozglądaj się uważnie, gdyż elementy, po których można się wspinać, są zawsze oznaczone innym kolorem.

W końcu natkniesz się na szyb windy, w którym wespniesz się jeszcze wyżej, a następnie kolejnym szybem dotrzesz do najwyższego piętra ruin wieżowca. Tam udasz się do biura Teda Faro, korzystając z półki umieszczonej na zewnątrz i okalającej cały budynek. Na jej końcu wespniesz się po elementach wystających ze ściany. Ponownie trafisz do środka, gdzie będziesz zmuszony przeskoczyć nad przepaścią.

Wskocz przed siebie do szybu windy i kontynuuj wspinaczkę do góry. Następnie, po kolejnych półkach skalnych i pozostałościach wieżowca przejdziesz dalej, aż dotrzesz na sam dach wieżowca. Tam wykonaj interakcję na zniszczonym, wielkim komputerze. Podejdź do biurka obok i zeskanuj zapis fokusem. Uruchomi się hologram, po którego obejrzeniu raz jeszcze zeskanuj plik danych, znajdujący się w tym samym miejscu na biurku.


Spis treści: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja

Następnie: Horizon Zero Dawn - Kurhan


Odkryjesz wielką tajemnicę maszyn, których powstanie miało zupełnie inne założenia. Takie informacje są bardzo cenne. Uruchom ostatni hologram w ten sam sposób. Po jego obejrzeniu opuść obszar korzystając z szybu windy przed tobą. Po raz kolejny w twoim uchu usłyszysz tajemniczy głos. Nieznany użytkownik pojawi się w formie hologramu. Sylens to imię mężczyzny.

Teraz będziesz miał możliwość wyboru, w jakiej tonacji poprowadzić dalszy etap rozmowy. Sugerujemy wybranie opcji "No dobrze", czyli racjonalnej. Wówczas, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o zaistniałej na świecie sytuacji, przepytaj hologram mężczyzny na wybrane przez ciebie tematy. Po wyczerpaniu rozmowy zakończ dialog, a jednocześnie całą misję. Zjeżdżając szybem windy i korzystając z lin dostaniesz się na poziom ziemi.

Zobacz także