Horizon Zero Dawn w rozdzielczości 72p - test na karcie graficznej z 2014 roku
Można? Można.
- Materiał przedstawia grę uruchomioną na GeForce GT710
- To GPU z 2 GB VRAM-u
- Udało się uzyskać 30 FPS, ale ogromnym kosztem
Youtuber zWORMz Gaming postanowił przetestować Horizon Zero Dawn na GeForce GT710 - karcie graficznej z 2014 roku. Aby zyskać zadowalającą płynność, musiał obniżyć rozdzielczość gry do 72p, dzięki czemu produkcja Guerrilla Games zyskała dość osobliwy klimat.
GeForce GT710 dysponuje 2 GB pamięci DDR3. Uruchamiając na niej Horizon Zero Dawn na ustawieniach ultra i w rozdzielczości 1080p, gra wyświetlała się w płynności rzędu 2-3 FPS-ów. Nie pomogło jednak nawet obniżenie ustawień do najniższych - w tym przypadku autor materiału uzyskał średnio 6 klatek na sekundę.
W kolejnych fragmentach wideo youtuber stopniowo obniża rozdzielczość gry, pozostając na najniższych możliwych ustawieniach graficznych. Na 720p uzyskał ok. 8 FPS, co pozwoliło już przeprowadzić pierwszą udaną walkę. Schodząc do 360p, gra przekroczyła magiczną barierę 10 klatek na sekundę, i to bez patrzenia w niebo.
Na poziomie 144p Horizon Zero Dawn przypominało już produkcję z PS1, ale przynajmniej działało niemal w 20 FPS. To jednak nie wystarczyło autorowi, który zdecydował się przetestować jeszcze 72p. Dopiero teraz licznik klatek na sekundę pokazywał czasem wartość 30, choć gra wyglądała jak wersja na Game Boy Advance.
W takiej rozdzielczości trudno oczywiście cokolwiek dostrzec - nawet postać Aloy w centrum ekranu jest trudna do rozpoznania. Przy odrobinie starań można jednak nawet przeczytać napisy w świecie gry, np. umieszczone na obeliskach. Wystarczy stanąć za obiektem, by kamera znalazła się zaraz przy literach.